منتدى عالم الأسرة والمجتمع

منتدى عالم الأسرة والمجتمع (http://www.66n.com/forums/index.php)
-   صحة المرأة (http://www.66n.com/forums/forumdisplay.php?f=107)
-   -   عاشقات حلم الامومة (ديسمبر 2007 - فبراير 2008) (http://www.66n.com/forums/showthread.php?t=151654)

mashamesho 09-01-2008 06:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noora (المشاركة 1689102)
كيفكم يا حلوييين .. ان شاء الله تمام التمام
ان شاء الله يا رب تكون السنة هذه سنة خير و تفرحوا بالذرية الصالحة

يمكن اول مرة تشوفوني هنا بس عادة ادخل هنا و ادعيلكم و اطلع
المهم كنت ناوية مادخل المنتدى لعدة اسالبيع عشان امتحاناتي
بس دخلت عشان مشموشة
مشموشة حلمت فيكي .. رغم انه مافي احتكاك بينا و نادرا ما نشارك
بنفس المواضيع مثلا .. مش عارفة لبش انتي بالذات
المهم حلمت انك حامل ..
كنتي انتي مسوية موضوع و دخلت ابارك لك فيه
ان شاء الله لما ارجع بعد كم من يوم الاقي اخبار حلوة
يالله خلوا بالكم من انفسكم

نووورا والله مش مصدقه اللي انتي كاتباه انا جسمي قشعر وحسيت اني نفسي اعيط بس من الفرحه مش عارفه ليه حسيت انك بتبشريني وبتقوليلي كمان كاتبه موضوع وداخله تباركيلي يارب يسعدك ويهنيكي ويديكي كل اللي نفسك فيه ويوفقك في امتحاناتك ويثبتلك حملك ويرزقك بالذريه الصالحه
احنا يمكن فعلا ما اتعرفناش علي بعض قبل كده بس كان بتوقفني ردودك في المواضيع حتي لو مرضيتش اولا عشان الاسم ثانيا عشان صوره القمر اللي في التوقيع عجباني قوي ودعيت ربنا يديني قمر زيها فكل ما اشوفها اقعد ابصلها شويه
علي فكره انا اسمي نورا ومتفائله جدا جدا و زاد تفاؤلي بيكي يا رب تكوني بشره ليه
كمان من كام يوم كنت بكلم اختي وبقولها جوزي هيتصل بأمه قالتلي طيب مش هيقولها بقي قولتلها يقولها ايه سكتت كده وقالتلي مش عارفه انا قلت كده ليه بس انا بتعامل علي انك حامل وهيقولها الخبر وانتي تاني بشى في نفس الشهرمع ان دا والله اول شهر يعدي علي من يوم ما اتجوزت ما احسب ايام تبويض ولا اهتم بحدوث ماتشات ولا مستنيه الدوره مع انها فاضل عليها كام يوم يا رب يسمع منكو
انتي عارفه انا كان ليه واحده صحبتي قوي اتجوزت بعدي بشهر قعدت تقريبا 6 او 7 شهور من غير حمل وبعدين حلمت بيها بتكلمني بتقولي انا حامل اتصلت بيها علي طول سألتها انتي حامل قالتلي معرفش لسه ميعاد الدوره مجاش قولتلها ان شاء الله مش هتيجي وخدي البشره وسبحان الله بعد يمكن 10 ايام لقيتها بتكلمني وبتقولي انا حامل

@فراشه هادئه@ 09-01-2008 06:17 PM

بسم الله ماشاء الله كلكم موجودين تقريبآ.......

بناااااااااااااااااات وينكم عني ماحدا بيحمسني ولا بيواسيني ولا بتقولولي حاجه عن الصبغه انا خايفه أحاول انساها لكن ماني قادره وخايفه مرررررررررررررررررررررره

طيب طيب نسيتوني كده لكن خلاااااااااااااص انا مش حأزعل منكم أعمل ايه ...؟؟؟؟

لو زعلت يعني حتراضوني بكيكه.......ههههههههههههههههههههههههه......

المهم..انا الحمدلله اطمنت عليكم لكن زهووووووووووووووووور دي لازم تدخل عشان تقرى الكلام ده اللي بينكتب.......

كوكار ولا تزعلي يابنت انا عندي إحساس إنه حتحملي قريب .قولي يارب....

مشموشه تسلمين والله بصراحـــــــــــــه لاحضت إنه دايمآ أقول ماراح أحمل لكن قلت في نفسي النفسيه لها دووووووووور كبيييييييييييييييير ولازم أغير الجو الداخلي............

