منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   صحة المرأة (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=107)
-   -   عاشقات حلم الامومة (ديسمبر 2007 - فبراير 2008) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=151654)

Crestalla 18-01-2008 10:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقة الطفولة (المشاركة 1699302)
كريستالا يا عمري تفاءلي خيرا حبيبتي ما دام كل شئ طيب و الاشعة كما تعرفين تنفع و لا تضر و ان شاء الله تكون سبب في حملك يا رب تكون حالتك النفسية اتحسنت يا رب

اي اشعه يا عشوقه؟؟

انا ماعندي اشعه ... ماسا اللي طلبوا منها اشعه الله يسهلها عليها...

الله يخليك عشوقه ترى انا موسوسه لا تخليني اوسوس زياده :)

عاشقة الطفولة 18-01-2008 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Crestalla (المشاركة 1699379)
اي اشعه يا عشوقه؟؟

انا ماعندي اشعه ... ماسا اللي طلبوا منها اشعه الله يسهلها عليها...

الله يخليك عشوقه ترى انا موسوسه لا تخليني اوسوس زياده :)

و الله ضحكتيني فعلا انا لي موسوسة
لاني قرات رد ماسا عن ردك فاختلطت علي الاوراق
ربي يرزقك حبيبتي و لا تحتاجي الا رحمة ربي
بحيك يا شقية و احب كلامك العسل

عاشقة الطفولة 18-01-2008 10:56 PM

كوكار خلاص حرقت اعصابي
يا بنت عبريني و ردي علي و لو بكلمتين
المهم طمنيني عنك

Crestalla 18-01-2008 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غموض السنين (المشاركة 1697601)

كرستالا يابعد عمري انتي ماتدرين وشلون كلامك صعب على اناااااا
فمبال انتي الله يعينك ويفرج همك ويسر امرك ويرزقك الذريه الصالحه البرة السليمه قريب اللهم امين مو بعيد بس يالغاليه كل الكلام الى قلتيه مايخليك ويعطيك الحق انك تعذبين نفسك كل هالعذاب وش يزعلك ربي كتب كذا وش نعمل نزعل نعترض
لا والله نوكل امرنا له وندعيه
والله والله محد مرتاح بالحياة للي متزوج وعندة عيال والا الى متزوج وماعندة عيال
انا يالي جالسه انصحك واكلمك امس تعبت نفسيتي بالمرة حسيت اني خلاص مو قادرة اتحمل الكلام الى يجيناااااااااااا وخصوصا من اقرب الناس لنا
وحاله اختي الكبيرة من اسوء لا اسووووء الحين تدرين والله والله له ثلاث ايام ماتكلمني انا واختي الثانيه على مزحه بسيطه الان ماتتحمل احد
انتي بس شوفي مصايب غيرك تهون عندك مصيبتك تخياااااااالي طقت الثلاثين سنه وهي للان جالسه لازواج والاهذا والاهذيك عمرة راح وهي جالسه بمكانها
على الاقل انتي ماشاء الله متزوجه وزوجك ربي يخليه لك عندك ويخفف عليك مصااااابك وتعبااااك انتي وكل المتزوجات صح والا لا يعني لاتعبتوا تلاقون شي يريحكم
هي المسكينه حتى حناااااااااا تخلت عننا وابعدت عننا صارت منعزله اربعه وعشرين ساعه وش اقول وش اخلي
خلاصه الموضوع كله انتي بنعمه يحسدك عليه الكثير احمدي الله واشكريه وادعي ربي يديمها عليك من نعمه ويحفظها من الزوال ترى بشكر الله وحمدة على النعمه تزود وتكثر النعم
مو قال سبحانه وتعالى بحديث قدسي فيما معناة (من رضا فله الرضا ومن سخط فله السخط )
ارضي بماكتبه الله لك وادعي وادعي وادعي وانتي موقنه بالاجابه
وبعدين انتي بنفسك قلتيها مالي فترة اتعالج يعني توك والحمدلله
النظرة التشائميه شيليها الغيهاااااااااااااا من حياتك وبدليها بنظرة فرح وسرور وامل وان بكرة احلى من اليوم والى بعدة احلى واحلى باذن الله
ربي يسعدك ويفرج همك ويرزقك يارب من حيث لاتحتسبين
ولاتخلين كلام العالم ياثر فيك او يجرحك بيني لهم انك قويه متماسكه لانهم اذا شافوك مهتزة منجرحه من الداخل يزيدون الكلام وماعليهم من احد
يعني مو عارفين ان الى قدر يعطيهم انه قادر يعطيك عاااااااالم عجيبه
وبقولك حاجه بالاخبر انتي عروسه رغم انف الحاقدين :14::14::d
عارفه اني اذا انفتحت ماتسكر هذا انا :o تحملوووووووووني :o

