عاشقات حلم الامومة (يونيو 2007 - أغسطس 2007) - الصفحة 32 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 30-07-2007, 10:31 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية kokar_2001
kokar_2001 غير متصل  
حبايبى انا روحت للدكتورة قالتلى ممكن يكون قاولون عصبى و المفروض انى اروح اعمل سونار و ربنا يسهل ان شاء الله

انا بشكر كل اللى سأل عليا

ربى لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين
قديم 30-07-2007, 10:42 AM
dznawel
عضو دائم
dznawel غير متصل  
السلام عليكم
أريد ان اسأل العروسة الصغيرة عندما نزلت الدورة البارحة كانت قوية جدا والالم فضيع ولقد سقطت مني قطعة كبيرة لم استطع معرفة ماهي فهل يكون اجهاض مع العلم ان الدورة تاخرت شهرين واسبوع.

وشكرا لكل من تجيب.
قديم 30-07-2007, 10:44 AM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
كوكااااااااااااااار....... عادي لا تخافين انا فيني قولون عصبي بس انتي ليش جاكي ؟

انتي عصبيه مررررررررررره صح؟ انا مرررررررررررررره عصبيه........

او من العلاجااااااات يمكن الله يكون في عونك..........

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..
قديم 30-07-2007, 10:47 AM
سلطـــان
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية سلطـــان
سلطـــان غير متصل  
dznawel

الله يهديكي وساكته على نفسك كذا ليش؟

روحي بسرعه للطبيبه واعملي تحليل لانه يبين إذا كان فيه حمل لمدة اسبوعين بعد الإجهاض ....

.وإن شاء الله مايكون إجهاض....

..{{....اللهم لا تذرني فردآ وانت خير الوارثين ....}}..
قديم 30-07-2007, 10:55 AM
dznawel
عضو دائم
dznawel غير متصل  
شكرا حبيبتي عطر الليل جزاك الله خيرا
قديم 30-07-2007, 11:24 AM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
عطر الليل انا و الله مش عصبية انا بس دماغى على طول شغالة بهرى و انكوت مع نفسى على طول

دزنول لازم تورحى تعملى تحليل و ربنا يكرمك ان شاء الله

قديم 30-07-2007, 03:57 PM
Crestalla
كبار شخصيات المنتدى
 الصورة الرمزية Crestalla
Crestalla غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

كيف حالكم يا بنات؟

koka_2001 كيفك يا ستي؟؟ وشكرا على سؤالك عني في الصفحات السابقه..حالي على ما هو عليه ،، انا مشغوله الفتره هذي بالدوام،، يالله هانت بعد شهر خلاص حستقيل واقعد في البيت شويه ارتاح لاني قرفت خلااص،، ونفسيتي مش مستحمله ضغط زياده من اي جهة كانت...
احيانا يجيني اوقات خلاص افقد الامل واحيانا المعنويات ترتفع واحيانا احس اني قاعده اجري في الدنيا من دون هدف ولا فايده .... ااااااااخ بس خليها على الله ..
طمنيني عن نفسك عملتي اشعة الصبغه ولا لسه؟ وسلامتك الف سلامه من القولون..
انا نازله مصر كم يوم الاسبوع الجاي اذا الله اراد مع زوجي لانه عنده عمل ،، تصدقي مالي نفس ورايحه غصبن عني مجاملة لزوجي... ادعيلي يا كوكار ،، انا وزوجي بنعاني بصمت ،، محد عارف مشكلتنا والكل بس يسال ويلوم كانه بيدنا شي ..
تعرفي قبل كم يوم زوجي كان يقول انه يتمنى انه الله يرزقنا كثير عيال ونملي بيتنا اطفال ونشتري سياره كبيره ونركبهم بيها وكل خميس نطلع نمشيهم نشتريلهم اللي نفسهم فيه ....
لما اسمع احلامه والله انه قلبي يبكي من جوى لكن ما باليد حيله...

رمضان قرب ومافي حمل ،، العام الماضي كنت اصبر نفسي واقول ان شاء الله رمضان السنه هذي اكون حامل ،، بس الظاهر مفيش..
الله يعيني ويعين وكل مسلم ،، يارب فرجها يارب فرجها.