كرستلا والله قلبك كبييييييييييييييييير وزي العسل....

وكلامك عن عشوقه كمان صح لأنه قلبها يشيل الدنيا كلها الله يحفضها ويخليها يارب...

ملوكه هاه يابنت أخبارك ايه......؟؟؟؟؟؟؟

برشا فينك يابنت تدخلين وتطلعين وكلامك يادوب سطرين ....حلوووووووووووووه يمكن أقدم في شاعر المليون.هههههههههههههههههههههههههههههههههه شكلي من البدايه بيطردوني....

لا والله من جد فينك غــــــــــــايبه عن الساحه......حلوه الساحه....ههههههههههههههههههه

مــــــــــاسا أخبارك ايه يابنت طمنينا عنك......؟؟؟

اندينا وانتي كمان بتختفي كثيييييييييييييير شكلي برجع للدرجـــــــــــــــات ........الله يعينكم.........

غلاجلاجل...كيفك وزكيف ولدكي...؟؟؟؟؟؟؟الله يحفضه ويخليه لكي..........

Crestalla 09-01-2008 06:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غموض السنين (المشاركة 1688643)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

تصدقين عاد ياكرستالا على طاري اسمك وان عشوقه تتمني تعرفه
من زمان كنت حاطه لكل وحدة اسم في بالي مادري ليش :eek:
انتي كان اسمك عندي سااااااااااااااااااااااارة :dتوقعت ان اسمك سارة يمكن من خلال ردودك يمكن من شخصيتك المهم كنت مسميتك سارة :23:
الله يرزقك يارب الذريه الصالحه البارة

:d

ياااااااااااااابنت منتي هينه ابدددددددددددددددددددددددد بسم الله الرحمن الرحيم..
انتي مرررررره قربتي فيه حرف واحد بس مختلف...
شفتي شلون رايحه الكوفيرا صايره غندورا..حلو الواحد يروح من وقت للثاني من باب التغيير والتجديد..

سلمي على اختك غموضه ترى ذيك المره ما وصلتي سلامي هااااااا :)

mashamesho 09-01-2008 06:18 PM

فراشتي الحلوه يسمع منك ربنا ونلاقي في كل صفحه بشري ونبقي كلما حموااااااااااااااااامل وتكون عشوقه اولنا( بالاقدميه يا بنات) وفراشتي بعدها وطلنا واحده ورا التانيه يا رب ما يفضل مننا ولا واحده الا وتكون حامل

ميااااااااااا يسمع منك ومنها ربنا

فلور كل عام وانتي طيبه وربي يحققلك كل اللي تتمنيه

حلمي قريب الله يعينك ويقدرك وتعدي ايام التعب علي خير يا رب يا رب زح عن اختي حلمي قريب كل اوجاعها وقومها بالسلامه

يا حاجه كريستالا يا جامد والله وعاقله وكامله وست الحلوين يا رب ارزقها ب3 توأم مره واحد هيه مش 2 بس والله ربنا هيدينا وهيكرمنا دا بيحبا يا بنات الحمد لله علي نعمه حبه لينا ويا رب حبنا كمان وكمان ومن علينا بالذريه الصالحه

Crestalla 09-01-2008 06:27 PM

فراشه هادئه

اللللله يسهلك امرك قولي امييييييييييين ..
بالنسبه للصبغه اسالي البنات هما عملوها وكوكار عملتها اظن اخر وحدده هي رح تفيدك اكثر..
بس انا ما بيدي غير ادعيلك انها تكون سهله عليكي زي شربة المويه..قولي امين.

مشموشه يا قطه
انا اسميكي مشومشه لانه كان عندي (قطه وانا صغيره بس ذكر واسمه مشمش) وكنت اغنيله دايما (يامشموشي يا مشموش جيب الطبله وجيب العود) ههههههه وانتي مشموشه المؤنثه :)
يالله يا ستي جاتك بشاره خير ان شاء الله من نوره يعني التوقعات عليكي الشهر هذا يا قطه.....

يا بنات انا ابغى اغير توقعاتي حق الحمل بعد يورنا ورح احط 3 اسماء اتوقع منهم
مياااااااااا - فراشه هادئه- مشموشه

@فراشه هادئه@ 09-01-2008 06:28 PM

كرستلا والله حلوووووووو وتغييييييييييييير روعه ....<<<<<<<<<< شكلها البنت من بكره وهي واقفه على الباب من يوم ما تصحى....ههههههههههههههه

لا وش رايكم انا أبقص شعري طيب وبدي أصبغه ومدري يمديني قبل لا أعمل الصبغه.......

