كيف أجعل زوجي يهتم بي ؟ - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

موضوع مغلق
قديم 02-02-2010, 09:13 PM
القطه المشمشيه
عضو جديد
القطه المشمشيه غير متصل  
كيف أجعل زوجي يهتم بي ؟

السلام عليكم

عاملين ايه يا جماعه

انا عروسه جدديه وبحكم الظروف عايشه بعيده عن جوزي وكل شويه يحصل بنا مشاكل و انا بصراحه نفسيتي تعبت خالص

وساعات بحس انه عايزه ابتعد خالص ونطلق رغم حبي الكبير ليه

وبالنسبه لجوزي بحس انه مبقاش مهتم بيا خالص يعني ممكن يكلمني مره فالاسبوع وطول الاسبو يبعتلي رساله يطمن عليا فيها وبس رغم انه مش بخيل بس مش عارفه ليه اتغير من ناحيتي

يمكن المشاكل خليته يفكر اني نكديه ولا مش عارفه

نفسي علاقتنا ترجع زي قبل ويبقى يتصل بيا ويسأل عليا

لما بكلم حد من صحابي وبتقلي جوزي بيتصل بيا كل يوم يجي 4 او 5 مرات والله بيصعب عليا نفسي قوي انا ببقى مكسوفه اقلها مره فالاسبوع

التعديل الأخير تم بواسطة daimound22 ; 03-02-2010 الساعة 12:20 AM السبب: كتابه العنوان بالفصحى
قديم 02-02-2010, 09:20 PM
نور الإيمان
العضو الماسي وكبار الشخصيات

نور الإيمان غير متصل  
هلا اختي

اولا الف مبروك ياعروسة

تانيآ ليه مايحاول ياخدك عنده لان مشاكلكم اعتقد سببها البعد عن بعض وانشغاله طول الوقت

حاولو تلاقو حل بالنسبو لبعدكم انه يلاقي سكن في مكان عمله وتروحيلو اعتقد ده هيحل 90% من المشاكل ان لم يكن

100%
قديم 02-02-2010, 09:22 PM
القطه المشمشيه
عضو جديد
القطه المشمشيه غير متصل  
ايوه مهو عشان في مشكله فالاستقدام وا نا كنت حاطه موضوع على كده

يعني نفسي يتغير على ما ارحله بجد المسألأه دي تعباني قوي يعني مش كفايه البعد برضو التغيير مش بحس اني متجوزه خالص والله
قديم 02-02-2010, 11:05 PM
بسمة 3
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية بسمة 3
بسمة 3 غير متصل  
الف الف مبروك يااحلى العرايس

انا من رايي تبيني له مشاعرك تجاهه وتبدي بالاتصال وارسال المسجات الحلوة لحد ما يتعود عليك يعني حسسيه انك

معاه في غربته وراح تشوفيه هو الي يسال لما يمر يوم ماسالتي عنه وحاولي تخففي من المشاكل توكم في بداية

المشوار
قديم 02-02-2010, 11:55 PM
نور الإيمان

نور الإيمان غير متصل  
متزنيش عليه وتطلبيها منه ومتنكونيش نكدية ومتفظليش تقوليلو انت مبتقوليش كلام حلو ومبتسألش . كده هتخليه حتى لو عايز يسأل هيحس انه بنفذ اوامر بس

طالما هتروحيلو يبقى خلي الفترة دي احلى فترة بينكم لانها هتزيد الشوق والمحبة بيناتكم اتصلي انتي الاول وسمعيه انك مشتاقاله وكلام حلو بدون ولا كلمة عتاب او زعل ولا امتى هتجيبني ولا من الكلام ده

وبعدين في رجال مبيعرفوش يعبروا بالكلام لما تروحي هيعبر عن حبه بالتصرفات والمعاملة الحلوة

ومتخليش المقارنة بينك وبين حياة غيرك تفسد العلاقة بينك وبين زوجك ومتقارنيش بينه وبين ازواج

صحباتك لان ده هيدمروا داخليآ وهيكرهك بجد لانك هتحسسيه انه اقل منهم وانه مبيسعدكيش

عدا عن انه مش معروف كلام صاحبتك صح ولا لأ . لان في زوجات بيحبو يبينوا ان ازواجهم ملهوفين

عليهم وكله كلام وبس والحقيقة غير كده خالص خاصة لو اللي قدامها زوجها مش موجود ومش

فاضي

لان كلامها ده مفيش وراه الا زرع الفتنة والخراب بينتك وبين زوجك

متسمعيش لحد من برة عايز يخرب حياتك ويخليكي تنكدي على روحك وعلى زوجك. بكرة تروحيلو وتزهئي من كتر الدلع

ربنا يسعدكم ويقصر البعد بيناتكم

التعديل الأخير تم بواسطة نور الإيمان ; 02-02-2010 الساعة 11:59 PM
قديم 03-02-2010, 02:12 AM
القطه المشمشيه
عضو جديد
القطه المشمشيه غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بسمة 3 مشاهدة المشاركة
الف الف مبروك يااحلى العرايس

انا من رايي تبيني له مشاعرك تجاهه وتبدي بالاتصال وارسال المسجات الحلوة لحد ما يتعود عليك يعني حسسيه انك

