منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   صحة المرأة (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=107)
-   -   عاشقات حلم الامومة (أغسطس 2007 -أكتوبر 2007) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=137831)

عاشقة الطفولة 06-10-2007 02:57 PM

حبيبتي ملاك العراق حب الامومة امر طبيبعي خلقة الله فينا نحن النساء و من منا لا تحلم ان تسمع كلمة ماما لكن حبيبتي لا تخلي الحزن يأكلك حبيبتي ان الله حق و ربنا كريم مادام حبيبتي ما فيك شئ ان شاء الله ربي يرزقك يا رب و نبارك لك عما قريب حبيبتي عملت كل التحاليل المطلوبة يعني كل شئ فيك تمام و زوجك كمان عمل التحاليل اللازمة
انا حبيبتي طول مدة علاجي لم اعمل التحاليل الخاصة بالهرمونات و عملتها هذا الشهر و مازلت انتظر رد الدكتورة
ربك كريم حبيبتي لا تيأسي عشان خاطري
حبيبتي انت

kokar_2001 06-10-2007 03:41 PM

اولا الف مبروك انسة توت و ربنا يتملك حملك على خير

ثانيا ملوكة حبيبتى ليه كل ده الحمد لله على فضل ربنا علينا روقى و متقعديش تبصى كام سنة فاتو و محصلش حمل فكرى فى كام سنة جاية ممكن يحصل فيهم حمل و بعدين يا حبيبتى العلم كل يوم من تطور لتطور و اللى ممكن نتخيل انه مالوش حل ممكن يبقاله حل

و بعدين انا عاوزاكى تتخيلى حاجة كدة اذا حبيتى تطلعى سلم بتبصى على السلمة اللى بتحطر رجلك عليها عشان تطلعك لفوق ولا حتبصى على كام سلمة دوستى عليها؟

بصى لقدام متبصيش للى راح لانه عمره ما حيرجع المهم تبصى على اللى جاى لانه هو اللى حيفيدك و هو اللى حتقررى فيه حتعملى ايه عشان ربنا يسعد قلبك و قلب جوزك

و بعدين انتى بتقولى "ولكن من اشوف نظرات الحسرة بعيون زوجي انهار " مش يمكن هو زعلان عشانك انتى مش عشان البيبى؟ ليه تخليه زعلان عليكى و فى يوم المفروض انكو تحتفلو فيه مع بعض و يكون زكرى لاحلى يوم فى العمر و بعدين انتى بتقولى ان عنيكى وارمه تحبى يجيى زوجك يلاقى عنيكى وارمه دا بدل ماتحضريو له احتفال يرجع يلاقى ابتسامة على وشك تنورى بيها حياته و حياتك و اللى جاى من عمركم ان شاء الله

ممكن تقونى تتوضى و تصلى ركعتين لله و اقعدى اقرى قرآن شوية و ادعى ربنا و احنا فى ايام مفترجة كمان و ان شاء الله يستجيب

و بعدين يا سيت البنات انا اعمل ايه بقى و انا تميت السنة الرابعة؟!!! انتحر بقى؟

يا جميل روق دا ربنا مدينا حاجات كتيييييييييييييييييييير قوى سترانا و ساعدة قلوبنا خير الخلفة

طمنينا عليكى انك احسن الحمد لله و كل سنة و انتى طيبة و عقبال سنين العمر كله من الفرح و السعادة ان شاء الله

سلطـــان 06-10-2007 08:42 PM

ملوكه زعلانه ومتضايقه لييش؟؟؟؟؟:29:

لا ياملوكه ترى والله إني حاسه تأخر الحمل فينا من التفكيييير الكثييييير عن الحمل وكده نفسيآ ما حانكون مهيأين ..:11:

ملاك كلنا زيك اللي له سنتين واللي له 10 سنين ربنا ماينسى أحد ولا تعبنا ولا دعــــــائنا وانتي توك جايه من عمره المفروض تكونين متفائله..

