عاشقات حلم الأمومه(ديسمبر2008-مارس 2009) - الصفحة 68 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 05-02-2009, 11:18 AM
يورنا
عضو مميز
 الصورة الرمزية يورنا
يورنا غير متصل  
صباح الخير لاخواتي العزيزات عاشقات حلم الامومة
حبيبتي زهور ليش استسلمت لليأس والاحباط بعد ما كنت شعلة من الامل والتفاؤل وكنت تدعمينا جميعا بنصائحك المميزة والرائعة حبيبتي ما عهدناك ضعيفة لذلك غاليتي يا ريت تكوني اقوى من كل الظروف وتنظري بتفاؤل للمستقبل وتملي جيدا فيما حباك به المولى عز وجل لديك ولدان وزوج محب حفظهم الله لك وجعلهم قرة عين لك اهتمي بهم وانسي امر الانجاب ولو مؤقتا ولا تجعليه هاجسا يسيطر على تفكيرك وبالتالي يؤثر على حياتك الأسرية, غاليتي معالجة التكيس ليست صعبة فلماذا الحزن والقلق ويا رب يكون حملك المقبل بتوأم جميل يحمل طيبة قلبك ورجاحة عقلك
يا ريت ما تختفي وتطمنينا عليكي
saudd33 نورت المنتدى
باقي البنات تقبلوا فائق تحياتي
قديم 05-02-2009, 01:20 PM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  
سلامى للجميع
الف شكر لكل من سئل عنى
لا جديد ولم تنزل دورتى
ما اخر اخباركم
قديم 05-02-2009, 01:26 PM
anagheer3
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية anagheer3
anagheer3 غير متصل  
صباح نور اختي ملاك العراق

والله مش نائمين ولا حاجه بس ما فيش اخبار جديده عشان كده الواحد بيدخل يطمن على الجميع وبيطلع

يارب يرزقني ويرزقكم جميعا بالذريه الصالحه الطيبه المعافاه يارب قريبا

ربي لا تذرني فردا وانت خير الوارثين .

هلا وغلا اختي منى كيفك ان شاء الله بخير

يارب تكوني حامل وما تنزل عليكي الدوره غير بعد تسع شهور يارب

تحياتي لكم جمعيا .

التعديل الأخير تم بواسطة anagheer3 ; 05-02-2009 الساعة 01:33 PM
قديم 05-02-2009, 02:09 PM
مرميس
عضو مميز
مرميس غير متصل  
صباحكم خيييييييييييييييييير حبيباااااااااتي

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

إيش الي صار فيكي زهوره
حبيبتي الامل موجووووووووووووووود

ملاك لا تيأسي حبيبتي الفرج راح يجي راح يجي بس علينا بالصبر

حبيبااتي ودي اقلكم اخر اخباري
الحمد لله النزيف وقف من فرة بس كل يومين تقريبا ينزل علي افرازات بنية ويوقف بعدها يعني مو طول اليوم يعني مرة او مرتين باليوم وافرازات شوية ماهي كثيرة واحيان ما احس فيها الا لما امسح الله يكرمكم بالمنديل
ما ادري للآن هل هناك اي خطر علي للحين
حبيباااتي ذوات الخبرة ارجوكم طمنوني انا موعدي عند الكتورة الاسبوع الجاي يوم الربوع اخر مرة رحت لها قالتلي بس زيدي جرعة الدوفاستون والتحميلة والى الحين انا على وصفها لي
بس أبي اتطمن

اشكركم حبيباااتي

كوكار حبيبتي اخباررك ماعاد صرنا نشوفك كثييييييييييير
والف شكر لك حبيبتي
قديم 05-02-2009, 05:31 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
مرميس
استمري بالراحه
ونسيت اقولك شي مهم
ابتعدي عن الجماااااااااااااااع
الين توصلي الشهر ال4
وان شاء الله يتمملك على خير..

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 05-02-2009, 07:31 PM
زهور البستان
عضو نشيط جدا
زهور البستان غير متصل  
مرحبا ياحلوات

اتمنى انكم جميعا بخير

الله يرزقكم الذريه الصالحه في القريب العاجل

يارب يارب يارب

اما انا فلا جديد لي

الحمد لله على كل حال
قديم 05-02-2009, 08:28 PM
flouna
قلم وفي
flouna غير متصل  
السلام عليكم ورحمه الله
كيف احوالكم يا بنات بأذن الله يكون الجميع بخير ..........حببتى زهور ليه الزعل ده كله ........يا حبيبتى فكرى فى رحمه ربنا صحيح هو أعطاكى تكيس على المبايض لكى أعطاكى برضه طفلين ربنا يخليهم لكى وما يحرمك منهم أبدا يارب

فكرى فى ان فى ناس كتير بتعمل محاولات كتتتتتتتتتتير للحقن المجهرى وما بتنجح أو بتنجح بعد رابع او خامس مره لكن الحمد والشكر لله ربنا بينجحهالك من اول مره ......هذى كلها مش رحمه من الله

والله انا لو منك حبيبتى ما ازعل خالص ولا أفكر اولا لان التكيس الحمد لله له علاج وكثييير بنات عندهم تكيس وبيحملوا وبيتعالجوا يعنى دى مش النهايه

عارفه حبيبتى انا والله وانا بدعى ربنا بقوله أعطينى ولو طفل واحد والله ما هازعل ولا أتضايق لكن لا تحرمنى يا رب.....
حبيبتى عندما يحدث الشر لنا يجب ان نفكر فى رحمه ربنا به..........وانتى رحمه ربنا بكى انك أنجبتى والحمد لله

