عاشقات حلم الأمومه (ابريل - ديسمبر2009) - الصفحة 89 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 14-10-2009, 02:32 AM
غلا جلاجل 2
عضو متألق
غلا جلاجل 2 غير متصل  
اولا الف شكر لللاداره على سماحهم لاختنا زهور بوضع الرقم لما فيه مصلحه للجميع الله يجزاكم خير
زهوووووووووووووووووووووووووووه الله يسعدك ويفرح قلبك باذن الله تفرحين بالحمل قريب الله يجزاك خيرر ويرزقك
حركتي صفحتنا بعدهاالركود اللممل وشفنا ناس منذو فتره مختفين الله يسعدهم ويرزقهم الذرية الصالحه عاجلا غير اجل اللهم ااااااااااامين
لاتنسون الاستغفار وقراءة سورة البقرة
احبكم بالله جميعا بدون عدد
قديم 14-10-2009, 06:21 AM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
زهورررررر والله خبر يستاهل الفرحه .....جزاكى الله كل خير ...أخذت الرقم أكيد يمكن أحتاجه عن قريب ويارب احمل من غير اى شئ يارب
انا فى مصر طبعا ....هاحاول انى باذن الله لو احتجت وخلاص مفيش أمل فى شئ أنى اتفق معها من هنا وامى وهى ذاهبه للعمره بأذن الله تجيبلى العشب
والله انا عندى ثقه كبيره قوى فى الاعشاب بس المشكله اللى ياخذها بدون علم زى ماحصل معى لازم بجد تتاخذ تحت اشراف حد متخصص زى ام خالد وكل السيدات اللى يفهموا فى علم الاعشاب زادهم الله علما يارب وجزاهم الله كل خير
قديم 14-10-2009, 07:17 AM
دلوعة السعودية
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية دلوعة السعودية
دلوعة السعودية غير متصل  
السلام عليكم

~
كيفكم يابنات؟

والله وحشتوني يابنات كيفكم

احس اني صرت مرقديمة

صار لي خمسة شهور ما دخلت

حبيت اعرف اخباركم

الله يسعدكم
قديم 14-10-2009, 02:05 PM
زهور البستان
عضو نشيط جدا
زهور البستان غير متصل  
زهور الدعاء ياقلبي انتي

والله والله انه الموضوع ماراح عن بالي ولا نسيت وعدك

وكنت انتظر يوم من الايام تردي علي

الحمد لله انك انتي بعد ما نسيتي

وتصدقي انه البارح كلمت زوجي بخصوص العلاجات وقال خلاص انا طفشت اخذ علاج قلت له مو كيفك لازم اكون انا راضيه وانا مو راضيه انك تترك العلاج لازم تسعى وتسعى الى ان يكتب الله طبعا اذا كان العلاج ما منه ضرر عليه ليش يتركه؟

صحيح الله رزقنا بس بعد ما سعينا وتعبنا وحصلنا نتيجة تعبنا واللحين وانت جالس وتقول اذا الله كتب راح يصير .....لااااا لازم نسعى ونتعب هذا اختبار وابتلاء من الله ولازم ما نفقد الامل لازم ننجح ونحصل عن النتيجه
واذا انا سكتت عنك ماراح تاخذ علاج انا مو راضيه واذا ماهمك رضاي في الدنيا في الاخره راح تتحاسب ........هنا اشتغل الضمير وقال خلاص جيبي اي شي وانا راح اخذه

الحمد لله حصلت على نتيجه من محاضرتي له واليوم حصلت الرقم ان شاء الله يكتب لنا ولكم كل الخير

مشكوره اختي زهور
قديم 14-10-2009, 02:50 PM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
mona777 وحشتينا جدا جدا طولتى الغيبه علينا؟؟؟؟
ربى يكتب الخير دائما ......بس ليه زوجك رفض أطفال الانابيب ....أعلم ان مافى شئ مضمون كله بأذن الرحمن لكن نسبه النجاح مرتفعه الحمد لله
حاولى مره اخرى انك تقنعيه وباذن الله يوافق وتجيبى أحلى بيبى يااااااااااارب

دودى بأذن الله ربنا يرزقك وبعدين هيه جت على الوزن يعنى طب الحمد لله انه شئ هين هو صعب انا معاكى ولكن صدقينى اهون من حاجت كتير
استعينى بالله ونزلى من وزنك على قد ماتقدرى وزى ما قالوا الاخوات مش شرط تنزلى كل ال30 كيلو حتى تحملى لآ ممكن بعد اما تنزلى شويه الحمل يجى على طول بس خلى عندك اراده

