عاشقات حلم الأمومه (فبراير 2008 -مارس 2008) - الصفحة 20 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

صحة المرأة صحة المرأة ، الحمل والولادة ، الصحة الانجابية. استفسارات ومقالات حول الامراض النسائية والتثقيف الصحي المشاركة للنساء فقط

موضوع مغلق
قديم 10-02-2008, 02:05 AM
Saudd33
قلم وفي
Saudd33 غير متصل  
بنات الدم ما نزل مره ثانيه بس عندي ألم في بطني فظيع ومتواصل ماينقطع و خايفه أعمل تحليل أبغى أعيش بالأمل أفضل من أنصدم بالنتيجه مع أني الحمدلله راضيه بقسمت الله
أخواتي من رجعتلكم لاحضت غياب كرستالا وكوكار وغموض وكثير من البنات وينكم ردو لنا ونورنا بطلتكم وروحكم الجميله

ربي هب لي من لدنك ذريه طيبه أنك سميع الدعاء
ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين وأجعلنا للمتقين أمام
قديم 10-02-2008, 02:40 AM
barcha123
عضو مميز
 الصورة الرمزية barcha123
barcha123 غير متصل  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيفكم يا بنات أنا الحمد لله نفسيتي تحسنت قليلا ويارب ما تنسوني بدعواتكم
مشاميشو الف شكر على ما تقدميه من الأدعية و القصص ربنا يكرمنا يا رب في القريب و يرزقنا يا أرحم الراحمين اما و الله لست ادري صارت عندي رغبة كبيرة بالأطفال و نفسيتي مش تمام لم اعد مثل قبل و لا ادري
زهور الدعاء حبيبتي لدي بعض الأسئلة بخصوص التلقيح انا سويت تلقيح و لم ينجح و لكن اريد ان اعرف هل في التلقيح عندما يضعون لك ماء الرجل هل مرة واحدة او مرتين يعني يومين يوم و بكرة و إلا وحدة بس لإني هنا من المفروض تعملي مرتين بنفس الشهر و انا طلبت واحدة فقط زوجي رفض مرتين لأننا سألنا دكتور شاطر فقال وحدة تكفي فحبيت اعرف زيادة بخصوص التلقيح كيف تم معاك بالنفصيل حتى اقارن أعرف ان كل شيء بيد الله و لكن فقط للتثبت و مشكورة حبيبتي
سعود يارب ما تجيك الدورة و تبشرينا بحملك يارب
فراشة وكوكار و غموض طمنونا عليكم
ملوكة و حلمي و غلاجلاجل و يورنا يارب يثبت حملكم و يرزقكم باطفال معافين سالمين يارب
الزرافة الله يعوض عليك بتوام يارب
بقية الأخوات انديين و الأمل و ماسا و ميا و الحزينة و سيدة البرتقالة و الزاجلة..... الله يرزقنا جميعا بالذرية الطيبة اللهم آمين
قديم 10-02-2008, 03:33 AM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
سأوود يارب تعيشي الأمل وتناليه ....أنا أشوف كملي للنهايه لا تسوين تحليل قبل يبان شي ...يعني إنتي كم لك متأخرة عنك الدورة ؟؟
وبالنسبه لكريستالا والبقيه ..أتمنى ترجعي للجزء السابق وتق{أي الصفحات الأخيرة وبتعرفي القصه كامله وليه كريستالا أختفت....يارب ترجعلنا..

برشا حبيبتي أنا ما عندي أي خلفيه عن التلقيح الصناعي سوى معلومات عنه لكن أبسألك كم لك متزوجه ..؟ صدقيني الرغبه في الإنجاب تزيد فجأة وتنطفي فجأة يعني كل ما صبرتي جاتك أيام تشتعل وتتقد الرغبه داخلك وهنا المفروض يكون الصبر لأنو أول كان تطنيش ووقت الإشتعال صبر ...يارب صبرنا ...

