منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   صحة المرأة (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=107)
-   -   عاشقات حلم الامومة (أغسطس 2007 -أكتوبر 2007) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=137831)

kokar_2001 29-08-2007 11:35 AM

ملوكة ع الف سلامة عليكى يا غالية خلى بالك من نفسك و متجهديش نفسك كتير كدة و بعدين الف مبروك لاخوكى و يا رب ربنا يتملو على خير و ان شاء الله ربنا يكرمك و تسافرى عمرة و عقبااااااااالى يا رب و اوصيكى تدعيلى و تدعى لكل واحدة معانا هنا

زهور الدعاء تروحى و ترجعى بالسلامة بس اوصيكى انك تدعيلى و عقبالنا يا رب

حلمى قريب انتى قصدك بنت النيل؟
اذا كانت هى فا اه عادى انا اللى فهماة انها عندها مشكلة صحية و كمان ممكن تقعد كذا يوم متظهرش بس لما بترجع بترد على كل حاجة

ربى لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

راميا 29-08-2007 11:41 AM

حلمي قريب دي اعراض حمل بإذن الله يمر الأسبوع وفلانه ما تجيك وتحللي ويارب تبشرينا بحملك يوم الأربع الجاي يارببس هدي اعصابك وسلمي امرك لله ربك كرييييييييم............. حبيبتي فعلا الدكتورة مش ظاهرة ليها كم يوم يارب تكون بخير وتكون مشغولة بس عننا
كوكار الحلوة سلامتك حبيبتي من كل اذي يارب يفرح قلبك بالذريه الصالحة وتنسي كل هم والم يارب
العروسه الصغيرة حمد الله علي سلامتكم والله فرحانا عشان انت مبسوطه وروحك المعنويه عاليه ماشاء الله عليك يارب دايما مبسوطه وتفرحي اكثر بالحمل يارب
زهور الدعاء يارب يستجيب منك ويجمعنا في الجنه ومبارك العمرة يارب يتقبلها منك وما تنسينا من الدعاء
عاشقة الطفولة الف الف سلامه ويارب يتم شفاك ويرزقك بالذريه الصالحه حبيبتي
ملاك العراق الف مبروك لأخوك ويارب يتم بخير وسلامتك حبيبتي خلي بالك من روحك ومشكووووورة علي تأيدك لفكرتي واعملي علي قد ما ييسرلك الله ويارب ترجعي من العمرة بالسلامه وما تنسينا من دعائك
حبيباتي والله بدعيلكم كلكم ويارب يرزقنا جميعا يارب
عندي سؤال الطبيبه اوصتني بعدم التفكير في الإنجاب لمدة 3 شهور بعد الإسقاط وبصراحة انا مستعجله سني ما صغير بقيت 30 سنه وبتمني طفل في اقرب فرصه
سؤالي هل هناك خطورة عليا او علي الجنين لو حملت يعني ممكن احمل ويتم ولا خطر ايه رأيكم؟
زوجي كمان رأيه ما نأجل والأيام دي حاسه بالتبويض بس خايفه لو حد عندو خبره ما تبخلو عليا علما بأني زورت الدكتورة بعد العمليه وطمنتني انه الرحم نظيف ورجع لوضعه وانا باخد الحديد والفوليك اسيد
مشكورييييييييين ويارب يجزاكم خير ويرزقكم الذريه الصالحه

العروسة الصغيرة 29-08-2007 02:04 PM

اهلييين بنااااااااات.....

حلمي قريب......هدي اعراض حمل وعندي امل كبييير انك حااامل ان شاء الله وبششرينا

اختي راميا......عليكي بشرب حمض الفوليك 5 ملغ وان حصل حمل قبل خلال الثلاثة اشهر بعد الاجهاض

عادي مافي خطورة بس اهم شي الاهتمام بالتغدية السليمة >>الله خير حافظا وهو ارحم الراحمين<<

توكلي على الله والله يرزقك ان شاء الله ولجميع المؤمنين والمؤمنات.............

عاشقة الطفولة 29-08-2007 02:09 PM

حبيبتي ملاك العراق سلامتك الف سلامة و ربنا بتمم فرح اخوك بالف خير و يسعده ربي هو و عروسته تاكدي انك وقوفك لجانب اخيك سيكتب لك في ميزان حسناتك حبيبتي رغم ان وضعيتك الصحية تحتاج الكثير من الراحة لكن ظروفك لا تسمح ربنا يرزق والدتك الصحة العافية يا رب و تفرح بك يا رب حبيبتي عمرة مقبولة ان شاء الله و اتمنى انك تدعي لي من قلبك المحب يا رب.
زهور الدعاء تروحي و ترجعي لينا بالسلامة و مشكورة على ودك و حبك فنحن اخوات في الله لا تنسينا من الدعاء
حلمي قريب مشكورة حبيبتي على مشاعرك الطيبة فعلا كما قلت ربما هو شئ اقوى من صبري لكن الله رحيم بعباده يا رب يا حي يا قيوم اسعد قلب اختي حلمي قريب و ارزقها الذرية الصالحة يا ارحم الراحمين يا رب العالمين اللهم تقبل منا دعاءنا
في امان الله مع حبي

راميا 29-08-2007 04:16 PM

حبيبتي عاشقة الطفولة الف سلامه ليك ويارب يعافيك من كل مرض خلي بالك من نفسك ويارب يتم شفاك ويرزقك الذريه الصالحه امييين .....
العروسه الصغيرة مشكورة طمنتيني ويارب يرزقنا جميعا
اخواتي ياريت تتفاعلوا مع سؤالي واسمع ارائكم واستفيد منكم حبيباتي يارب يجزاكم خير