انااسفه قرفتك بهمومي وانتي مو مناقصه .. بما اني ما اشكي لاحد وبما اني صرت اتقن فن التمثيل في الفتره الاخيره انه كل شيء على ما يرام فالقى انه هذا المكان الوحيد اللي اقدر اظهر فيه على طبيعتي وافضفض...

صبر جميل والله المستعان..

والله ما غابت دقيقة عن العين أمشي مع العالم وقلبي معاها
قديم 30-07-2007, 04:13 PM
kokar_2001
قلب المنتدى النابض
kokar_2001 غير متصل  
كريستالا الجميلة متطوليش عليا عشان بجد بتوحشينى

يا سيتى رمضان لسة فاضل عليه شهر و نص و مين عارف ربنا اذا اراد شئ يقول له كن فيكون خلى املك كبير و ان شاء الله خير

بصى بقى و انتى فى مصر سلميلى على كل واحد تقابليه قوليو كوكر بتسلم عليك و يا ريتنى كنت هناك كنا شلناكى انتى و زوجك من على الارض شيل

تنورى مصر و اهل مصر و ان شاء الله تتبسطى هناك مصر فيها فسح كتيييييييييييييير قوى

قولى لزوجك ان فرجه قريب ربنا عامل كدة عشان نشوف غلاوة الطرف التانى اد ايه يعنى لك واحدة بتحب جوزها بتتمسك بيه اكتر و كل واحد بيحب مراته بيتمسك بيها اكتر فكل واحد بيدوق حلاوة غلاوته فى قلب التانى

و بعدين اوعى تقولى تانى مرة قرفتك دى ابدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا حزعل منك انا فعلا بحبك فى الله و يا ريت بس اكون قدرت اخفف عنك

اقولك سر انا كل ماحس باليأس بتكسف من ربنا اه و الله بقول ازاى انا عندى اله ذيو كدة و أياس!!!!!! اكيد الخير جاى حتى لو طال انتظاره بس جاى ، ممكن نستناه سوى؟

روقى روقى و شيلى الموضوع من دماغك و ان شاء الله بركة مصر تحل (الفراعنة يا بنتى) و ترجعى من هناك مجبورة الخاطر ، فكرى انك نازلة تتفسحى و تغسلى همومك مش جايز لما تشيلى الموضوع من دماغك يحصل؟

و بعدين قارنى فرحتك لما ان شاء الله تعرفى انك حامل مع فرحة واحدة اول ما تزوجت حملت يااااااااااااااااااااااااااااه دى فرحى متتوصفش اهو ربنا عاوزنا نفرح اكتر من اى حد

روق يا جميل و ان شاء الله خير و احلى خير فى الدنيا كمان

قديم 30-07-2007, 04:14 PM
indienne
كبار شخصيات المنتدى
indienne غير متصل  
السلام عليكم
ياعزيزتي كريستالا لما كل هدا الحزن والله انا من فترة جاتني حاله حزن ولما ادخل المنتدى وخصوصا هدا الموضوع اقرا من الكلام ما يداوي الجراح ويرفع المعنويات الحمد لله , مع اني السبوع الماضي جاتني التهابات عكرت مزاجي لكن الان راحت الله لا يرجعها
روحي مع زوجك غيري جو فهدا مفيد لكما منها تستمعي ومنها تنسين الموضوع شويه ,
والغاليه كوكار دائما موجوده لتخفف علينا الله يرزقها على قد نيتها ولا انسى بالدكر عزيزتي برشا
وباقي الاخوات لا تزعلو مني والله احبكم كلكم في الله

وان شاء الله يرزقنا قبل رمضان يارب بالدريه الصالحة
تحياتي للجميع
اللهم بارك لي في أمي ومتعها بالصحة والعافية يا أرحم الراحمين

رب لا تذرني فرداً وأنت خير الوارثين

التعديل الأخير تم بواسطة indienne ; 30-07-2007 الساعة 04:17 PM
قديم 30-07-2007, 04:47 PM
houdhoud67
عضو جديد
houdhoud67 غير متصل  
تسلمي أختي على هذا الكلام الطيب و جزاك الله و رزقنا و إياك الذرية الصالحة
موضوع مغلق