عاشقات حلم الامومة (مايو 2008 - ديسمبر 2008) - الصفحة 68 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 25-06-2008, 03:04 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
حبيبتى بجد متزعليش منى انا اسفة

اما عن زهورة هى قالت انها حتغيب اربع ايام عشان مسافرة ربنا يرجعها بالسلامة ان شاء الله

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 25-06-2008, 07:42 AM
mashamesho
عضو مميز
 الصورة الرمزية mashamesho
mashamesho غير متصل  
برتقاله يا جميله الف مبروك على نجاحك ويا رب عقبال نجاح ترجيع الأجنه ونبارك لك على الحمل بتوأم يا رب
اضحكك علي شايفه البنات عمالين يباركو لأورانجيه استغربت قلت هو في حد جديد انضم لينا ولا ايه وادور تاني في المشاركات مع اني متابعه يوميا حتى لو ما كتبتش وفين وفين على ما استوعبت انك انتي الأورانجيه

حلومه نورا دلوعه ام الأموره اخباركم ايه يا احلى امهات واخبار بيبيهاتكم ايه يارب دايما في احسن صحه وحال

ملوكه يا حبيبتي طمني قلبي عليكي مينفعش سكوتك دا ربنا يهديكي وتردي علي

بنات اطمنكم انا كنت عند الدكتور امبارح مع ان ميعادي معاه كان يوم الخميس الا ان بطني كانت واجعاني قوي فرحت له امبارح والحمد لله طمني على البيبي وحاول يعرف هو ولد ولا بنت لكن البه ولا الهانم قافلين رجليهم وفين وفين فتح رجله وقالي في الغالي هي بنوته لأن شاف بين رجليها علامه على السونار زي علامه يساوي وقالي ان العلامه دي غالبا بتكون بنت اما الولد بنشوف حاجه بين الرجلين واضحه وما زال غير اكيد ولكن بنسبه 80% بنوته وطلب مني اعمل سونار تفصيلي للإطمئنان على الأجهزه الداخليه للجنين (الدكتور بيتعامل معايا على اني حاله حرجه جدا وبياخد كل الإحطياطات من تحاليل واشعات لدرجه اني افاجأ اني بعمل حاجات الناس مبتعملهاش بس بيني وبينكم انا مبسوطه للإحطيات دي ولو ان الحذر لا يمنع قدر لكن احنا بنعمل اللي علينا والباقي على ربنا) ادعولي ربنا يكمل لي على خير ويرزقني بالنوته اللي نفسي فيها اذا كان فيها الخير والصلاح يارب

عقبالكم جميعا يا حبيباتي واباركلم جميعا قبل رمضان ويكون شهر البركه علينا جميعا يارب
بحبكم في الله
قديم 25-06-2008, 08:02 AM
mona777
VIP
 الصورة الرمزية mona777
mona777 غير متصل  
سلام للجميع
تسلمين جنى دان ويارب نفرح بحملك معنا
كرستاله ينزل افرازات كالزلال وعندى مغص ببطنى وامس زايد والى الان احسه
قديم 25-06-2008, 10:08 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
 الصورة الرمزية dodi_dabdoobi
dodi_dabdoobi غير متصل  
icon45

صباح الخير للجميع

كيفكم اليوم و نفسياتكم ان شاء الله أحسن ؟؟

بما ان الفترة هذي باخذ الكلوميد عشان ينشط المبيض قلت خليني اهتم بالغذاء و اخذ كل اللي يفيدني في الفتره دي

يعني اهتم بالبروتينات و الخضروات الورقية اكثر من اول و المكسرات و الاسماك

و اتجنب الكافيين و المشروبات الغازية و الكحوليات <<<<<<< ترا امزحححح مافي كحول ولا خرابيط عندنا