:

الله يسعدك يا غموض فعلا كلامك صح 100% انا بنعمه كبيره اللهم لك الحمد والشكر على نعمك التي نعمتني بها حمدا كثيرا طيبا مباركا كما يليق بجلال وجهك الكريم..
لكن الشيطان اللعين قاعد يحاول يعمينا عن النعم اللي احنا فيها وما يخلينا نشوف الا الشي اللي فاقدينه وان شاء الله ماحنا فاقدينه جاااااي باذن الله في الطريق تحت حفظ ورعاية الرحمن..
غموضه حبيبتي انا ما باخذ علاج لسه تو الناس عليه ماشاء الله انتي وعشوقه خليتوني اتعالج واعمل اشعة الصبغه والله يستر بعد كذا حتخلوني اعمل ايش :) ،،، زوجي يقول ما نبدا مع الدكاتره الا لما نكمل سنه كامله محاولات وتنتهي بالفشل اما انا عاطيه نفسي فرصه الين شهر 6 ميلادي اذا ما الله اراد رح اجبره غصب نروح نراجع الدكتور ،،،قولي امين ( ان شاء الله ما احتاج لا لعلاج ولا لصبغه ويكرمني ربي من اوسع ابوابه عاجلا غير اجل) ..

اما عن اختك فانا ما الومها امنتكم امانه ما تضايقوها ولا عاد تمزحوا معاها بالموضوع هذا الله يرضى عليكم .. الله يفرج همكم وهمنا يا غموضه ونولنا المراد عاجلا غير اجل..
والناس خلاااااااااااااص انا رميتهم ورى ظهري من زمااااااااان لكن كلامهم زي السيف على قلبي مهما طنشت، تصدقي اقولك سالفه قبل ما اتزوج كانوا يتصلوا على امي يقولولها : كريستالا ما انخطبت؟؟؟ واذا قالتلهم لا يسالوا بكل عبااطه : ليييييييييييه؟؟؟
شوفي الاستهبال بس..
ولما انخطبت وخلاص جا وقت الزواج والله ولا احد ساعدني منهم ولا احد قالي تحتاجي نساعدك بشي... بس كانوا فالحين اول يدقوا تلفون ويتلقفوا ولما صار الموضوع كلهم اتهربوا..
والان نفس المسرحيه بتتكرر بس الحين صار سالفه جديده غير الزواج يسالوا عنها وهي الحمل طبعا ..

خليها على ربك ..توكلنا على الله..

Crestalla 18-01-2008 11:01 PM

كوكاره

يابنت

ياهووووووووووو الثقل صنعه :) اتعلموها من كركر...

Crestalla 18-01-2008 11:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهور الدعاء (المشاركة 1697280)

