زوجي يراسل فتاه بالجوال ... ((حُلت ولله الحمد )) - الصفحة 2 - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

موضوع مغلق
قديم 24-11-2009, 10:45 PM
علياءالرياض
عضو دائم
علياءالرياض غير متصل  
لا تنفذين اللي قبل شوي بخصوص انك تراسلين واحد مو كويسة ممكن يقلب عليك المشكلة

لكن ان ارى انك تنفذين خطة تتفقين مع اخوك انه يجيب واحد مايعرفة زوجك ويتصل على زوجك ويهدده ويقول
لة انا سمعت انك تراسل احد قريباتي ترا ان اعدتها مرة ثانية لا تلوم الا نفسك ومايعطية فرصة يرد على طول يسكر الخط
وراقبية بعدها بهدؤ وخلي نفسك مبسوطة معه وحاولي تخرجين معه للسوق وخلي الوضع عادي

وممكن ان الشخص برضة يتصل على البنت وهددها ويقوال انا واحد من قرايبك سمعت كيت وكيت اذا مرة ثانية اعدتيها لاتلومين الا نفسك

وش رايكم بالفكرة كويسه انا ما ادري تنجح او لا
قديم 24-11-2009, 11:23 PM
برودة خريف
عضو دائم
برودة خريف غير متصل  
أنا اقول بأول تعرفين عنها كل شئ وبعدين تكلمينها مباشره وتنصحينها اذا ابتعدت كان بها والا بعدين هدديها بالفضيحه واكيد هي وراها اهل حتي لو كلفك الموضوع تروحين لها للبيت وتكلمين احد من اهلها روحي لازم يكون ردة فعلك قويه
بدون تردد ومجاهرة امامها وامام زوجك

احسن لك وعلشان يعرف زوجك انك ما انتي سهله وخراب بيتك يعني عليا وعلي اعدائي
وزجك مبين عليه انه انه انه اسفه بس شخصيته ممكن السيطره عليها وقيادتها
فخذي هذي النقطه بالاعتبار
قديم 25-11-2009, 01:00 AM
الملاك يونا
قلم وفي
 الصورة الرمزية الملاك يونا
الملاك يونا غير متصل  
عندي لك فكرة

اتصلي برقم الهيئه ان هالرقم زاعجك ويتصل ويرسل حق زوجك

كثير سووها والهيئه تكلم البنت وتهددها ..

رح ترتاحين كثير
قديم 25-11-2009, 01:05 AM
برودة خريف
عضو دائم
برودة خريف غير متصل  
icon43

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الملاك يونا مشاهدة المشاركة
عندي لك فكرة

اتصلي برقم الهيئه ان هالرقم زاعجك ويتصل ويرسل حق زوجك

كثير سووها والهيئه تكلم البنت وتهددها ..

رح ترتاحين كثير

مشاء الله علي الاخت الملاك يونا أعتقد وأظن أن فكرتها ممتازه جدا وتنفع مع حالتك وبالمره تفكك من العناء والبحث عن الافكار
قديم 25-11-2009, 01:16 AM
الملاك يونا
قلم وفي
 الصورة الرمزية الملاك يونا
الملاك يونا غير متصل  
شكرا حبيبتي برودة الخريف

تصدقين انا صارت لي حالة قريبه من كذا
بس ماكنت اعرف بالهيئه ... بس مخليتها للضروره
^^

هم يشترطون ان الرقم اتصل اكثر من مرتين ... تبع الاتصالات السعوديه

والهيئه ...

يقولون الهيئه تكلم البنت تهددها واذا مانفع معها جرجروها وفضحوها
قديم 25-11-2009, 01:56 AM
fatoushi
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية fatoushi
fatoushi غير متصل  
حبيبتى
مع احترامى لرأى الاخوه جميعا الا انى لاحظت انهم كلهم ينصحونك بالاتصال المباشر بالفتاه ......وانا لى اعتراض على ذلك وارجو انك تتفهمى كلامى
اولا زوجك عاجباه القصه ومش هينهيها ابدا لانه لو كان عاوز ماكان خلاها ويقول مش فاضى بصراحه عذر اقبح من ذنب
تانى حاجه انتى سلبيه يعنى جوزك حس منك انك قابله لضعف فيكى مثلا انك مش بتحبى الفضايح او مالكيش حته تروحيها او انك خايفه تبقى مطلقه مثلا بعد الشر يعنى عارف اخرك ....وحافظك وبيلاعبك على الاساس ده ما تزعليش منى انتى مش فارقه معاه لحد دلوقتى

