وصلت للإنهيار العصبى - منتدى عالم الأسرة والمجتمع
logo

الملاحظات

المتزوجين مواضيع تهم المتزوجين من الرجال والنساء.

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل اعامله جيدا ام اتجاهله
نعم
8
47.06%
لا
9
52.94%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 17. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 24-01-2006, 02:19 PM
divarf
عضو نشيط
 الصورة الرمزية divarf
divarf غير متصل  
وصلت للإنهيار العصبى

انا عضوة جديدة وكنت اتمنى من زمان مشاركتكم ومساعدتكم لى عندى مشكلة شخصية وعاوزة مساعدة انا متزوجة من 9 سنوات من بداية زواجى وزوجى لا يعمل بمعنى انه بيقعد فى العمل شهر ويسيبه المهم تحملت مسئولية البيت بعملى انا فى شركة استثمارية لأنى بحبه جدا وكنت باديله المرتب كله يتصرف فيه وجبت له سيارة احدث موديل وانجبت اول طفل عنده 7 سنين وبعدها قعدت 5 سنين هو لا يعمل وعندما عمل واستقر كان مرتبه لا يكفيه ومع ذلك شلت برضه مسئوية البيت والولد ومدرسته الأجنبيه وحملت بتؤام ولد وبنت عندهم سنة ونصف دلوقتى زى القمر ربنا يخليهم لى وكل ده برضه انا متحمله كل حاجة من مسئؤلية بيت وولاد وهو بس بيروح شغله ويقعد على القهوة ويروح الساعه 1 ليلا بدون سؤال حتى انا فين وطبعا علشان شغلى كنت باسيب الولاد عند بابا لأن ماما متوفاه ومن 3 شهور اكتشفت رسايال من واحدة على موبايل جوزى ولما واجهته قال لى انه متجوز بس هو عمره ما بات بره وقال لى اعملى اللى عندك انا كده انانى وانتى ربى الولاد بالرغم من انى عمرت ما قصرت معاه بالعكس سنين كتيرة محرومة وكنت باتحايل للقاء الزوجى وهو اللى بيتحجج لأنه تعبان وكنت بالبس والحمد لله انا جميله ومش وحشة وبحب اهله جدا وباساعدهم وبيحبونى جدا المهم انه فجاة كمان بابا توفى وهو الوحيد اللى كان بيساعدنى فى الولاد وبقيت ما بين الغدر بتاع جوزى اللى وقفت جنبه واستحملت كل حاجة وولادى لوحدى جالى انهيار عصبى وتشنجات ودلوقتى مش عارفة اعمل ايه انا مقررة انى ما اطلقش علشان الولاد ونفسيتهم وعلشان برضه بحبه بس رافضة الوضع نهائى ومش عارفة اعمل ايه ولا اعامله ازاى يعنى اعامله كويس ولا وحش ولا تعبانة وعايشة بالمهدئات وجلسات الطبيب النفسى
ارجوكم ساعدونى

مواقع النشر