كريستالا حبيبتي حاولي تدافعي شعورك هذا حاستك كثير مهمومة صدقيني من خبرتي البسيطة ومعرفتي بإلي حملوا واتأخروا إنت بحول الله بتحملين وقريب بعد إنت ما عندك ضعف لا إنتي ولا زوجك وهذا ممتاز ماشاءالله وكمان إنتي قلتي بإنو إنتو منعتوا الحمل فترة يعني لا تحسبي لك سنتين إحسبي فترة المحاولة من أول شهر بطلتوا المانع وأحسني الظن بالله ..وتفائلي قد ماتستطيعي وعيشي ايامك واستمتعي صدقيني انا لما كنت مثلكم قبل ما اخلف كنت حساسه مررة لأني المشكلة تتطبع احيانا سمات في اصحابها الآن صرت ممثله بارعة وكثير أخفي رغبتي وأتظاهر إنو ماهمني وإنو مو وقتها ززومن ذا الكلام فإنتي والبقية لاتسون مثلي بعد ما كثيير اخذو مني إلي يبغونه وراحوا اتعلمت الحين أمثل لا إنتو من الآن اتعلموا القوة والشجاعة وصيروا أحسن مني و اكثري من الدعاء والأستغفار وارمي كلام الناس ورى ظهرك لأنهم ما يتأثرون بكلامهم لكن إحنا إلي تصير معانا المشكلة من كلامهم وحاولي إنك ما تسمحي لأحد يتطاول ويدخل كثير بحياتك ويعمل معاك محقق ,,,,يارب تهونها عليكي وعلينا.....:27:أدري قررقت وكثرت الهذرة بس حسيتك متضايقة واجد .....:27:

الله يسعدك يا زهاهير وينجحك في اختباراتك...
الله يعلم انه المانع اللي عملناه عن الحمل كان غصبا عننا والله يعلم بذلك ... اتمنى من رب العالمين ان يفرج علينا جميعا ويرزقنا بقدر كرمه ورحمته على عبيده..
اما التمثيل كثري منهاااااااااااااااا انا احس اني صرت ممثله ولا حقين هولوود :) تعرفي الواحد لازم يدافع عن حياته وما يسمح لاي احد يتدخل لكن مشكلتي اني ماعرف ارد او بالاصح العالم اللي قاعدة اتعامل معاها ما تستحي على وجهها ما تقنعهم ردودي خصوصا اذا قلتلهم (ما الله اراد لسه ) او ( تو الناس ) (او عن قريب ان شاء الله ) اووووووووه يتحمسوا مره على هذا الرد ويبدؤو الديباجه المعهوده...
اشكرك يا عمري على كلماتك اللطيفه جعلها الله في ميزان حسناتك..

تعالي هنا قوليلي انتي تدرسي ايش؟ انتي في جامعة عبدالعزيز؟ خلصتوا اختبارات ولا لسه؟ وحشتني اياام الجامعه :)

Crestalla 18-01-2008 11:15 PM

اندين حمدلله على سلامة زوجك..طهور ان شاء الله ..

يا مشموشه يا مشموشه شوفوا لا تقعدوا تسوو مقالب وتقلدوني :):) انا بس راعية المقالب هنااااااااااااا....
الله يعوض عليك يا احلى قطه بالعالم وان شاء الله الشهر الجاي الخير جاي.

kokar_2001 18-01-2008 11:22 PM

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

شوشو حبيبتى انا اسفة لانى شغلتك عليا بس جوزى لسة مسافر من ساعة و طبعا انا كنت مشغولة معاه جدا و قلت اسفره و افضالكم
انا الحمد لله بخير و اما عن اخويا و مراته فالنهاردة بابا قعد معاها هى و باباها عشان يشوف طلباتها المادية ايه و اتفقو على كل التفاصيل المادية بس انا لسة برضو عندى امل عشان خاطر البنتين و كلمتها و قعدت تعيط اااد كدة و البيت كله عندنا مكتأب ربنا يصلح الحال و المفروض ان الاسبوع اللى جاى هو الاسبوع اللى حيتم فيه كل حاجة
دعواتك
و بجد اسعدتى قلبى بكلامك جدا جدا جدا ربنا يخليكى انا الحمد لله على كل حال و اسفة على انتظارك كل ده بس انا بقرا من الصفحة رقم 52 يعنى 11 صفحة فيدوب

