عاشقات حلم الامومه - الصفحة 82 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

استفسارات الامراض النسائية عيادة خاصة بالامراض النسائية والعقم وتأخر الإنجاب. يتعاون المختصين والعضوات

قديم 21-12-2011, 04:32 PM
أم يوسف2
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية أم يوسف2
أم يوسف2 غير متصل  
مكرر

التعديل الأخير تم بواسطة أم يوسف2 ; 21-12-2011 الساعة 04:39 PM
قديم 21-12-2011, 04:33 PM
أم يوسف2
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية أم يوسف2
أم يوسف2 غير متصل  
صدقتوا البيات الشتوي بدا

مع البرررررررررد و طفشه حتى مالي نفس اكتب
اللهم لك الحمد ..

كووكار .. تصدقي مش عارفة ايش اللي حصل !!! بس بعد كلامك برجع اقرا و اشوف في النت
التلفزيون ماعاد ينفتح بيبيتي اببببدا من بعد يوسف الله يحميه ..
حاسة نفسي في عزلة .. حتى اخبار اليمن بعرفها من اهلي ماعاد اتابع شييييي
ربي يهدي الاوضاع في كل البلاد العربية و الاسلامية و يولي علينا من يخاف الله و يرحم شهدااءنا
و يصبر اهاليهم ..

فراشة اهلا فييييك مرة ثانية و ربي يفرج همك و يشفي اخوانك و اخواتك و يفك كربتهم و يشيل همهم
حواملنا الحلويين ربي يسعدكم و يتمم لكم على خير ياارب العالمين و يفرحكم بالاطفال المعافيين

عشوقاتنا العسولين ربي يسعدكم اجميعن و نتبشر باحلى الاخبااااار بالقريب العاجل ...
قديم 21-12-2011, 07:05 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
النوم سلطان
فارشه هادئه
استخيري وتوكلي على الله
الله يفرج همك وهم اخوانك

الزرافه
ان شاء الله تحملي طبيعي وما تحتاجي

كوكاريتا
الله يردلكم بلدكم بخير عاجلا غير اجل

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 23-12-2011, 09:09 PM
...حلم حياتي...
عضو مميز
 الصورة الرمزية ...حلم حياتي...
...حلم حياتي... غير متصل  
لا اله الا الله محمد رسول الله

استغفر الله العظيم واتوب اليه

ربنا لاتذرنا فردا وانت خير الوارثين
قديم 24-12-2011, 07:19 PM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  
سلامي للكل تبين عندي لحميه بلرحم تمنع ثبوت الاجنه واليوم متنومه بلمشفي وبكرا عمليتي منظار رحمي بيشيلو اللحميه

اللهم احفظ لى ابنى
قديم 24-12-2011, 09:37 PM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
ألف سلامة علكي منمون ويااارب تقومي بالسلامة وتحملي وماتحتاجي أي علاااااج ياااارب...

انا عارفه اني مقصرة وبحاول وربي يقدرني اني اكون معاكم في السراء والضراااء

اسلام ما يصحش كدا يا بنت!!! عاوزين نسمع القصة الشيقة ....!!! بسرررعه

زراافه ربي يجبر قلبك ويعطيكي ليرضيكي يااارب ...علقي يقلبك بالله ونصيحة صفّي نيتك أنا ماشفت أكثر من صفاء السريرة أسرع شيء للرزق بكل أنواااعه صدقيني حتحملي بسرررعه ... ولعلمك انا ما أعرفك ولا أعرف عن حياتك هي نصيحة عامة وصحيحة واقولها للكل مو بس انتي ... انتو عارفين ليه ..لانو ربي بيتعامل معانا بقلوبنا قبل أعمااالنا وربي يصلح لنا النية والذرية يااارب