الزرافه كلميني قولي أي شي والله مشتاقه لك حيييييييييييل والله ما تعرفين قد إيش أحبك في الله ...
قديم 10-02-2008, 03:42 AM
mashamesho
عضو مميز
 الصورة الرمزية mashamesho
mashamesho غير متصل  
حبيبتي زهور آمين يا رب ما اتم 27 غير وانا حامل وإن شاء الله هكون أما عن العمليه فكانت حقن مجهري وليس تلقيح يا ريتها كانت تلقيح كانت سهله كنت عملتها كل شهر لكن الحقن مش سها ابدا محتاج مجهود جسدي وعصبي عالي لأن كميه العلاج فيه عاليه جدا في زمن قصير وانا حسيت ان جسمي اجهد فيه جامد وانا لسه عاملاه اغسطس اللي فات دا غير طبعا الكتاكيت (الفلوس يعني) وانا حاليا في الكويت وناويه اعملها هنا ان شاء الله عشان اكون جنب جوزي لإن المره اللي فاتت انا حسيت ان من اسباب عدم نجاحها عدم وجوده معايا طول الوقت وسفره قبل النتيجه تعبلي نفستي كتير واثر علي فقررت اعملها المره الجايه جنبه وهتكون إن شاء الله في الكويت ادا ربك ما امر بحاجه تانيه ولو علي انا نفسي اعملها النهارده قبل بكره وحاسه ان ربنا هيكرمني إن شاء الله بس الفتره اللي فاتت كنت بسترد صحتي عشان اقدر اعيد الكره من جديد دا غير ان احنا كان علينا شويه ديون الحمد لله ربك قدرنا علي كتير منها وباقي منها القليل واول شيئ في ترتيبي ادا ازن ربنا هي العمليه ادعلي ربنا يفرجها واروح اعملها الصبح وبيني وبينك بمني نفسي وبتلكك في التأخير وبقول لنفسي يا بت يمكن ربك رايدهالك من غير وجع قلب اصبري يمكن الفرج يجيلك من كل ناحيه وبدعي ربنا ما يحوجني لطبيب غيره غير لمتابعة الحمل والولاده ان شاء الله قولي يا رب وثقتي في الله ليس لها حد حتى اني اصبحت هادئه النفس ربي يديمها علي نعمه ملهوفه وهتجنن علي طفل اضمه في حضني ويكون ابني المسه املي عيني منه احط علي خده بوسه بالدنيا كلها لكن الحمد لله ربنا منزل علي سكينته وبدعيه يديمها علي نعمه ويعوض صبري خير ويرزقني ويرزق كل البنات يارب وكل مسلم ملهوف يااااااااااه يا زهور طلعتي من جوه قوي بس الحمد لله على كل شيئ وانا راضيه كل الرضا وحامده وشاكره ياما ناس عندهم اولاد وولادهم كانو نقمه في حياتهم وبلاء لهم أو عندهم مشاكل كبيره مع ازواجهم وتمنوا انهم بدون اولاد كي يستطيعو ان يعيشو دون ان يظلمو اولادهم والحمد لله ربك انعم علينا بالزواج من زوج حنون يحبك ويخاف عليكي في زينا كتير ولارزقو بالزوج وبالتالي ولا بالولد ربنا يرزقهم جميعا واولهم حبيبتنا غموضه واخواتها وجميع شباب المسلمين وغيره وغيره وغيره فالحمد لله حمدا كثيرا طيبا كما ينبغي لجلال وجهه وعظيم سلطانه وشكرا لكي يا طيبه من حين الي حينن يحتاج الانسان ان يخرج ما في جعبته عشان يستريح ويقدر يكمل المشوار ربنا يثلج صدرك ويريح بالك ويرزقك ما تتمنين ويحفظ لكي اولادك يا رب وتفرحي بيهم
قديم 10-02-2008, 03:56 AM
زهور الدعاء
قلب المنتدى النابض
 الصورة الرمزية زهور الدعاء
زهور الدعاء غير متصل  
انا آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآسفه جدا يا مشموشه والله حاسه إني قلبت المواجع

أرجوكي أرجوكي سامحيني..............

البقيه أشوفكم سهرانييييييين.............؟

التعديل الأخير تم بواسطة زهور الدعاء ; 10-02-2008 الساعة 03:59 AM
قديم 10-02-2008, 03:56 AM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
حبيبتي مشاميشو .. اهم شي الاستقرار النفسي ... اعمليها جمب زوجك
قديم 10-02-2008, 03:58 AM
حلمي قريب
عضو مميز
 الصورة الرمزية حلمي قريب
حلمي قريب غير متصل  
زهور فيج الخير والبركه وخلج دايما منوره صفحتنا بوجودك الحلو

برشا يااااااااااااااااااارب يسهل عليكي كل صعب يارب

زرافه .. طمنينا عنك حبيبتي

ملوكه كيف الحمل معاج ؟ بدا الوحاااااااااااام ولا لسه؟
قديم 10-02-2008, 04:28 AM
mashamesho
عضو مميز
 الصورة الرمزية mashamesho
mashamesho غير متصل  
يا رب حامل يا سعود بإدن الرحمن لو الدوره متأخره اعملي تحليل دم لأني قرأت ردود لبنت النيل ان التحليل المنزلي ما يزبط وربنا يفرحنا بيكي يا رب