عاشقة الطفولة 29-08-2007 06:32 PM

هلا و الله هلا و مرحبا بطلة اختي و حبيبتي برشا كنت غايبة عننا مدة طويلة اول ما رأيت اسمك في جدول عدد المتصفحين فرحت و الله و الله صدقيني اليوم كله كنت افكر فيك و في غيابك ان شاء الله انت بخير و يارب نسمع عنك اخبار تسعدك و تسعدنا يا رب و على فكرة اخبار زوجك تمام و صحته بالف خير باذن الله
مع حبي اختك في الله

&*ملاك العراق*& 29-08-2007 10:55 PM

هلا والله ومرحبا بحبيبة قلبي برشـــــــــــــــــــــــــــــــا

:17: :17: :17: :17: :17: :17:

والله ثم والله انك هاليومين باذات دائما على بالي واقول في نفسي

ان شاء الله يكون سبب غيابك على خير

والله الك وحشه ياقلبي اتمنى انك تردين علينا وطمنينا

عشوووووووووووووووقة قلبي انت والله غاليه وربي يسعدك ويفرح قلبك يارب

وتسلميلي يالغاليه على سؤالك

كوكار الحلوه ايه الكلام الحلو ده الي مادرش عليه ياعسل

تسلميلي يارب وان شاء الله نفرح بحملك عن قريب

حلمي قريب ربي يجازيك كل الخير على سؤالك وان شاء الله نفرح بك عن قريب

حبيبتي راميا تسلميلي والله على اهتمامك بي وان شاء الله ربي يقدرني واجازيك

غاليتي زهور الدعاء فعلا انت زهور لاني وبكل صراح عاجزه عن شكري وامتناني لك لانك فعلا

ترفعين من معنوياتي وتبعثين الامل في نفسي

حبيت اسال واذا سؤالي محرج لاتجاوبي عليه ولكن حبيت اعرف من اي بلد انت وعذرا على التطفل

عاشقة الطفولة 30-08-2007 01:18 PM

بنات حياكم الله اتمنى تكونوا بخير
اما عني فاليوم فلست على ما يرام تعبت خلاص لم افقد الامل و ايماني الله قوي جدا و لم أيأس لكني تعبت تعبت ........................
ربي لا تذرنا فرادى و انت خير الوارثين

kokar_2001 30-08-2007 01:46 PM

ليه بس كدة يا حبيبتى منتى بتقولى انك مفقدتيش الامل يقى ايه اللى مزعلك كدة؟ روقى و حتلاقى الخير جاى صدقينى احنا مصيرنا مربوط بناس كتير قوى اهلينا فربنا مش ممكن ابدا يخذلنا ولا يخذلهم ابدا فى اغلى حاجة عندهم صح؟ قومى اتوضى و صلى ركعتين شكر لله ايوة شكر عشان اكيد احنا فى نعمة بس احنا اللى مش حاسين بيها اشكرى ربنا و ادعيلو و ان شاء الله يتقبل شوفى اد ايه ربنا حيكون فرحان بينا اننا فى وسط كل ده و نجرى عليه و برضو نشكره اقعدى اقرى قرآن شوية و حتلاقى ربنا شرح صدرك كدة شوشو ساعدى نفسك انتى اللى لازم تساعدى نفسكانتى لما بتبكى مين اللى بيمسح دموعك ايديكى يبقى انتى قكرى تخرجى من التعب ده ازاى و نصيحتى مافيش لا احلى و لا اجمل و لا ارحم من ربنا عز و جل هو الشافى الكريم الرحيم اللى حيكرمنا و يرحمنا ان شاء الله

طمنينى عليكى و عاوزة اسمع على طول انك بخير و تمام

روق يا جميل روق الخير جاى جاى

ربى لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

حلمي قريب 30-08-2007 04:09 PM

لالا ياعاشقة الطفوله

مانبي نضعف نبي نقوي بعض ... لاتقولين هالكلام ...قولي الحمد لله قايمه وقاعده ...وادعي ..وتذكري هذي رزق متى ماجانا جانا ...والله ياعاشقة الطفوله .. لما اذكر حالي ... قبل ماتزوج كنت في قمة التعاسه وكنت ادعي وابكي بروحي ...واحمد ربي دوم ... (كنت مطلقه) وكنت حاسه ان خلاص خلاص ...من يبيني ومن بيفكر فيني ... وصار عمري 28 ومطلقه ..وخواتي اللي اصغر مني ..جابو عيال ...وانا شايله لقب المطلقه .... حسيت للحظه ان احسن حل لي اموت لاني انسان بدون قيمه ... وامي وخوفها علي كان يذبحني لحظه ورا لحظه .... لاني كنت احس نفسي عبء كبير اهلي شايلينه ..

...

لكن

بقدرة الله

جاني احلى زوج ...وشخص بدون مبالغه ماتحلم به وحده كاملة الاوصاف

تعرفي !!

هالشيء علمني ان كل شي له وقت ...وكل شي رزق ومحدد ومكتوب

وسبحان الله (بين غمضة عين والتفاتتها يغير الله من حال الى حال)

لكن مانكر ياعاشقه ...انا مستعجلين ونبي نشوف عيالنا ..مهما كان احنا بشر ... لكن شنسوي

لازم نذكر ان الله فوقنا وسامعنا ..بس ممهلنا ...لانه محدد لنا وقت نفرح فيه

والحين يابطه ...ابيج تفرحين وتغيرين جو وماتفكرين وتتناسين .... ودايما رددي ..عادي مابي عيال الحين ابي راحه لنفسي ولزوجي

لحد مايجي البطل المرتقب

هههههههههههه

حبي لكي ولكل الخوات الرائعات في هذا المجلس

ربي لاتذرنا فردا وانت خير الوارثين

الساعة الآن 12:07 AM.