عاشقات حلم الامومة (نوفمبر 2007 - ديسمبر 2007) - الصفحة 53 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 24-11-2007, 02:38 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غموض السنين

كرستالا ثلاث ايام غايبه ان شاء الله معاها اخبار حلوة يارب والله فقدتك عسى الله يرزقك يارب الذريه الصالحه عاجلا غير اجلا

الله يخليك يارب ولا يحرمنا من هالطله الحلوه،، كل يوم تتفقدينا وتسالي عنا وكل يوم تدعيلنا،، اسال الله ان يجعله في ميزان حسناتك قولي امين..
الله يسعدك دنيا واخره ويجعل الفرح دايم ببيتكم..

شكرا حبيبتي على السؤال وجيت اطمن عليكم والحمدلله انا بصحه وعافيه..
دايما تعالي يا غموض عندنا في صفحتنا والله ما تصدقي قد ايش بدعائك لنا بتخففي علينا خصوصا انك بتخصي الدعاء بالاسم...

الله يخليك لنا يارب...

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 24-11-2007, 02:40 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @فراشه هادئه@

كرستالا لك مده غايبه وينك؟؟؟الله يهون أمورك ويسهلها عليكي ويرزقكي يــــــــــــارب الذريه الصالحه...

..
الحمدلله انا بخير وعافيه ،،شكرا لسؤالك عني.. الله يهونها عليك ويسهلك امورك..
قوليلي كيف جده ما اتصلح جوها؟؟

قديم 24-11-2007, 02:43 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة &*ملاك العراق*&
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كرستالا وين هالغيبه ياحلوه

اهلييييين ملوكه..
ماتوقعتك تسالي عني

شكرا لك وانا الحمدلله بصحه وعافيه..

قديم 24-11-2007, 02:45 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
حبيباتي الحمد لله انكم كلكن بخير يا رب دايما كلكم بدون استثناء
حبيبتي غموض يا القلب الطيب التي تنسى اي واحدة منا ربي يجازيك و يعطيك على قد نيتك يا رب و يفرج همك و هم اخواتك يا الغالية
حبيبتي فيفي عظم الله اجركم و الهمكم الصبر و السلوان و جعل قبر فقيدكم روضا من رياض الجنة يا رب
حبيبتي ماسة ربي يسهل لك امورك يا الغالية كل شي قريب عند الله قولي يا رب
اما عن سؤالك فعلا هو سؤال صعب جدا اما عن جوابي حبيبتي فأنا طماعة جدا لن اختار بينهم لاني احبهم هما الاثنين بكل صدق احب الجنة و احب الاولاد و لا استطيع ان اختار واحدا فقط و هذا ربما ليس جوابا عن السؤال لكن لا استطيع فهو كمن يقول لك هل يمكن انك تختناري بين امك و ابوك طبعا لا يمكن و كذلك بالنسبة للجنة و الابناء اطمعه في رحمته تعالى و ربي يرزقنا
قديم 24-11-2007, 02:49 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
ماسا
انا وانتي مع بعض تتذكري جاتنا الدوره الشهر اللي فات في نفس اليوم وزعلنا من الدوره مع بعض
وانا اليوم رقم 13 من طول الدوره..
الله يسهلها عليا وعليك يارب..

عاشقة الطفوله معشوقة الجماهير طيييييييييييييييييييييب طييييييييييييييييييب ما تسالي عني هااا؟؟ مالي دخل انا زعلانه منك ،، لالالا امزح معاك بس حبيت اسال عنك ان شاء الله تكوني تمام التمام..

كوكار هي كلبتك ايش كان نوعها؟؟يعني حقت حراسه ولا زينه؟ لانه مش باينه بالصوره .. انا من زمان كنت في لبنان وجيراننا كان عندهم كلب من النوع (لاسي) مش عارفه اذا تعرفيه ولا لا.. بعدين رح احكيكي قصتي معاه..

الباقيات مكانكم بالقلب..

ملاحظه : اليوم والحمدلله اكملت سنتين من زواجي اسال الله ان يديم المحبه بيني وبين زوجي ويرزقنا الذريه الصالحه المعافاه عاجلا غير اجل.. قولوا امين ..