برشا حبيبتي رغبتنا في الاطفال حلم لن تنطفئ ناره الا بتحقيقه ان شاء الله كوني واثقه ان ربك هيعطيكي والله انه رحيييييييييييم الا تزكري عصه سيدنا موسى والعقير الصبر الصبر الصبر وعنده خير الجزاء لمن صبر احنا كده او كده ربنا كتب علينا البلاء يبقى نصبر ونحتسب ونأجر عليه ولا تبقى من كله ويبقى ولا دنيا ولاآخره خلي ايمانك في الخالق كبييييييييير ورزقك عنده عندما يريد يقل له كن فيكون واسمتعي بحياتك وعيشي حلوها وعند مرها قولي الحمد لله الدي لا يحمد على مكروه سواك ويا حبيبتي ما زلنا صغار وعمر زواجنا صغير وربي يديكي طوله العمر وتشوفي ولادك وولاد ولادك كمان وترقصي في افراحهم فرفشي واضحكي والعبي وغني وارقصي وادلعي واتبسطي على الآخر وان شاء الله ربنا ما يجعلك ولا يجعلنا من المحرومين اللهم آمين

ملوكه يا قمر اخبارك ايه يا حبيبتي والنونو الجميل يا رب يثبت حملك انتي وكل الحوامل ويرزقك طفل سليم معافى ويكون لكي قره عين يا رب

الزرافه طمنينا عنك يا قمر النفسيه عامله ايه ان شاء الله احسن ربنا يعوض عليكي يا غاليه الشهر الجاي

حلمي قريب ربنا ييسر لنا كل امر عسير ويرزقنا من حيث لا نحتسب طمنينا علي رحموني يا رب يكون بخير خدي بالك من نفسك

زهور آسفه علي ايه يا حبيبتي ابدا انا مرتاحه جدا والحمد لله وشاكره جدا جدا اهتمامك ومبسوطه بيه ربنا يجعله في ميزان حسناتك وانا ببرتاح لما بفضفض بس مشكلتي مش اي حد بعرف يخليني اطلع اللي جوايا بسهوله وانتي عرفتي يا عفريته ومش مضايقه خالص (بوووسه) اني احبك في الله

عشووووووووووووووقه آخر مره هسمحلك تغيبي عننا كده انتي خصوصا منقدرش علي غيابك يا قمر مستنينك اليوم ان شاء الله بالسلامه مفتقدااااااااااااااااااااااااااكي جدا

غموضه والله وحشتيني يا رب ردها لينا على خير يا رب

التعديل الأخير تم بواسطة mashamesho ; 10-02-2008 الساعة 04:44 AM
قديم 10-02-2008, 06:47 AM
barcha123
عضو مميز
 الصورة الرمزية barcha123
barcha123 غير متصل  
حبيبتي انت يا مشاميشو الله يريح بالك مثل ما كلامك ريحني و الله نفسيتي صارت تتاثر من أي كلام وصرت ابكي بدون سبب أحس عندي غصة و حابة افضفض الله يفرجها عليا و عليك و على جميع اخواتي يارب يارب
زهور مش انت سويت تلقيح صناعي مرتين والا أنا غلطانة أظن ؟؟؟ خير ان شاء الله على العموم سامحيني أظن اني اخطات المهم مشكورة على ردك
حلمي مشكورة يا قمر على دعائك لي و بالله لا تنسيني بدعواتك في كل صلاتك الله يخليكي و الله محتاجة الدعاء
في آمان الله و حفظه
قديم 10-02-2008, 08:29 AM
الحـــــــــــزينه**
عضو مميز و مثالي
الحـــــــــــزينه** غير متصل  
متابعه بس بصمت .....................لااله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

اخباااااااااااااااركم ياحلووووات ..

تزود من التقوى فإنك لا تدري إذا جن ليل هل تعيش إلى الفجـر

فكـم من فتى أمسى وأصبح ضاحكا وقد نسجت أكفانه وهو لا يـدري

وكم من صغار يرتجى طول عمرهم وقد أدخلت أجسادهم ظلمة القبـر

وكـم من عروس زينوها لعرسـها وقد قبضت أرواحهم ليلـة القـدر

وكـم من صحيح مات من غير علة وكم من سقيم عاش حينا من الدهر

فمــن عـاش ألفـا وألفيـن إنـه لابـد من يـوم يسـير إلى القبر

الله ارزقنى الذريه الصالحه وكل محروم ولجميع المحرومين يارب .
اللهم يامقلب القلوب ثبت قلبى على دينك

مواقع النشر