بالنسبه بقى لنصايح الاخوه حضرتك لو حصل بينك وبين البنت دى اى تواصل هتفتحى على روحك نار جهنم بجد .......ليه بقى هقولك.
دلوقتى على الاقل انتى معمول لك حساب عندها انك ما تعرفيش فهى الى حد ما حريصه شويه فى تعاملاتها مع جوزك
وجوزك مهما ان جاهر على الاقل ماوصلش لمرحله البجاحه انه يقولك ناولينى الموبايل دى فلانه او اطلعى من الغرفه عاوز اكلمها مثلا
حضرتك لو اتصرفتى تصرفات النسوان العاديه واتعرضتى لها بأى شكل هتقربى بينها وبين جوزك اكتر بكتير ويمكن تتطلقى ويتجوزها وتبقى جنابك قدمتيه لها بإيدك
هتعملى مشاكل هتجرى عليه تقولله مراتك عملت وسوت وهتعيش فى دور البريئه والمظلومه وجوزك هيعمل فارس مغوار وفى الاخر هيصب كله على نافوخك
هو مش هيبقى عاوز يبان قدامها ضعيف ....وبدل ماهو كلام فى الفاضى بينهم حضرتك هتخلى الكلام شكوته لها من معاملتك السيئه وشكوتها ليه من تعرضك لها ........ويعيشوا بقى القصه مع بعض وتطلعى انتى الشرير بتاع الفيلم اللى لازم نتخلص منه
لو كلمتى اهلها ممكن عشان بنتهم والفضايح يجوزوها له
وممكن كمان لو خليتى راجل من عندك يكلمها يهددها ويكلم جوزك كمان مين قال لك ان الراجل ده ما يبتزكيش بعد كده
ولو عملتى روحك بتكلمى حد زى ماهو بيعمل ده منطق مجنون انتى ست محترمه ما تشبهيش روحك وتحطى نفسك فى وضع مش تمام
لو كلمتيها ممكن بجد تسمعك كلام يوجعك اوى اوى ........مش هتتحمليه صونى كرامتك ونفسك وبلاش الحلول دى صدقينى
ممكن القصه تتحل بشكل تانى وعندك 3 حلول اختارى منهم
اما انك تقفى مع جوزك وقفه حازمه وتفهميه انه انتى ما تقبليش الوضع ده وعليه انه يحله بأى شكل وانتى دى مش قصتك يحلها ازاى لو رفض قولى له اوكى انا عند اهلى لحد ما تلاقى لك صرفه ولو ابوكى عايش قولى له الوضع وما تخليهوش يتدخل الا لما انتى يفيض بيكى الكيل
او انك تقولى له مش هى صاحبتك عادى اخوه عرفنى عليها ....ونبقى اصحاب احنا التلاته عادى يعنى .
او بصراحه كده قولى له عاوزها يا سيدى اتجوزها اكرم لك وسرحنى بأحسان او على حسب بقى ان كنتى انتى تقبلى او لا ده رأيك أنتى
فكره بقى تسيبى شغلك دى فكره عقيمه بصراحه والله تلاته لو عملتى له القرد فى البيت وهو كلامه للست دى فى دمه ما هيأثر فيه لو حتى عملتى أيه ، فبلاش تخسرى شغلك عشان حاجه مش مضمونه
وبرضه بلاش تقولى له ايه مش عاجبك فى ، لانه بصراحه هيحط ده فى كفة نقط ضعفك وكل ما يحب يضغط عليكى هيقولك ما انتى مقصره وده مش مبرر بصراحه
معلش طولت عليكى بس ده اللى ربنا قدرنى عليه
سلام
وربنا يهدى لك الحال
قديم 25-11-2009, 02:17 AM
الاوزون
قلم مبدع
 الصورة الرمزية الاوزون
الاوزون غير متصل  
صح لسانك يافتوشي

ما شاء الله عليك واعية ياريت صاحبة المشكله تتبع نصيحتك

اللي يقهر في الموضوع كلمته انه موفاضي ينهي العلاقة والله ما عرفت انقهر ولا اضحك على الرد السخيف

هذا يا أختي زوجك مستخف فيك وانتي شكلك طيبة زيادة على اللزوم

الله يفرج همك
قديم 25-11-2009, 02:27 AM
fatoushi
عضو نشيط جدا
 الصورة الرمزية fatoushi
fatoushi غير متصل  
مشكور اوزون

اسفه للاطاله بس فيه نقطه مهمه لللاخت اللى عندها المشكله ولأى ست عندها موقف شبيه
ارجو بجد والله عدم التحرش بالسيده الاخرى فى حياة زوجك وارجو كلامى يتفهم صح لان دى نصيحه عن تجربه

ارجو انكم تفهموا حاجه حبيباتى اى ست من حقها تدور على اى راجل متجوز بقى مطلق اعزب ده حقها هى تدور زى ماهى عاوزه العيب بيبقى على الراجل اللى بيسمح بده .
يعنى اللى تحب تحاسب تحاسب جوزها تحاسب اللى عندها اللى سبب المشكله، اللى بره مالهاش ذنب ... مالهاش اصلا انك تحاسبيها على ان جوزك على علاقه بيها مش هنسيب الراس ونمسك فى الذيل
وبس ده اخر كلامى
قديم 25-11-2009, 02:46 AM
قسوره قسوره
عضو نشيط جدا
قسوره قسوره غير متصل  
فتوشي منطقيه جداً اتبعي تعليماتها يا صاحبة المشكله وخلك من اراء الاخوه والاخوات الاخرى لانها ليست حلول ابداً خليك مع فتوشي تنحل مشكلتك تحيه للاخت فتوشي وربنا يحل لك مشكلتك واسأل الله يهدي زوجك سواء السبيل
قديم 25-11-2009, 03:54 AM
asaif613
عضو نشيط جدا
asaif613 غير متصل  
تحيتي للجميع وللاخت صاحبة المشكلة بالذات

سبق وان مرت على نفس المشكلة والله على ما اقول شهيد نصيحتي لك ان كان عندك ما يوقفه ويوريه العين الحمرا والا ما راحتستفيدي اي شي لأنه مبسوط على هالسالفة

بس للا سف سويت كل اللي قالوه الاخوة سابقا وما كان من زوجي الا انه ضربني واهانني عشان خاطرها
كلمتها وسألتها ليش تكلمين واحد متزوج وعنده عيال ردت وقالت اعتبره اخوي لأني ما عندي اخوان
كذابة حسبي الله عليها
وللحين تكلم زوجي وتراسله بعد ومهما تكلمت معه يقول هي ما تتكلم عليك ولا لها دخل فيك وانتي كمان مالك دخل فيها

ان الله لا يغير مافي قوم حتى يغيروا ما بانفسهم

لو رجالنا ما يبونهم كانوا هما اللي وقفوهم عند حدهم بس للأسف هما اللي يدورون على الحرام
موضوع مغلق

مواقع النشر