منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   صحة المرأة (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=107)
-   -   عاشقات حلم الامومة (أغسطس 2007 -أكتوبر 2007) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=137831)

حلمي قريب 17-08-2007 03:05 AM

ماعملت تحليل الغده .... وانا صار لي 6 شهور متزوجه ......

سلطـــان 17-08-2007 03:12 AM

حرااااام عليكي بدري شويه.......

انا بديت من بعد 6 شهوور وكل ما أروح لدكتوره تقولي بدري عليكي

والله من العلاجاااات صار فيني تكيس.......

لا تسوي شئ غير الكلوميد الله يكون في عونك....

وين البناااااااات ؟؟؟ ام المهدي وينها؟؟؟؟؟؟

حلمي قريب 17-08-2007 03:14 AM

اي والله انتي صادقه احس انه بدري بس الوقت مب من صالحي اتاخر... ظروفي خاصه شويه.... وكل شي بيد رب العالمين ..... وانا ماراح اخذ شي الا الكلوميد مبدائيا وبنتظر ...وبنشوف رحمة رب العالمين

كلي حنين 17-08-2007 03:24 AM

السلام عليكم

انا عضوه جديده واتمنى تقبلوني معاكم نتبادل الخبرات

انا فيني تكيس مبايض واستخدمت جلوكوفاج بعدين كلوميد الشهر اللي طاف ولي شهرين على الجلوكوفاج ولي عشر ايام ماجتني الدوره وماني حامل حللت سلبي خايفه يكون التكيس رجع

ودكتورتي مسافره ايش اعمل بنات قولولي اترك الجلوكوفاج ولا ايش لي شهرين بس استخدمه

غلا 2005 17-08-2007 03:34 AM

يااااااااااااااااااااااااااااااارب يا حي يا قيوم اسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو انزلته في كتابك

ان تزرق جمييييييييييييع اخواتي بالاطفال الصالحين

واياااااااااااي

أخواتي لا تنسينني من صالح دعواتكم خاااااااااصة مع ظهور تحليل زوجي

وقد كتبت عن ذلك في قسم المتزوجين

شفا الله زوجي و اياي ورزقنا من وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اسع فضله

درعــــاوية 17-08-2007 03:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غلا 2005
يااااااااااااااااااااااااااااااارب يا حي يا قيوم اسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو انزلته في كتابك

ان تزرق جمييييييييييييع اخواتي بالاطفال الصالحين

واياااااااااااي

أخواتي لا تنسينني من صالح دعواتكم خاااااااااصة مع ظهور تحليل زوجي

وقد كتبت عن ذلك في قسم المتزوجين

شفا الله زوجي و اياي ورزقنا من وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اسع فضله

اللهم امييييين

سلطـــان 17-08-2007 04:42 AM

حلمي قريب سوي تحليل الغده له تأثير كبييييييييييير على الحمل.......

اهلآ بكي معنا يا أخت كلي حنين....وإن شاء الله تكوني حامل قبل رمضان....بس انتي قولي آمين.....

والله ياغلا مانسيتك دعيتلك الله يرزقكي يـــــــــــــارب والعالم الله إني ادعيلكم كل ما أدعي لنفسي...

اللهم ارزقنا الذريه الصالحه عاجلآ غير آجل يــــــــــــــارب..اللهم فرحنا مع رمضاااااااااااان يـــــــــــــــارب..

حلمي قريب 17-08-2007 02:22 PM

عطر الليل ... شو اسم التحليل ...تحليل غدة ماذا ؟
افيديني افادك الله

asd1234 17-08-2007 02:49 PM

ياحي ياقيوم تعوض اختي ام المهدي...ويارب نفرح بكل وحده فيكم ان ربي يرزقها الذريه عاجل غير اجل ..

kokar_2001 17-08-2007 04:59 PM

حلمى قريب انا معرفش اذا كان تحاليل الغدة الدرقية اللى بتتكلم عليها عطر الليل هى الـ FSH & LH
مش عارفة بس اذا كانو هما دول بيتعملو تانى او ثالث يوم من الدورة و فى كمان هرمون البروجسترون و دا بيتعمل اليوم الـ 21 من الدورة هرمون الحليب برضو بيتعمل تانى او ثالث يوم من الدورة

اما بالنسبة الى الكلوميد هو بيتاخد من تانى يوم من الدورة لمدة 5 ايام و بعدين (لاااااااااااااااااازم) و بقولك لازم تتابعى التبويض و انتى بتاخديه عند الدكتورة عشان اذا اتاخد لوحده ممكن يسبب تكيس و ممكن مع الكلوميد الدكتورة تكتبلك على ابرة تفجيرية بحصل بعدها جماع بـ 36 ساعة
و مش عشان انتى اخدتى الكلوميد فلازم تحملى لأ ممكن الموضوع يتأخر شوية دا نصيب و كله بأمر الله بس اهم حاجة انك متفضليش مركزة مع موضوع الحمل ده عشان يحصل حاولى تهدى نفسك و ان شاء الله خير و بعدين لساكى صغننة يا بنوتة 6 شهور زواج يعنى

ربنا يكرمك ان شاء الله و يسعد قلبك بالذرية الصالحة ان شاء الله

كلى حنين منورانا انا معرفش موضوع الكلوكوفاج بس اللى اعرفه ان مرضى السكر بياخدوه لسنين انا انصحت تروحى للدكتورة اللى ماسكة مكان دكتورتك المسافرة و ان شاء الله خير

يا رب ارزقنا جميعا من فضلك يا كريم يا رب

ربى لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

الساعة الآن 04:26 AM.