معاه في غربته وراح تشوفيه هو الي يسال لما يمر يوم ماسالتي عنه وحاولي تخففي من المشاكل توكم في بداية

المشوار

والله انا عملت كده وببعتله رسايل وكلام حلو وكده وبرضو بلاقيه عادي يعني ممكن ابعت 4 رسايل والاقيه كاتبلي رساله وحده

والنهار ده بعتله رساله وطنش وبعتله رساله تانيه بقله كلمني على التيلفون لانه بيقلي انا اللي اتصل انتي لاء متتصليش بعتلي رساله بيقلي انا جاي من الشغل ومرهق يا حبيبي

والله بقيت مدايقه قويييي
قديم 03-02-2010, 02:20 AM
القطه المشمشيه
عضو جديد
القطه المشمشيه غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سعاد 2000 مشاهدة المشاركة
متزنيش عليه وتطلبيها منه ومتنكونيش نكدية ومتفظليش تقوليلو انت مبتقوليش كلام حلو ومبتسألش . كده هتخليه حتى لو عايز يسأل هيحس انه بنفذ اوامر بس

طالما هتروحيلو يبقى خلي الفترة دي احلى فترة بينكم لانها هتزيد الشوق والمحبة بيناتكم اتصلي انتي الاول وسمعيه انك مشتاقاله وكلام حلو بدون ولا كلمة عتاب او زعل ولا امتى هتجيبني ولا من الكلام ده

وبعدين في رجال مبيعرفوش يعبروا بالكلام لما تروحي هيعبر عن حبه بالتصرفات والمعاملة الحلوة

ومتخليش المقارنة بينك وبين حياة غيرك تفسد العلاقة بينك وبين زوجك ومتقارنيش بينه وبين ازواج

صحباتك لان ده هيدمروا داخليآ وهيكرهك بجد لانك هتحسسيه انه اقل منهم وانه مبيسعدكيش

عدا عن انه مش معروف كلام صاحبتك صح ولا لأ . لان في زوجات بيحبو يبينوا ان ازواجهم ملهوفين

عليهم وكله كلام وبس والحقيقة غير كده خالص خاصة لو اللي قدامها زوجها مش موجود ومش

فاضي

لان كلامها ده مفيش وراه الا زرع الفتنة والخراب بينتك وبين زوجك

متسمعيش لحد من برة عايز يخرب حياتك ويخليكي تنكدي على روحك وعلى زوجك. بكرة تروحيلو وتزهئي من كتر الدلع

ربنا يسعدكم ويقصر البعد بيناتكم

والله يا اخت سعاد انا بحاول اقله كلام جميل وبحاول انسيه فموضوع التأشيره بس ساعات بلاقيني بتخانق معاه عليه كده بوحده

و كمان بقله كلام جميل وبصالحه بس هو اتغير حبتين كبار يعني ممكن يسأل لما دماغه يقله عادي مش فارقه
قديم 03-02-2010, 03:42 AM
نور الإيمان

نور الإيمان غير متصل  
احتمال يكون متضايق من الشغل

طيب قبل سفره كان كده ؟ .. يمكن ده طبعه

وجربي متتصليش كل يوم ......... كتر السلام ......وانتي عارفة الباقي

اعطيه فرصة يشتاقلك شوية
قديم 03-02-2010, 03:46 AM
جرحني زماني
عضو نشيط جدا
جرحني زماني غير متصل  
حبيت أقوولك ألف مبروووووووووك

والله يسعدك
قديم 03-02-2010, 04:40 AM
همس 2009
عضو متألق
 الصورة الرمزية همس 2009
همس 2009 غير متصل  
مهما كان البعد اقتربي منه اكثر

لاتزعليه حاولي لاتكونين نكديه عليه خليك عون له

سؤال
متئ بدء يتجاهلك او يبتعد عنك ؟؟؟

انا اتوقع انكم حصلت مشكله بينكم وهو الئ الان شايل شؤي باقي مانسئ المشكله

انتي لاتنكدي عليه
اهتمي فيه
ارسلي له هديه وتكون مفاجئه له بلمكان الي هو فيها ......هذا مثلا اذا انتي زعلتيه ......
صارحيه
قؤلي له ليش حبي منت زي اول احسك تغيرت علي....

صدقيني
ان
دوااااااااااااااااامه وبعده عنك هو منكد علئ اخلالالاقه وعيشته ؟؟؟
عبري له عن مشااااااااعرك
لاتبخلي عليه

وكلميه مسن صوت وصؤره
وفيه طرق عديده وكثيره للتخفيف عنه بلكلالالالام الحلو
بلموااازره له والتخفيف عنه
مثلا اذا طلع من الدوااااااااااااااااااام كلميه وقؤلي يعطيك العااااااافيه ووووو.......والله يكتب اجرك حبيبي....
,,,ومن هلكلالالالالالالالالام......

والاساس
مبدء الاحترررررررررررررررام عند اي مشكله
لاترفعي صؤتك تنااااقشي نقااااااش زوجه واااعيه ومحترمه
ناقشيه بهدوء مهما كانت المشكله
اذا عصب وهاوش ونفخ عليك\
قؤلي خلالاص
هد
وابدق عليك بعد شؤي
وبهلاسلؤب وهدوءك هو بيرتااااااااااح وبتكبري بعينه .
موضوع مغلق

مواقع النشر