عاشقات حلم الامومة (مارس 2008 - ابريل 2008) - الصفحة 99 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 01-04-2008, 03:55 AM
mashamesho
عضو مميز
 الصورة الرمزية mashamesho
mashamesho غير متصل  
كريستالا كنت حابه اسألك سمعتي نبض البيبي ولا لسه
قديم 01-04-2008, 09:40 AM
مياااااااااا
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية مياااااااااا
مياااااااااا غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Crestalla مشاهدة المشاركة

الا عجوز ولا ماني اكبر منك بواجد انا يمكن اصغر منك ب15 سنه انا توني توني داخله ال16 ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
انتي وين وانا وين يا خالة...يالله حسن الخاتمه

تخلخلت ضلوع العدو قالت ايش قالت خاله خلاص مزاعلتك لاتكلميني وبعدين انا اصغر منك ب 365 يوم وكم شهر وتقولين عجوز اثرتس انتي العجوز موب انا خخخخخخخخخخخخخخخخخ سبحان الله كريستالا يوم تحكين حكايتس تذكرت جدتي الله يرحمه ويسكنه فسيح جناته ههههههههههههههههههههههههههههههه

قديم 01-04-2008, 10:10 AM
مياااااااااا
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية مياااااااااا
مياااااااااا غير متصل  
الف حمدالله عالسلامه عشوقه وحشتينا موووووووووووووت ربي يحفظلكم الوالده يااااااااااارب ويقومها بالسلامه ...... ماتشوفون شر ان شاءالله

برشا حبيبتي مافيه حاجه صعبه عند ربنا انتي بس ادعي وخلي عنك القصص وان شاءالله ربي ماراح يخيبنا باذنه ......

الزاجله حبيبتي الله يسمع منك ويكتبلنا الحج ان شاءالله ........موفقه حووبي

اندين الله يكتب اللي فيه الخير انتي بس لاتفكرين كثير وانسي وخليها على الله ..

حبيبتي زهور الله يعطيك على قد نياااتك ويجزاك الف الف خير انا باسوي اللي قلتي عليه والباقي على الله ...........مشكوره خيتو

حبيبتي سووود فضفضي واحنا ليش مسوين هالتجمع مو عشان نفضفض لبعض الله ييسرلك امورك حبيبتي ويرزقك في القريب العاجل ......شوفي حبيبتي اتركي عنك القصص لاني فعلا انا مثلك اذا جلست اقرا فيها اقعد طول اليوم هواجيس توديني وتجيبني ,, غير ضيقة الصدراللي مالها اول ولااخر طبعا مو كل القصص اقري القصص اللي فيها تفاؤل واللي تجددلك الامل واللي مكتوب راح يصير واذا ربي كاتبلك الحمل ان شاءالله بتحملين ومثل ماقلنا الطب تطور يعني مو مثل اول توكلي على الله واكثري من قراءة القران وادعيه سبحانه فلا يرد القضاء الا الدعاء حطي هذا ببالك ......... اللهم انا نسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك او انزلته في كتابك او علمته احد من خلقك او استاثرت به في علم الغيب عندك ان تجعل القران العظيم ربيع قوبنا ونور صدورنا وجلاء احزاننا وذهاب همومنا برحمتك ياارحم الراحميييييين ........

مشاميشو حبيبتي اذا حسيت انك ودك تبكي امسكي القران واقراي على قد ماتقدري سبحان الله كل الضيقه اللي فيك بتروح ان شاءالله ويمكن تبكي شوي من غير شعور لكن بعد كذا بترتاحي الله يثبتلك حملك يااااااااااارب وييسرلك امورك وبالنسبه لنبض الجنين احيانا يقولون انه غير محسوس يعني فيه نبض بس ماتحسين فيه واختي كذا ماحست بالنبض الا يمكن خلال خمس شهور ........

قديم 01-04-2008, 12:27 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
صباح الخير يا احلى بنات

مشمشة حبيبتى روقى و افرحى بالخبر الجميل اللى عندك يا حبيبتى و بعدين متشغليش بالك بموضوع نبض الجنين ده
شوفى انتى عملتى ايه فى العزال و فى السفر و التجهيز ليه و انتى مكنتيش عارفة انك اصلا حامل و سبحان الله اللى حرصهولك و حماهولك هو ربنا سبحانه و تعالى و ذى ما عمل معجزة جميلة هو اللى قادر يحافظ عليها
فانتى سيبى موضوع اليبى دا لربنا و افرحى و اتهنى انتى و جوزك و ان شاء الله الدكتور حيطمنك عليه
و نصيحة متسمعيش لكلام حد و تقلقى عشان كل جسم واحدة بيختلف عن التانية دا الجسم الواحد بيختلف من سنة للتانية
انتى خليكى فى نفسك محستيش بوحم يبقى انتى من الستات اللى مش حيحسو بوحم بتامى يبقى انتى من الستات اللى حتقضى حملها نوم
انتى حالة لوحدك مالكيش دعوة بأى حد تانى مش انتى بتشوفى كل واحدة بتقول انا كنت فى حملى عاملة كذا و كذا اهو جه الدور عليكى يا بطة تقولى انا كمان فى حملى كنت كذا و كذا
ربنا يثبت حملك بأذن الله و يقومك بالسلامة