كريستالا حبيبتى تفائلى خيرا تجديه و ان شاء الله خير يا حبيبتى و انا الحمد لله بخير يا جميلة و يا رب يطمنا عليكى دايما و بعدين اقنعى نفسك دايما باللى يريحك المهم انتى تكونى مرتاحة على راى فؤاد المهندس انا مش قصير أزعة انا طويل و اهبل
و بعدين التقل "صلصة" :)

الزرافة ربنا يكرمك و عقبالك و ان شاء الله يكون ربنا كيتبلك مثله لما دعيتى لزوجة اخوكى ان شاء الله و حبيبتى ان شاء الله نتطمن عليكى و تكون تحاليلك ذى الفل

وردة سنية الف حمد لله على سلامتك و الحمد لله انك بخير و ان شاء الله ربنا يكتبلك كل خير عن قرييييييييب

حلمى حبيبتى اهو ابو الشباب رجع و انا ان شاء الله ححصله على عيد الاستقلال ان شاء اللهو ازاى حمودى؟ و رجلك عاملة ايه دلوقنى؟

الفدى الف حمد لله على سلامتك

فلور كتر الله الف خيرك يا جميلة و ربنا يطمنا عليكى ان شاء الله

غموضة الجميلة ربنا يخليكى على سؤالك عليا و على اخويا و مراته و الاخبار ذى ما كتبت مع الاسف مش كويشة و الحمد لله على كل شئ
دعواتك

اندينا الف حمد لله على سلامة زوجك و ان شاء الله تنورو بيتكم انتو الاتنين مع بعض

الزاجلة حبيبتى معلش ربنا مأردش و ان شاء الله خيرك كله فى اللى حصل و الله انى زعلت جدا لما قريت بس قدر الله و ما شاء فعل و الحمد لله على كل حال و برضو ارجع و اقول متعرفيش كان ممكن يطلع ابن عاق و ربنا اراد انه يحميكو منه و الف حمد و شكر ليك يا رب سبحان الله و الله كلامك وجع قلبى بس الحمد لله انك انتى بخير و سبحانه قادر ذى ما اعطاكى و اخده يعطيكى و يفرحك قلبك يا حبيبتى

برشا حبيبتى روحتى لدكتورتك ولا لسة انتى قلتى حتروحى فى يناير طمنينا عليكى ناوية تعملى ايه؟ ربنا يطمنا عليكى و يفرحنا بيكى

مشاميشو حبيبتى معلش ان شاء الله خيرها فى غيرها بأذن الله و انا سمعت عن تمارين اليوجا عشان تقوية عضلات الظهر و الرقبة و ناوية ابتدى اعملها يمكن ربنا يكرمنى و يخفف الالامى بتاعة العصب دى و طمنينى عملتى ايه فى الشغل ، اشتغلتى ولا طنشتى؟ انا ان شاء الله حاجى يوم 24-02 و نفسى اشوفك اول لما اجى حتى اشوفك فى المطار

زهور حبيبتى ارجوكى متزعليش منى انا بس كنت مشغولة مع زوجى و اهو سافر النهاردة و حتلاقونى معاكم ان شاء الله بس اعزرييييينى المهم انتى اخبار امتحناتك ايه؟ ولا معندكيش امتحنات تيرم؟

الامل البعيد حبيبتى انا بخير و الحمد لله على السؤال المهم ان شاء الله حلمك النهاردة حيكون حقيقة بس الموضوع محتاج شوية صبر منا جميعا و ان شاء الله حنخش المحل اللى بتقول عليه زهورة كلنا مع بعض بأذن الله و تقبل الله منك على حفظ القرآن و ان شاء الله يكون ليكى نور بأذن الله

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

Crestalla 18-01-2008 11:22 PM

عاشقة الطفوله ..

انا شاكه انه جدك هو حاتم الطائي ،، يا اختي انتي دائما عندك ضيوف تكرميهم ما شاء الله عليك زي حاتم الطائي..

kokar_2001 18-01-2008 11:24 PM

شوشو الى الان المدير مدرش على موضوع الايميل تفتكرى انه مش موافق؟

هو انا عموما سهل :)

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

الساعة الآن 11:24 AM.