كوكار ...انا من آخر رد لكي وانا محتارة اكتبلك إيه ..لانو انا فتحت الموضوع معاكي مايصير اطنش وأمشيء .
انا صحيح مركزة كثير الفترة الماضيه على سوريا بالذات ودماج باليمن كمان ...لكن بتابع اخبار مصر بس بصراحة الاخبار الاخيرة صابتني بإحباط يخليني ما احس بحماس للمتابعه ...
انا بجلس مع صحباتي واخواتي المصريات زيك كدا ...وبنتكلم هما مغمومين زيك انو كلو ماشي للأسوأ في البلد....بس هما بيقولوا كمان انو في حد بيوز ويوز ومش راضي يخلي الامور تمشي ...بيقولو كمان انو اكيد انو الجيش في ناس كويسة وناس قلة "لأ" ..
وكما ناس بيرموا على الجيش فالجيش بيرد ...
فبتقولي ...انو الفترة الي سبقت الثورة عدمت الاخلاق عند بعض الناس فاصبح بسهولة ممكن ناس تشتريهم بالفلوس فصعب نصدق كلامها... وتشتريهم بمبلغ ماتتخيليه لتفاهتو !!!
صعب كلو حاجة نصدقها...فبتقول انو لو الناس الكويسة الي في التحرير وفي المظاهرات مشيت واتنازلت عشان مصر حنعرف مين السيء إلي بيوز وبحاول يخرب عالبلد ..
وبتقولي انو احنا كمصريين تعبانين من الوضع ف البلد من الداخل مستقرة بس الامور كلها ماشية للأسوا بعكس طموحنا وبتقولي انو دي فتنة احنا بنمر بيها ويارب السنة الي راحت وماتقدمناش تنتهي ع خير ويتحسن حالنا ..
انا مش حكون أدرى منكم بمصر لانو أهل مكة أدرى بشعابها ...انتو أعرف ببعض..
لكن ليا رأي ... دي فتنة عظية يا كوكا بتمر بها أمة محمد ...ومش بالساهل ..أنتي طالعي القتل الي خبرنا عنو الرسول صلى الله عليه وسلم بآخر الزمان ومنتشر وكأن الدم موية ...هذا آخر الزمن الي خبرنا الرسول انو فتن كقطع الليل المظلم ....
انتي وانا واحنا لااازم يكون عندنا ثقافة دينيه عن الفتن ... ايش هي ؟؟ كيف نعرفها ؟؟ ايش موقفنا منها ؟؟ كي نتعامل معاها ؟؟؟
صدقيني لو قرأتي عن الموضوع دا من مصادر موثوقه حترتاحي ..حتقوليلي دي مواضيع ساسية..أقولك ..إيوة ..فتنة على امة محمد ومو أول فتنة تتعرض لها .. ولو تابعتي التاريخ الاسلامي والفتن إلي مرت علينا كأمة من بعد وفاة الرسول صلى الله عليه وسلم ...كيف كانت شديدة في أكلح الظروف وخرجت منها أمة محمد وكيف تعافت واستعادت قوتها ...ولا اعتقد ان هناك أعظم من التتار وهجومهم علي المسلمين ايام الدولة العباسية وقتلو كل من استاطعوا عليه شيوخ نساء ورجال واطفال ولم ينج إلا اهل الذمة من اليهود والنصارى واهلكوا الكتب والقوها بنهر الفرات حتى تلون ماءه بالحبر ..علمنا وتعب شبابنا وجهدنا حرقوه ورموة وكأنوا زبالة !!!