ويمكن أعمل شمع للبشره .......

شفتوا بدينا نغــــــــــــــــــار.....ههههههههههههههههههههههه ههه

من التفاعل إستخدمنا كل الألوان.........ههههههههههههههههههه

mashamesho 09-01-2008 06:29 PM

كوكاره

سنه حلوه يا جميل سنه حلوه يا كوكو سنه حلوه يا كوكاره سنه حلوه يا جميل:23:
كل سنه وانتي طيبه يا حبيبه قلبي والله ناويه اكتبلك من الصبح بس كنت عاوزه اكتبلك رساله خاصه لوحدك اسألك عن اخبارك واكمن عليكي عشان الغلاوه زياده حته ويا رب السنه الجايه تحضري اليوم انتي وجوزك ابنك او بنتك منورين حياتك :15:

يا دوب فتحت اكتبلك قريت رد نورا شل ايدي شويه عن الكتابه تصدقي حاسه اني عبيطه بتكلم وانا حاسه الحلم حقيقه بنتلكك وعاملين زي الغريق الي بيتعلق اقشايه بس هنعمل ايه يا اختاه لازم نعيش علي امل ان الحلم مسيره يبقي في يوم من الايام حقيقه والحمد لله علي كل شئ انا نفسي اخد ايميلك ممكن اطلبه من الاداره انا كمان

mashamesho 09-01-2008 06:32 PM

كريستالا عرفت اسمك

يلا خليه بيني وبينك

Crestalla 09-01-2008 06:33 PM

يا بناااااااااات تعالو اقولكم ايش حلمت الحاجه كريستالا امس بما انه نوره جات وفتحت سيرة الاحلام..

حلمت خير اللهم اجعله خير قال ايش اني انا وزوجي مسافرين المانيا(ايش ودانا المانيا ماعرف عمري بحياتي ما طبيتها)
المهم وانه احنا بغرفة الفندق وانا واقفه على الشباك اتامل طبيعة وخضار المانيا وزوجي كان نايم على السرير وفي السرير الثاني ولدي نايم عليه ( بس كان رضيع واصلع وملفوف ببطانيه بيضا ،، مش عارفه ايش حكاية البطانيه البيضا هذي اللي كل عيالي اللي احلم بيهم ملفوفين فيها) وقال ايش انا مابغى اعمل ازعاج عشان لا يصحى الولد وابوه... بس خلاص

ليش يا بنات كل شويه احلم ببيبي ولد؟ غريبه ما بيطلعولي بنات في احلامي...

indienne 09-01-2008 06:33 PM

بنات كيفكم
ان شاء الله بخير يارب وفي احسن الاحوال
كوكار , كريستالا , عشوقة , ملوكه, برشا مشاميشو الزاجله , زهور, فيفي, الفدى ميا
ماسا وكل البنات بدون استثناء يارب يارب نسمس اخبار حلوه يارب عما قريب
فراشة والله ان دمك خفيفي ولا تزعلي يا عزيزتي بنراضيكي وبكيكه:) اما عن الصبغة والله ليس لدي اي معلومه ولا ادري ان كانت مؤلمه ام لا لاني لم اجربها الله يرزقك يارب
كوكار عزيزتي ان شاء الله يفرحك بحملك عن قريب يارب
كريستالا عزيزتي والله ان قلبك ابيض االله يرزقك بالدريه في القريب العاجل يارب
دعواتي لكن جميعا بالدريه الصالحه يارب
يورنا اتمنى تكوني بخير
حلمي قريب الله يتمملك على خير يارب
اللي ننسيت ادكر اسمها تعدرني
تحياتي للجميع

Crestalla 09-01-2008 06:34 PM

مشومشه الله يرضى عليكي عدلي المشاركه الاداره رح تزعل بليييييز شيلي الاسم قبل يصير مشكله..

mashamesho 09-01-2008 06:39 PM

كريستالا دا كمان بشره خير جايلك ولد في السكه ان شاء الله

mashamesho 09-01-2008 06:42 PM

انا يا بنات عندي اخبار حلوه واخبار مش تمام
هبتديلكم بالاخبار الحلوه انا الحمد لله استلمت سغل جديد قلت اغير جو البيت والفراغ شويه
والاخبار التانيه انا كان بقالي فتره كبيره ظهري تاعبني عملت عليه اشعه وطلع عندي خشونه في الفقرات ولازمها ادويه وعلاج طبيعي بس مينفعش اي حاجه منهم الا في حاله عدم وجود حمل اعمل ايه اعالج ظهري واسيب الحمل ولا اطنش ظهري وانتظر الحمل محتاره

