أمرأه اخرى تفقدك عقلك - الصفحة 3 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

موضوع مغلق
قديم 18-12-2009, 04:46 PM
fatoushi
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية fatoushi
fatoushi غير متصل  
اه بناتى غيرونى
انا بناتى واولادى والله والبواب كمان غيرنى هههههههههههههههه

كلامك سليم طبعا وانتى ست عاقله ماشاء الله عليكى

ضحكت اوى اوى على جمعت الادله ..........طاب جوزك اعترف .......مابالك بقى بواحد يطلعك مخرفه!!!!!!!!!!
المهم مش موضوعنا ده

انا مش معاكى بنقطتين اتنين بس

كثره الفتن
والاداء بغرفه العمليات والله تشبيه قادمون جدا واقعى

كثره الفتن .......دى مصيبه ان ده يبقى من الاسباب يا نهار مش فايت
يعنى اللى بيروح دوله اجنبيه على كده بينهبل وكل يوم مع واحده
فتن ايه اللى فى الدول العربيه والله اذا الفتنه عندنا تليفون وللا بلوزه بحمالات
الفتنه هناك سرير مفتوح من دون زواج اصلا وسهر وخروج وعيشه ........
لا حبيبتى دى فتنه للمحاريم انا اسفه اللى بيجرى ورا اى واحده وخلاص ، اصله حبيبتى مش بيفتن بجميله الجميلات .......
هو ساعات بيفتن بشىء مختلف وخلاص اهو اى صنف جديد ولا يعلم قسما بالله انهن كلهن فى الظلام سواء على راى ابو العلاء المعرى

وقصه اشباعه فى غرفه العمليات........يعنى مش مبرر كل واحد يعرف على مراته يبقى مش مشبع
طاب ايه رايك فى اللى مشبع لحد ما جاته تخمه .........
واللى زوجته بتعمل زيك تحوش وتعمل كل ما امر الله به ومحافظه على فروضها وزكاتها وصيامها وصدقتها وكل حاجه وبالاخير برضه بيعرف عليها

بس فعلا اللى بعد كده بعد ما بيعرف ايه اللى بيحصل ستات تتهبل وتكلم التانيه ؟؟؟؟؟؟ ياربى بتجنن منهم
ابسط رد التانيه ممكن ترده ( والله شوفى مقصره فى ايه وبعدين هو اللى بيجرى ورايا ) قهر الست للست مميت
تانى حاجه لما الست تعمل بقى نيو لوك وتتقلب 180 درجه لمجرد ان جوزها عرف واحده تانيه ......كتير الراجل بياخد ده سلاح فى ايده بيكسب بيه معارك كتير وكأنه زرار بينداس عليه وقت ما يحب يضايق او يطمع

بجد مشكله مش لاقيه لها حل ؟

اعرف واحده بتعمل حاجه غريبه سبحان من مصبرها
وما اعرف ده عقل وللا جنان

كل ما جوزها يعرف واحده تتعرف عليها وكل ما تتعرف على واحده جوزها بيسيبها فورا
ولو ما عرفتش تتعرف عليها تقول له انا عرفت انك بتعرف فلانه ........هاه بقى اخبارها ايه ؟
وكل كام يوم تقول له هاه شفتها ........خرجتوا .........كلمتك ؟
والمهم انه الاول اتفزع منها بعد كده بقى بيحكى لها وكل ما يحكى لها يزهد الست التانيه..........

هى قلبها طبعا موجوع بس بتقول لى ده زى ابنى اصاحبه احسن ما يعملها من ورايا
طاب يا بنتى مش خايفه يتجوز؟
لا لو كان عاوز كان عملها من زمان ولو عاوز يتجوز يتجوز حبيبتى ......... تورينى الجديده هتاخد ايه اكتر من اللى اخدته .
ثم هو خلاص انا أخدته على انه عقله ما يتحمل يشيل خبر او يخبى ما بيستحملش يخبى على وبقيت بفهمه
اما يبقى راجل ويقول احسن ما ابقى هبله ، وابقى عايشه فى دور انه المخلص الامين والصدمه تدمرنى
طاب بتثقى فيه ؟
انا بتق فى نفسى .......