والله حبيبتى انا لم انجب الى الان ولكن بفكر فى رحمه ربنا فى حالتى بقول الحمد لله انى سليمه وتحاليلى وتحاليل زوجى كلها سليمه وما فيا انسداد والحمد لله يعنى ممكن يحدث الحمل فى أى لحظه

مش هاقولك انا مش بفكر ولا بزعل ولا ببكى ..........لا حبيبتى يعلم ربى استغفره كثيرا بنيه الذريه .......ولما تجينى الدوره يعلم ربى بحالتى فى هذا الوقت من كل شهر بكون نفسيتى فى الأرض أزاى و و و و والكثير والله مش عارفه اقول ايه ولا ايه ........ربنا يعلم بحالتى لما بشوف طفل او لما اعرف بحمل أحدى قريباتى واتمنى من ربى انه يكرمنى زى ما كرمهم وبقول خلاص أكيد الرزق هايجى قريبا بأذن الله

هاقولك ايه حبيبتى حالتى لما بأخد المنشط وبيكون عندى أمل طووووول الشهر لدرجه انه قبل ميعاد الدوره لو عدى اليوم مثلا اللى جائت به الشهر الماضى وأجت مثلا تأخير يوم ولا أتنين بيكون هذا اليوم مثل الحلم عندى بحلم أنه ممكن يكون فى حمل وسأقول ايه لأمى لما اكلمها أو زوجى حبيبى لما يعرف هيكون مبسوط أزاى وكل شى افكر به حتى انى أفكر فى أى شهر سألد..........تخيلى نفسيتى بعد كل هذا ونتزل الدوره ..........أكيد الصوره واضحه ومش محتاجه انى أشرح أكيد حالتى بتكون تحت الصفر بمراحل ........

حاسه انى جيت أواسيكى .....حزنتك اكتر على حالى بس شوفتى حبيبتى أنك لازم تحمدى ربنا قوى قوى والاهم أنك ماتزعليش خالص ربنا يرزقك حبيبتى باللى تتمنيه ياااااااارب ويحميلك أطفالك

بسألكم يا بنات انكم تدعولى من قلبوبكم أن ربنا يبرد على قلبى ويهدى نفسيتى ويرزقنى ويرزقككم جميعا بأذنه ويفك كربكم يارب العالمين.........لا تنسوا ألأستغفار وسوره البقره
ربى لا تزرنى فردا وأنت خير الوارثين
قديم 06-02-2009, 01:47 PM
sa33
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية sa33
sa33 غير متصل  
يا حبيبتى يا زهوره
صدقينى ان شاء الله خير
كل الموضوع شوية حبوب وهتتعالجى وتبقى فله
طيب انا هأحكى لك عن بنت خالى ماشاء الله عليها عقبالك زيها معاها الآن ثلاث بنات وولد وبعد بنتها الثانية جات لها تكيسات واتصلت بى وكانت منهاره جدا وزعلانه لأنها كانت عايزه تحمل وانا كنت بأصبر فيها وأخذت الدواء كان عباره عن حبوب بس وبعد ثلاث شهور بالتمام والكمال اتصلت بى تبشرنى بحملها وأنا لسه زى ما انا وربنا اعطاها بنت جميله وكانت حامل تانى من كام شهر ورزقت بولد والحمد لله
يبقى انتى تحافظى على مواعيد الدواء ولا تهملى فيه وبعد ثلاث شهور تدخلى تبشرينى بأحلى خبر بس يارب ما أكونش لسه زى ما انا كالعادة وأكون اثنين فى واحد انا كمان
يالله اضحكى وربنا هيرزقك باذن الله.
قديم 06-02-2009, 01:48 PM
sa33
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية sa33
sa33 غير متصل  
باقى البنات تقبلوا حبى ودعواتى لكنجميعا
منى عايزه اطمن عليكى وحشتنى اخبارك ويارب يارب تكونى حامل
وشكرا لكل من سألت عنى وأنا بخير والحمد لله والأزمة النفسية عدت على خير وربنا يفرجها على وعليكم يارب.
قديم 06-02-2009, 02:15 PM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
السلام عليكم و رحمة الله

كيف الحال حبيباتي
ان شاء الله كلكم بخير يارب بادخل من فترة للتانية بس مرة مافيا ارد اكتئاااااااااااب الدنيا كلها كئيبة دي اليومين انا عارفة انها ان شاء الله ازمة و تعدي و لكن العشرة لها دور و حسها حبيبتي في البيت في كل محل و كل شبر في البيت يفتقدها وربي ما اقدر اطالع في بيتي لحظات بدون ما تدمع عيني و نفسي اخرج اغير جو لكن ما احب احد من اهلي يلاحظ اني كئيبة ما احب اضايق احد

الحمد لله على كل حال

زهور الدعاء
ليش حبيبتي كل هذا التخوف من تكيس المبايض
يا قلبي هذا عادي و احيانا في بنات يتولدو بيه و ما فيه خوف ان شاء الله انتي الحمد لله جديد عليكي و ان شاء الله مو شديد زي حالتي يعني و لا تشيلي هم ان شاء الله كلها كم شهر بالادوية و الحمد لله انا مع التكيس ما شاء الله حملت ف انتي اللي مكبرة الموضوع و معطياه اهمية و الحمد لله انه في سبب يا زهور حبيبي ولا اننا نقول ما بنحمل و بدون سبب !! صح ؟؟

توكلي على الله و مالك الا اللي يرضيكي باذن واحد أحد

أحبك في الله

مواقع النشر