وغيرها كثييير من الفتن ..لكن المؤمن الفطن يا كوكار يفكر من يقف خلف هذه الفتن ..من يدبر ويحيك ...من يستخدم ابنائنا وابناء جلدتنا لهدمنا نحن ... فكري .اقرئي وتاملي ...انتي ماشاءالله علكي أوعى مني وأكثر مني ثقافة ونباهة واطلاع ..اقراي ( من مصادر ثقه)وحتعرفي ...كل الفتن إلي مرت بأمة محمد بكل الامصاااار وبكل البقاع ...خلفها خيانات دينيه قبل ان تكون سياسية او وطنيه صدقيييني!!
وملحوظة صغيرة الفتنة إذا اقبلت لم يعرف الخير من الشر إلى ان تدبر!!
طيب موقفنا .... اولا حاجة لابد اننا نؤمن انو الامور بيد الله وانو لو فكرنا ناخذ حقنا من الجيش او من الحاكم او من الظلم لوحدنا ما حنقدر لكن الامر له من قبل ومن بعد ولابد نؤمن بأنه هو الذي يقلب الامور ويعلم خفاياه إذا ندعوه أن يكشف هذا الضر عنّا ...وأن نبرا إليه من حولنا وقوتنا إلى حوله وقته ...
التفاؤل يا كوكا ...مع كل محنه منحه ..والفن إلي مرت بأمة محمد عظيمة لو قراتي عنها حتعجبي حفظ الله لنا ولدينه ولكتابه وأن الامور تسير لأن الله هو مدبّرها ...حتخرج امة محمد من الشتات والظلم والقهر وحتنظف البلدان ..كرريها حتنظف يعني حتنظف ولا يدخلك الاحباط ..
وكل إلي يدبروا لإطاحة إرادة الشعوب وتخلصها من الظلم بيمكروا بينا في الخفاء لكن تذكري" ويمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين" ربي يمكر لأمتنا يارب وينصرنا
حاجات كثيرة نفسي اقولها بس انا طولت واسهبت كثير وما ادري ردي حيظهر لانو كون خارج عن الموضوع ...بس لاني الموضوع مسبب لي غم قبل ما ينكد عليكي وتفاتحيني لانو انا فعلا مهتمة بلامر دا ...بس اٌقولك على موقف مر بيا شخصيا وانتي قيسي عليه
لما طاح المخلوع ومسك الجيش اتصلت اختي تقولي بنبرة مقهووورة ...زهورة سمعتي أول تصريح للجيش إيه ...فقلت إيه ...؟ فقالت بيقول انو علاقات مصر مع اسرائيل زي ما هي !!! فقالت دا الي يسووه ويسيحوا دمهم وبسهولة يحط يدوا مع اسرائيل !!!
ردي إيه ...
قلت لها من الغباء وأنا ضعيفة وخارجة من معركة مالميت صفوف أظهر لعدو عداوتي ..أصالحه لفترة أجمع أمري وأرتب صفوفي و أأمن الوضع وأتعافى من الأزمة ولكل حادث حديث ...والله ماردت عليا بنفس حتى ... كتلة القهر إلي عندها زالت وخفت ويارب تزيل أضعاف القهر إلي بتشعروا بيه ف مصر وكل مكااان ...
لازمنا صبر وحكمة
تفائلي وتاملي المبشرات ولا تنظري للمصائب ..وهمسة أخيرة ...الاعلام مو في يدنا احنا علشان نصدقوا في كل صغيرة وكبيرة بدليل الثورات دي ارادو يكتموا ثورات ويغطوا ع ثورات لكن ربنا اراد أمره