آنسه توت الله يثبته لكي ويتمم لك يــــــــــــارب.....:22:

mar_sy 06-10-2007 10:19 PM

السلام عليكم
بصراحة انا كتير مستعجبة بكلامكم لان كل وحدة قاعدة تتكلم عن همها احس كأنها تتكلم عني واكيد عن كل الموجودين معنا حالنا واحد مع اختلاف مشكلة تاخر الحمل والله يصبرنا ويقوينا بالايمان ويأجرنا
مشكلتي عند زوجي وليس عندي في حدا منكم مثلي

آنسه توت 07-10-2007 03:00 AM

kokar
ضوى الليل
الله يبارك فيكم وعقبال كل وحده تتمنى الحمل ...
وحابه اقول لهم ماينسون ان الله اذا أحب عبدا ابتلاه

آنسه توت 07-10-2007 03:02 AM

kokar
عطر الليل
الله يبارك فيكم وعقبال كل وحده تتمنى الحمل ...
وحابه اقول لهم ماينسون ان الله اذا أحب عبدا ابتلاه

kokar_2001 07-10-2007 12:22 PM

اختى مرح انا زيك زوجى عنده مشكلة فى عدد الحيوانات المنوية و الشكل و الحركة و سببها الدوالى بس هو كان خايف يعمل العملية بس ان شاء الله حيعملها

هو عموما بياخد خلطة عسل بصراحة زودت عدد الحيوانات شوية و بفكر اننا نعمل تلقيح صناعى و ربنا يكرمنا ان شاء الله

رب لا تذرنى فردا و انت خير الوارثين

راميا 07-10-2007 03:57 PM

اخواتي وحبيباتي كيفكم شو اخباركم ؟؟ والله اشتقتلكم كثييير ويارب اسمع عنكم كلكم كل خير وتفرحوني بحملكم يارب قريب وانا معاكم
انسه توت الف الف مبروك ماشاء الله لا قوة الا بالله يارب يتملك علي خير يارب وتقومي بالسلامه
ملاك حبيبتي تأثرت جدا بكلامك وقعدت ادعيلك لكن ما تستسلمي كدا وحاولي تفرفشي عشان خاطر زوجك حبيبتي غيري روتين حياتك وانعشي حياتك معاه وما في يدنا شيء الا الدعاء وربنا كريم باذن الله هيكرمك بالذريه الصالحه قريب وطمنينا عليك ربنا يهدي قلبك ويسعدك يارب
حبيباتي كوكار عشوقه العروسه الصغيرة انديني كلكم وحشتوني ويارب تكونو بخير
وكل عام وانتم بخير جميعا بمناسبة عيد الفطر يارب يهل علينا بالخير والفرح ويارب كلنا نخرج من رمضان بذنب مغفور وعتق باذن الله
انا اخباري كويسه الحمد لله ومنتظرة الهانم بعد يومين ويارب ما تيجي وابشركم بحملي يارب اسألكم بالله تدعولي زي ما بدعيلكم كلكم وربنا يكرمنا ويفرحنا جميعا

عاشقة الطفولة 07-10-2007 04:29 PM

حبيبتي راميا ربي يكرمك يا رب و يرزقك ما تتمنينيه يا رب حبيبتي احنا اخوات في الله و ما يخفف عنا هو اهتمامنا ببعضنا و ربنا ركيم و ربي يتقبل منا و يغفر لنا و يخفف عنا و يرزقنا يا رب

حبيباتي عندي سؤال لكل واحدة عندها او كان عندها ارتفاع في هرمون الحليب لاني مؤخرا عملت تحاليل للهرمونات و عندي ارتفاع في هرمون الحليب اسألكن ما هو العلاج و ما هي المدة التي يتطلبها انخفاضه و رجوعه الى مستواه الطبيعي و مشكورين

kokar_2001 07-10-2007 05:21 PM

راميا حبيبتى و الله ليكى واحشة انتى اخبارك ايه يا رب تكونى بخير و يا رب متجلكيش الدورة ياااااا رب

شوشو حبيبتى دا رابط لبنت النيل بيتكلم عن هرومن الحليب

http://www.66n.com/forums/showthread...E5%D1%E3%E6%E4

ربنا يصلح الحال ان شاء الله

رب لا تذرنى فردا و انت خير الوارثين

الساعة الآن 02:04 PM.