قديم 24-11-2007, 02:58 PM
فيفي2
عضو نشيط
 الصورة الرمزية فيفي2
فيفي2 غير متصل  
الله يجزاكم خير خواتي ماسا وكرستاله وعاشقة الطفوله

وانشاء الله ما عزيكم على غالي

كرستاله ايوه صحيح انا الي في المنتدى الثاني بس انفضحنا

وانتي كرستاله الي في المنتدى الثاني

ان مع العسر يسرا

سبحان الله و الحمدلله و الله اكبر

اللهم لاتذرني فردا وانت خير الوارثين
قديم 24-11-2007, 03:09 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فيفي2
الله يجزاكم خير خواتي ماسا وكرستاله وعاشقة الطفوله

وانشاء الله ما عزيكم على غالي

كرستاله ايوه صحيح انا الي في المنتدى الثاني بس انفضحنا

وانتي كرستاله الي في المنتدى الثاني
ايوا انا ههههههه ما شاء الله عليك هنا نشييييطه وهناك كل فين وفين لما تجي..
ترمي كلمتين وتروحي..

المهم يا ستي شفتي كيف الدنيا صغيره؟؟

قديم 24-11-2007, 03:13 PM
عاشقة الطفولة
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية عاشقة الطفولة
عاشقة الطفولة غير متصل  
حبيبتي كريستالا يا غالية اقسم لك بالله انك في القلب و الله انا لا اقدر على زعلك و الله احبك في الله
حبيبتي ربي يفرج همك و نفرح بك عما قريب يا رب انت و ماسا يارب
حبيبتي يا رب ييسر امورك انت و زوجك و يديم المحبة بينكم يا رب يا رب و يرزقكم الذرية الصالحة المعافاة يا رب العالمين
مع حبي
قديم 24-11-2007, 03:30 PM
فيفي2
عضو نشيط
 الصورة الرمزية فيفي2
فيفي2 غير متصل  
كرستاله شفتي حبيبتي عاد ولا مره صار بينا كلام

بس والله مكانك محفوظ ودايما على البال

ظلمتيني والله دايما الدخول في المنتدى الثاني واتكلم واسولف مع البنات بس الصدفه ما تجمعنا

المهم الف مبروك حبيبتي وعقبال المئه سنه والله يهنيكم ويرزقك الذريه الصالحه

ان مع العسر يسرا

سبحان الله و الحمدلله و الله اكبر

اللهم لاتذرني فردا وانت خير الوارثين
قديم 24-11-2007, 06:20 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
cry3

اخواتاى الغاليات انا رجعت من بيتى اليوم و طبعا على طول على النت بس اخدت وقت على بال ما قريت كل الردود

اولا البقاء لله لاختنا فيفى و ان شاء الله يسكنه اللع فسيح جناته

هلا الف الف الف مبروك و ان شاء الله يتربى فى عزكم و تفرحى بيه و يكون ابن بار بس مقولتيش انتى سمتيه اييييه؟

كريستالا كل سنة و انتم طيبين و ان شاء الله سنينكم اللى جاية احلى كتييييير من اللى فاتو بأذن الله
كوكار يا سيتى مش كلب حراسة هى كلبة زينة و نوعها بيكنواه و هى صغيرة قوووووى ممكن تكون فى حجم القطط او اقل و فى انتظارك لسماع قصتك مع الكلب لاسى و هو نوعه "كولى" و هى فى الصورة كانت قاعدة مق قططتين لقيناهم فى بلكونتنا و كانو فاكرينها مامتهم و هى حبيبتى اظاهر انها حست انهم محتاجين الام ففضلت قاعدة معاهم تمثل دور الام

جميع حبيباتى اشكر كل من سأل عليا كلللللكم لكلكم و احبكم كلكم

زهور الدعاء
اولا انا مش زعلانة منك خاااااالص بس انا شايفة ان كلامك متأخر جدا جدا و انا كمان عاوزة اقولك ان فى اختلا ف دينى بين العرب كلللللللللهم يعنى هل ممكن تيجى بلد ذى السعودية فى التوامها بالدين لبلد مثل الكويت او الامارات مثلا و دول فى نطاق الخليج هل مصر ذى لبنان هلى تونس ذى المغرب اكيد لأ حتى فى الفتاوى كلهم مش ذى بعض و فى المتشدد اللى لبس المرأة نقاب و قال و جاب ادله كمان على انه فرض و فيه اللى مش متشدد و جاب ادله برضه انه فضل و ان الفرد بس فى الحجاب و دا شء عادى بدليل وجود 4 مذاهب و احب اقولك ان مفتى الجمهورية المصرية افتى و فى برنامج على الهواء و على الفضائيات ان الكلاب مش حرام و انها كمان مش نجسه اعتمادا على ان كل حى طاهر و هى كأن حى و لكنها تنقض الوضوء لكنها مش نجسه يعنى اذا لمسنا كلب نتوضى مش نستحمه عشان نتتطهر فهمانى فى الفرق
فمش معنى ان فى شيخ قال ذى ما انتى بتقولى "انتى بتحرمى عليا كمان حبى لكلبتى اللى ماتت و اللى انا مجبتش تانى بعدها" بتحرمى عليا مجرد انى اقول انى زعلانة عليها و اكيد كلامك صح انا مش براجعك فيه بس انابرضو فى شيوخ مقالوش كدة و اكيد برضو كلامهم صح
و عموما اذا حبى لكلبتى ذنب فاطلب من ربنا انه يغفره و يساعدنى انه يخف او ينتهى