وصدقينى يا دودى الموضوع مش موضوع وزن الموضوع هو اراده الله ليس الا ....انا وزنى قليل واعتبر نحيفه كمان لكن الرزق لسه ماجاش متكفريش من ناحيه الوزن بس عشان ماتضايقيش نفسك وسيبيها على الله

عارفين يا بنات انا بقالى تقريبا شهيرين مش عارفه مالى ......مش عارفه زهقت من التفكير فى الحمل ولا بقيت بارده من ناحيه الموضوع ولا بقى مش هاممنى اصلا مشعارفه ايه اللى حصلى

بس اللى اعرفه انا الشهر ده بقالى سنتين متزوجه وحاسه انى معشتش حياتى ومتهنتش بيها ..من اول يوم جواز وانا بفكر فى الحمل يمكن مناول ليله كمان
ولانى ساكنه فى بيت عيله زوجى الضغط عليا جامد قوى...مش منهم على قد ماهو منى انا كمان حاسه بنظراتهم اكتر من تلميحاتهم بالكلام
حاسه انى جوايا طاقه غريبه انى اعيش حياتى واتبسط وافرح ........اللى من كتر الهم حسيتها راحت منى......تصدقوا انى طلعلى شعرات بيضا فى شعرى من كتر الهم وانى حملت نفسى اكتر من طاقتها

بس خايفه مووووووووووت يكون ده الهدوء اللى يسبق العاصفه وارجع تانى لحالتى السابقه ربنا يستر
مش عارفه اتكلمت بكل ده ليه بس حسيت انى عاوزه افضض ..........ياريت تقبلوا فضفضتى ومكنش اثقلت عليكوا
ربى يعلم بمدى حبى لكم بحبكوا جميعا فى الله
قديم 14-10-2009, 03:47 PM
ام جندل
عضو جديد
ام جندل غير متصل  
الله يطعم كل محتاج
قديم 14-10-2009, 06:52 PM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
زهوووووووووووور ياعمري
الله يجزيك كل خييييييير .. ان شاء الله يكون علاج الحرمه هذي فيه الامل والخير يااااااااارب

بنوتات
ان شاء الله نفرح قريب قريب .. بس احنا خلينا على تلاحمنا وان شاء الله خير
قديم 14-10-2009, 06:55 PM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
flouna
سبحان الله شعور مشترك ... والله شوفي عندي حمودي .. ولسه احس اني محرومه وقلبي يتقطع عليه لما اشوفه يكلم نفسه ويلعب لوحده ...

سبحان الله ابن ادم مايقدر يرتاح

احنا ندعي ونتوكل والباقي على الله
قديم 14-10-2009, 06:59 PM
الزاجله
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزاجله
الزاجله غير متصل  
الله يجزيج خير يازهور والله يرزق كل عاشقات الامومه بالذريه الصالحه يارب
قديم 14-10-2009, 07:33 PM
هموووم
عضو متألق
هموووم غير متصل  
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...

ماشاء الله تبارك الله ... البنات مجتمعين والصفحات رجعت حلوه ... ربي يسعدكم دائما ...

اختي دودي السمنه مو سبب رئيسي لمنع الحمل ... اعرف وحده معرفه شخصيه يمكن

وزنها فوق الـ 150 وعندها 3 اولاد و 7 بنات ماشاء الله ... اذا ربي اراد راح تحملي حتى

لو انتي سمينه ...لاتزعلي ولا تضايقي ...ربي يرزقك بالذريه الصالحه ...

اختي فلونا ... التفكير ماراح ينفعنا بشي غير انه راح يتعبنا وبس ... ريحي راسك ونفسك

من هالتفكير اللي ماوراه زي ماقلتي الهم والشيب <<< مثلك انا

اختي دلوعه السعوديه حياك الله ... عزيزه وغاليه ... لاعاد تصيري قديمه وادخلي دائما

اما عن اخباري يابنات ... الدوره باقي لها 3 ايام وانا مو حاسه غير بعوار بالحلمات بس ...

باقي الاشهر احس بألمها واعرف انها قريبه ... اما هالشهر مافي اي عوار ...

يالله شدو الهمه يابنات نبي نسمع اخبار حلوه ...

ربي يرزق كل محرومه بالذريه الصالحه السليمه التامه المعافاه ...

مواقع النشر