بجد ست جباره ......
ربنا يهدى لنا كلنا الاحوال
قديم 18-12-2009, 10:28 PM
sky way
عضو دائم
 الصورة الرمزية sky way
sky way غير متصل  
موضوعك رائع ومنطقي جدا
واهم شيء مهما حصل بين الزوجين يبقى بينهما ولا يخرج خارج عشهما لانهما بالنهاية غالبا ما تتصافى قلوبهم
ولكن اهلها واهله لا يصفون من ناحيتهم لهذا اغضبي ازعلي لكن لا تشعري احد خارج بيتك بهذا الامر
واقبلوا تحياتي

لا تحاول البحث عن حلم خذلك ..
بل حاول أن تجعل من حالة الإنكسار بداية حلم جديد ..
قديم 19-12-2009, 10:08 AM
بناتي غيروني2
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية بناتي غيروني2
بناتي غيروني2 غير متصل  
فتوشي انا اتكلم عن كثرة الفتن اتكلم عن زوجي بس احس هذا السبب اما لو سافربأه وشاف الستات والجمال اشكال والوان مش عارفه الي حيحصله ساعتها؟؟انا بحس زوجي ضعيف جدآ امام اي اغراء واذا سافر وماعملش حااقه يبقى فيه اسباب اما الخوف من الامراض او يكون خوف من الله تعرفي الايمان يزيد وينقص حتأولي هو مخافش من ربو هنا حيخاف وهو عند الفتن والمصايب والحرام بيتعرض عليه وحقأولك انا بتكلم عن جوزي بس خيانته كانت بس مكالمات وصور وانتي بتفهمي اقصد ايه وماوصلتش للزنا وانا متأكده من دا.....

المصيبه ياابله فتوشي اسمحيلي اققؤلك ابلتي لاني بحبك واحس ان انا بتعلم منك ..
المصيبه وانا بقرأ بحسك شيفاني وعرفاني شفتي الست الجباره الي بتكلمي عنها ؟؟؟انا ببقى نسختها ميه الميه ودا الي بيحصل معايه ودا الي توصلت لو مع جوزي كنت بكلم البنات بتصاحب معاهم اعمل نفسي داقه الرقم غلط وبعد كذا بنتكلم وتلا قيها بتحكيلي كل اسرارهاوانا كذا اخذ منها الي انا عوزاه عن جوزي وليه بيكلمها ويخوني معاهاوكل مره اعرف سر جديد عن جوزي بيعرفني عن شخصيته اكثر وبعدين صارحته وحصلت تفاصيل كثير صعب ذكرها بس المهم ارتحت اوي وبقينا اصحااب ويقولي على كل حاااجه والوقت الحالي هو خلاص الحمد لله ترك الطريق دا ..
انا بصراحه تعبت وعانيت كثير ونفسيتي تعبت كثييييير من الكلام الي كنت بسمعه من البنات بس الحمدلله كل الي عملتو جاب نتيجه والان بانت نتيجت تعبي بعد 6 شهور من البحث والتحري والتفتيش هههههه وصار يقولي على الرجال الي من اقاربي يخونو زوجاتهم وياحسره زوجاتهم مو عارفيييين ولا حتا شااكين واحد بلميه ان ازواجهم يخونوهم بصراحه الخياانه منتشره انتشار النار بالهشيم بين الشباب المتزوجين والمخلفين للاسف هذا الي فهمته من زوجي والان هو خلاص تااب وحرم بس يقول كل الي حوله كذا كيف يستمر ع الصح وشياطين الانس حوله بكل مكان؟؟؟؟

تكلمت بلمصري عشان تفهمي علي اكثر ههههه...
اختك ...بناتي غيروني..

مواقع النشر