آآآآآآآآآآآآآآآآســــــــــــفه عالتطويل يا بناات دوختكم بس احنا كلنا جسد وااحد

سلام
قديم 24-12-2011, 10:03 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
السلام عليكم جميعا

منى الف سلامة عليكى حتطمن عليكى حالا ان شاء الله

زهورة
ممكن سؤال؟
لما يكون فى ناس كتير ملمومة على الساحر اللى فى الشارع مثلا و فى ناس اتنشلت و جينا فى الميكروفون نقول يا جماعة اللى مسرقش يروح عشان نمسك اللى سرق تفتكرى النشال حيفضل قاعد مستنى ولا حيمشى مع الناس عشان ميتمسكش؟
دا نفس المنطق فى ناس مع الثوار ايوة طبعا بس اذا الثوار قالوا حنمشى عشان تمسكوهم حيمشوا معاهم طبعا و تكون النتيجة
1- فضوا لم الثوار
2- حيتقال اهو شفتوا لما مشيوا محصلش حاجة عشان تعرفوا ان اللى كانوا موجودين دول مش ثوار دول بلطجية و الدليل لما مشيوا الدنيا هديت

احنا عارفين مين اللى عامل الحرايق دى و مين اللى دافع للناس اللى حرقت
مع الاسف الموضوع بحماية المجلس العسكرى لانه هو اللى بيحمى الفلول ذى ما قلت قبل كدة و هو اللى بيحمى مبارك فى محبسه "الشيك" قوى و الدليل على كلامى شوفى مبارك فين و ايه كل الصلاحيات اللى عنده و هو محبوس و شوفى الثوار اللى بيتعلجوا فى المستشفيات دلوقتى فى انهى مستشفيات فى مصر دا 1 و 2 انهم بيتعالجوا و هم محطوط فى ايديهم الكلابشات و اذا مكانش ينفع فى الايد يبقى فى الرجل و فى الاخر تتربط فى السرير!!!!!!
دا يرضى مين؟
الجيش فى ناس كويسة دا اكيد لان مينفعش اننا نعمم ان الطائفة دى كلها كويسة او انها كلها وحشة بدليل ان تلاقى فى المسلمين اللى استغفر الله العظيم يعنى

و مع كل اللى ذكرته دلوقتى و قبل كدة و الغصة اللى فى حلقى لكن انا عندى تفاؤل كبير ( ان "مع" العسر يسر) معاه مش بعده و دا اكيد و كمان انا واثقة فى عدل ربنا و انصافه للمظلومين و اللى بيحصل دلوقتى زيادة عدد المظلومين
فى ناس مكانش ليهم فى السياسة و بعد ما متلهم ولا اتعذبلهم ابن او بنت نزلوا يعنى واحد مات بتنزل عيلته كلها عشان تجيب حقه فالدايرة بتتسع
و انا اللى بيخلينى اكون مرتاحة انى فى كل صلاة بيكون دعائى لربنا "اللهم انى استودعتك بلدى و اللهم انتقم من كل من تجبر و ظلم"
بحس فعلا انى ارتحت جدا لانى بيكون عندى احساس ان ربنا هو اللى حياخد حقنا و هو المنتقم الجبار بس بجد نفسى اشوف الكلام دا و انا عايشة نفسى يطول فى عمرى لحد ما اشوف النهاية السعيدة

باقى البنات بحبكم فى الله
قديم 24-12-2011, 10:51 PM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  
يسلمو حبيباتي زهور وكوكار

اللهم احفظ لى ابنى
قديم 25-12-2011, 12:14 AM
ابتسامة القمر
عضو مميز
 الصورة الرمزية ابتسامة القمر
ابتسامة القمر غير متصل  
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

منى ربي يكتب لك الخير ويرزقك انتي وكل المسلماااات
ياااااارب

سلمى ونعيمة الله يتمم لك يارب
ويرزقكم ساعة ولادة ميسرة

"اللهم إني أسألك حسن الخاتمة"

أستغفرُ الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحيُّ القيوم وأتوبُ إليه
قديم 25-12-2011, 12:50 AM
Hala122
عضو مميز
 الصورة الرمزية Hala122
Hala122 غير متصل  
سلااااااام حبّوبات...
عندنا عطلة الكريسميس وزوجي في البيت..ومش طايقين بعض..ونور كله بكاااااااااااااء مش عارفة شو مالها..وابني مش مقصّر ولله الحمد..في الم في فكّي جاني من 3 ايام..رحت إمبارح طوارئ عالدكتور وطلع المشكلة ضرس العقل..وخلعععععععته..وارتحت..لكن باقي الم بنفس المكان.

منمونة..منظار اللحمية سهل جدا..ان شاء الله بتسوّي المنظار من هون وبتحملي من هون وبنفرح فيك يابطة.

مواقع النشر