و باخذ حمض الفوليك و الفيتامينات سينتروم و حديد و كالسيوم

كمان سمعت ان الميرمية ممتازه للمبايض

انتو اش رأيكم أنا صح ولا غلط

يعني في أشياء من اللي بآخدها مو مناسبة دحين ولا كيف ..؟؟

و كمان عشان عندي كرش باحاول امشي على السير و اعمل رياضة البطن و احيانا اروح النادي و اعمل جي فايف (تدليك يحرك الشحوم و ينشط الدورة الدموية ) بس ما ادري كويسة ولا لأ؟؟

ارجو من اللي عندها اجابة تفيدني باسرع وقت عشان انا كل يوم باداوم على دي الحاجات و اذا في شي ثاني كمان ليا او ل زوجي ممكن يفيد ممكن تدلوني عليه

والله يرزقني و يرزقكم الذرية الصالحة و لا يحرمكم الاجر

ربي لا تذرني فردا و انت خير الوارثين

التعديل الأخير تم بواسطة dodi_dabdoobi ; 25-06-2008 الساعة 10:30 AM
قديم 25-06-2008, 11:02 AM
الزاجله
عضو مميز
 الصورة الرمزية الزاجله
الزاجله غير متصل  
برتقاله مبرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررروك النجاح وان شاء الله تبشرينا بخبر حملك يارب
قديم 25-06-2008, 11:15 AM
سيدة برتقالة
عضو مميز
سيدة برتقالة غير متصل  
حبيباتي مشموشه وزجوله الله يبارك فيكم يارب وعقبال ما ابارك لكم ..
مشموشه كويس طمنتينا عليكي وعلى البيبي الله يحفظه لك يارب بنوته ولا ولد كلهم حلوين ..
قديم 25-06-2008, 11:19 AM
سيدة برتقالة
عضو مميز
سيدة برتقالة غير متصل  
دودي انا انصك تقللين من الرياضه لانو افرضي لو صار حمل في ايام التبويض ؟؟ مش كويس ..
وانصح زوجك انه يكثررر من المكسرااااااااااات لانها تقوي الخصوبة عند الرجل كمان وبصراحة عجبني نظامك مرررررره حلو
قديم 25-06-2008, 11:23 AM
سيدة برتقالة
عضو مميز
سيدة برتقالة غير متصل  
على فكره يا دودي المراميه معروووووفه انها تنشط المبايض يعني وفيه ناس اخذوها وجابو توام وكمان بنفس الوقت تنحححف يعني ممتاااااااازه استمري عليها وخصوصا ايام الدووورة كثري منها في ايام الدوره يعني صباحا و مساءا ... الله يرزقك يارب في القريب العاجل وعقبال ما نبارك لك يااارب...
قديم 25-06-2008, 11:23 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيدة برتقالة مشاهدة المشاركة
دودي انا انصك تقللين من الرياضه لانو افرضي لو صار حمل في ايام التبويض ؟؟ مش كويس ..
وانصح زوجك انه يكثررر من المكسرااااااااااات لانها تقوي الخصوبة عند الرجل كمان وبصراحة عجبني نظامك مرررررره حلو
تسلمي حبيبي على الرد

بس انا الرياضة اللي باعملها خفيفه يعني بس مشى عالسير و شوية تمارين بطن عشان الدوره الدموية تتنشط

بس اذا فيها خطورة معناه انو الجي فايف مو كويس ........ صح ؟؟
قديم 25-06-2008, 11:27 AM
dodi_dabdoobi
عضو مميز
dodi_dabdoobi غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيدة برتقالة مشاهدة المشاركة
على فكره يا دودي المراميه معروووووفه انها تنشط المبايض يعني وفيه ناس اخذوها وجابو توام وكمان بنفس الوقت تنحححف يعني ممتاااااااازه استمري عليها وخصوصا ايام الدووورة كثري منها في ايام الدوره يعني صباحا و مساءا ... الله يرزقك يارب في القريب العاجل وعقبال ما نبارك لك يااارب...
تسلمي يا برتقالة يا عسل
اللهم آمين
و يارب كل اللي في الموضوع معانا يبغو يحملو الله يرزقهم الذرية الصالحة عاجلا غير آجل

مواقع النشر