كريستالا بجد قصتك جميييلة جدا جدا و انا ابتديت حاجة شبهها و ان شاء الله ربنا يكرمنى انا كمان و يكرم كل البنات اللى هنا و اللى كمان مش هنا

سود حبيبتى طمنينى عليكى يا جميلة و ان شاء الله يكون كله بخير وتمام التمام

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 01-04-2008, 01:37 PM
غلا جلاجل
عضو مميز
غلا جلاجل غير متصل  
الف الحمد لله على سلامتك يا عاشقة الطفولة والله يخليلك الوالده ولا يحرمك منها يارب
بنات احبكم بالله واطلب منكم الدعاء لامي الله يرضى عليكم
مشموشه الله يجزاك الجنه على دعائك الله لايحجبه اللهم اااامين والله يسهل عليك اختي ويقر عينك بشوفت مولودك بصحه وعافيه وتشوفينه عريس باذن الله ياحي ياقيوم
سيده برتقاله الله يسعدك وينولك الي ببالك على تذكيرك لمشموشه تدعي لامي الله يجزاك الجنه
باقي البنات بدون عدد علشان ماانسى احد الله يجزاكم خير على دعائكم لامي والله يسعدكم دنيا واخره وينولكم كل ما تتمنون يارب
الله يجزاكم خير على دعائكم لامي الله لايحجب دعائكم يارب ياحي ياقيوم لاتحرمني من امي وطول بعمرها يارب يارب طلبتك لاتردني خايبه ياحي يا قيوم
بنات الله لايرد لكم دعوه يارب وينولكم الي ببالكم يارب يارب
لاتنسون امي بالدعاء تكفوووووووووووووووووووووووووووووون لايرد القضاء الا الدعاء دعواتكم لها وبموازين اعمالكم
قديم 01-04-2008, 02:38 PM
الزاجله
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزاجله
الزاجله غير متصل  
ماشميشو هاذي من اعراض الحمل سبحان الله في الحملتين اللي حملتهم وقبل ماعرف اني حامل كانت تصيبني هالحاله وكانت صديقتي تنبهني ان ممكن حمل وسبحان الله تراها حاله طبيعيه اللي تمرين فيها والله يثبت لج ان شاء الله ويقر عينج بشوفته
قديم 01-04-2008, 02:39 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
غلا جاجل ربنا يعفو من والدتك يااااااااااا رب و ان شاء الله يكون فى ميزان حسناتها

قديم 01-04-2008, 02:39 PM
Saudd33
قلم وفي
Saudd33 غير متصل  
السلام عليكم كيفكم بنات ومشكورين جميعا ع كلامكم الحلو وخلاص انانسيت اللي صار وربنا يسامح وهوفوق الكل

كوكار حبيبتي :أخباري آه آه آه من التكيس شيكته لربنا ......أنا رحت اليوم لدكتوره وأول ماقلتلها الدوره متأخره وايد عملتلي سونار وطلع في كيس كبير في وسط الرحم قالت أحتمال حمل ....والله فرحت وعملت تحليل دم وجلست انتظر نص ساعه .....!ماتدرون أيش أتخيل وخايفه والله لجظات صعبه وبعدين .....جت الممرضه ونادتني ورحت وراها مسرعه بس أول مادخلت ع الدكتوره وشفت وجهها عرفت أن مافي شي وعلى طول تطيح عيني ع ورقت التحليل ألا مكتوب
نقتففففففففففففففف

حسبي الله ووونعم الوكيل
قديم 01-04-2008, 02:51 PM
الزاجله
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزاجله
الزاجله غير متصل  
سوووووووود حبوبة اله يعوضج خير ان شاء الله والخيرة فيما اختارة الله ماتدرين ان شاء الله رزقج قريب يارب....غلا جلاجل حبوبة الله يشفي والدتك ان شاء الله وماعليها شر واجر وعافيه ان شاء الله
قديم 01-04-2008, 03:04 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
سود حبيبتى معلش متعرفيش الخير فين و مش احتما حمل برضو بس لسة مبانش ذى ما حصل مع مشمشة؟

تفائلى خيرا يا حبيبتى

و اللى بيقولك حاجة عشان تزعلك صدقينى دا اكيد غيران منك و عاوزة يضايقك بأى شكل عشان يحس انه احسن منك بس فى الحقيقة بتكونى انتى الاحسن
مش فى مثل بيقول يا جبل ما يهزك ريح

اهو انتى الجبل يا قمرة و ان شاء الله ما يهزك اى مضايقات من اى حد

مواقع النشر