بس احب اقولك حاجة اذا كنت بعمل حاجة غلط و انا عارفة انها غلط كان بالنسبالى لاااااايمكن انى ارميها فى الشارع او حتى اديها لاى حد عشان تموت و اكون انا اللى موتها من باب انها كلبة انا مقدرش اعمل كدة مقدرششششششش ابدا لا هى و لا غيرها لا يمكن اتسبب فى موت كأن حى ابدا ابدا و انا بقولك انها كانت حنموت و انا متأكدة من كدة بدليل انى لما سافرت فى شهر العسل هى امتنعت عن الاكل و كانت نايمة طول الوقت تحت سريرى و الحمد لله انى ماسافرتش غير 3 ايام لظروف الا كنت رجعت لقيتها ماتت و اذا دا كان حصل لانا معرفش كان رد فعلى فى جوازى كان ايه دا برغم من انها مع اهلى اللى عرفاهم و بتحبهم لكن انا كنت عندها شئ مختلف تماما و هى كمان كانت عندى مثل بنتى بالظبط بدون تقليل من قيمة اولادك ربنا يخليهم ليكى بس اذا تطلعى شعورك لاولادك و تحط جنبه شعورى لكلبتى حيكون هى نفس الغلاوة و نفس الحب و نفس كل شئ و دا اللى خلانى اقول انى لما ربنا يكرمنى و اجيب طفل معرفش ححبه ازاى
و احب اقولك كمان انى كلبتى كانت بتحبنى و هى مش عاوزة منى اى شئ اكلتها كتر خيرى مأكلتهاش كتر خير دا حتى لما ادوس على رجلها بالغلط هى اللى تيجى تصالحنى مش انا دا شئ مش موجود بين البشر
انا اذا قعدت احكى ححكى حجات كتيييييييييييييييييييير قوى و حيكون لسة فى حاجات المفروض تتقال

المهم انى الخصلك الموضوع
1- انا مش زعلانة منك
2- اختلاف البلاد بتعطى اختلاف فى التفاسير للمشايخ حتى فى موضوع الاحتفال بعيد الميلاد عندنا الشيوخ موافقين عليه من بابا ادخال البهجة على المسلمبن و انه مافهوش حاجة حرام بتتعمل "وجه نظر"
3- اذا حب كلبتى ذنب فهو ذنب انا مش قادرة اقلع عنه "برغم موتها" و اطلب ربنا يسامحنى لانه مش بايدى و اكيد مش حضحك على ربنا و امثل انى مش بحبها و انى مش زعلانه عليها
4- هى ماتتتتتتتتتت خلاص و انا معنديش كلب تانى بعدها برغم انى ممكن اجيب لكنى مجبتش احتراما لربنا و الى هو عاوزة منا
5- ان شاء الله حجيب كلب لما استقر فى بيتى عشان انا بيتى فى مصر فيه جنينه ممكن اربى فيه كلب حراسة فمش حيعيش فى البيت و كمان حيكون حراسة "يعنى مش حرام" و دا عشان انا احب اعلم اولادى "اذا ربنا اعطانى" العطف و الحنان و تحمل المسؤلية

و ارجوكى بلاش نتكلم فى موضوع كوكار مش عشان اى حاجة الا انى بكتبلك الكلام ده و انا مش عارفة امسك نفسى من العياط لانه موضوع واجعنى و واجعنى قوى كمان على الاقل انا مش قليلة الاصل و هى مش كلب و راح بالنسبالى خالص دى بنتتتتتتتى

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

التعديل الأخير تم بواسطة kokar_2001 ; 24-11-2007 الساعة 06:44 PM

مواقع النشر