خطيبي تمادى معي في نهار رمضان - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المقبلين على الزواج مواضيع تهم المقبلين على الزواج من الرجال والنساء

قديم 02-09-2009, 10:16 AM
المصرية
عضو متألق
 الصورة الرمزية المصرية
المصرية غير متصل  
خطيبي تمادى معي في نهار رمضان

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخواتى أنا حززززززينه جدا جدا وحاولت دخول المنتدى حتى أخفف على نفسى حتى لا أموت قهرا
رغم أنى لا أدخل منتديات برمضان

أنا كل سنه فى رمضان لابد أن أستغله جيداً
من قرأة القرآن وصلاه و .. و ...
كل العبادات

وأسعد برمضان وأشعر أنه من أجمل شهور السنه

لكـــــن للأسف رمضان هذه السنه بدأ وأنا زعلانه من زوجى لكن لم أوضح لمخلوق حتى له هو شخصيا ولله الحمد خلال أيام بسيطه رجعنا أحسن من قبل ونسيت المشكله نهائى

ومر كام يوم وأنا أجتهد مع نفسى فى الصلاه والصيام رغم مرضى وتعبى

وعزمنا زوجى على الفطار بمفرده وهو قال لى أنه مشتاق لى وهذا اليوم لم يكن عنده شغل كتير وجاء لى بعد الظهر ليجلس أطول وقت ممكن

دائما أمى لا تتركنا بمفردنا ولا الشغاله لكن هذه المره أمى والشغاله فى المطبخ ونسيوا المصريه ونسيوا زوجها وطبعا نحن فى رمضان ولا يوجد اى قلق
بالنسبه لأى مخطوبين بينهم عقد ( بينهم مداعبات بسيطه ) نحن كنا كذلك وأقل أقل من البسيطه بسبب عدم ترك أمى لنا

المهم لأول مره نجلس ساعه ونصف لوحدنا وفى هدوء تاااااام وبعيد عن الأنظار وحدث أشياء لم أتوقعها ...
يمكن لأول مره يحدث تمادى بالشكل ده ( وفى نهار رمضان )

بصراحه بعدها أنا وزوجى شعرنا بحجم الذنب والله وبكيت حززززززززززن لا أحد يتخيله
وهو كان بيهدينى وقالى فى كفاره للذنب وهنصوم تانى وأهدى

زوجى اتعزم مع أهله واترجانى يأتى مبكر( كان تانى يوم بضبط وجالى بعد صلاة الجمعه) مثل المره التى قبلها وانا كنت راااااافضه وقولتلوا تعالى مع اهلك قالى هاجى بدرى وإن شاء الله ماتقعديش معايه سبينى أجلس لوحدى

جاء فعلا مبكر وجلست معاه بالحجاب وكلامى مضبوط وشديد
يرجع يحور الكلام لماحدث اليوم الماضى
وحدث ماحدث مره أخرى ( أناااااااا بشر ياناااااس )بجد ماتحملش الضغط ده

وبعدها زوجى أصبح مجنون بمعنى الكلمه من هذا الوقت وهو يتصل بى كل ساعتين ( ده أقصى تقدير)
يتكلم معايه 3 ساعات والله بدون مبالغه ويتخيل اللحظات الحميميه ونفس الكلام يقولوا
تخيلوا حتى بالنهار وقبل الفطار حتى بعد مايصلى كل فرض يجرى يكلمنى تانى ومهمل شغله
وأيضا يوميا وبعد التراويح 6 أيام وهو ليس طبيعى خاااااالص وأنا تعبانه وحززززززززينه
وأحلف مع ربنا وأخذ عهد أطنشه ولا أنسجم معه وأجد نفسى أضعف وأقع فى الخطيئه
ومع العلم أن قبل رمضان كنا مسسسسسسستحيل يحدث بنا اى شيئ غير شيئ بسيط كالسلام والقبلات العاديه وكأنه أخى بسبب وجود أمى الدائم وهو كان انسان طبيعى ومهذب
وعمره ماكان شهوانى ولا جنسى بس ماعرفش اتجنن فى رمضااااااااان

وأنا فى حالة حزن لما حدث وأشعر كأنى الله غضبان علينا وللأسف
همووووووووووووووووت قهر ياناس مابيسبنيش فى حالى شويه كده وهلاقيه متصل بيا وممكن يكلمنى ساعتين وكلام اى انسان طبيعى هيضعف أمام هذا الكلام

أعمل أيه خايفه أخسر دينى والله وماعرفش نكفر عن ذنبنا أزاى ده حتى أصبحت خائفه إن شاء الله بعد الزواج ورمضان القادم ماذا يحدث فيه

تعباااااااانه والله نفسيتى مدمره ( ورجاء عايزه حل بدون تجرررررريح لأن اللى فيا كفايه )

التعديل الأخير تم بواسطة daimound22 ; 02-09-2009 الساعة 07:03 PM السبب: تعديل العنوان

مواقع النشر