عاشقة الطفولة 09-01-2008 07:24 PM

ريـــــــــــــــهـــــــــــام القمر

الى حبيبتي ريهام " كوكار الغالية "http://www.mwadah.com/images/smilies/nic/nic93.gif
سنة حلوة يا جميل
يا لله حالم بالم بالم
حيو أبو الفصاد
حيكون عيد ميلادو الليلة أسعد الاعياد
فلتحيو ابو الفصاد
هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييه:17::17::d: d:d
و دي هديتي لك بمناسبة عيد ميلاد الجميل http://www.mwadah.com/images/smilies/nic/nic50.gif
يا ربي بطولة العمر و بالصحة و السعادة يا رب
يا بنت افرحي و انسي الهم ينساك http://www.mwadah.com/images/smilies/nic/nic13.gif
ان شاء الله خير يا رب
و السنة القادمة في نفس هذا اليوم ستحتفلين بعيد ميلادك و ابنك حبيبك في حضنك يا رب

عاشقة الطفولة 09-01-2008 07:36 PM

الغالية مشاميشو اسمك جميل جدا " نــــــــورا " ربي يحفظك يا رب و يرزقك من حيث لا تحتسبين
حبيبتي خلي اتكالك على الله نصيحة مني عالجي اولا ظهرك و ان شاء الله خير لانه حبيبتي انت أدرى ان الحمل يزيد ثقلا على الجسم و انت قلت ان عندك مشكل في فقرات الظهر يعني لازم تحضري نفسك لكل شئ المهم انت عالجي اولا ظهرك و طنشي مثل ما قلت مسألة الحمل و كل شئ عند الله قريب
ربي يشفيك حبيبتي يا رب و مبروك على الشغلhttp://www.mwadah.com/images/smilies...06/n200673.gif ان شاء الله يكون العمل الجديد وجه خير عليك يا غالية يا حنونة

كريستالا يا حاجة يـــــارا حلو اسمك حبيبتي أظن انه ما في اش مشكل عند ذكر الاسم انت خايفة ليه
حبيبتي يا كركر يا جميل ربي يحفظك يا رب و يكملك بعقلك و يرزقك من واسع رزقه يا رب خليك دائما كما تعودنا عليك حنونة و طيبة و شقية و لا تنسي ماما زهور طيبة و تحب الخير للجميع يا لله ما تنسي ايام المباريات حتى ندعي معك ربي يوفقك يا غالية

الحبيبة البطة الفراشة الهادئة و لا تزعلي يا ستي انت عاوزة نراضيك بكيكة اتفضلي على عيني و راسي http://www.mwadah.com/images/smilies/nic/nic86.gif
حبيبتي يا رب تفرحينا و تبشرينا باحلى خبر يا رب يا رب و الله انك طيبة و حنونة احبك و انت مرحة كثير

حبيبتي اندييييييين طمننيا عن عملية زوجك ان شاء الله مرت في احسن الظروف يا رب ربي يرزقك الذي تحبين يا رب يا رب يا رب يا رب

أم يوسف2 09-01-2008 07:57 PM

ماشاء الله عليكم تخلوا الواحد يشترك معاكم غصبا عنه :)
المفروض تطردوني عشان ادرس شوي ... اوووووووووووووووووووووووفففف
مافيني حيل ارد على رد كل وحدة بس نفسي..

مشموشة .. ربي يسمع منك و يتحقق حلمك .. بس لي البشارة
نفسي بكشري :) :) بس ماحد يعرف يسويه .. لو اتحقق حلمي
ترسلي لي طبق كشري :d بالدي اتش ال :) :) ...
انتي عارفة يعدت ما اتزوجت ضليت 8 اشهر ما حملت... و انا دورتي سريعة كانت تجي بالشهر مرتين
يعني اتخيلي كنت ابكي و اكتئب مرتين بالشهر :) ... المهم اخر مرة
حلمت بحد يصحيني و يقول لا تزعلي بتحملي بعد شهرين الكلام دا كان شهر 6 و حملت شهر 8 ؟؟؟
بس للان زوجي مش مصدقني ..
الدرس المستفاد من القصة :) ان شاء الله انا متفائلة فيكي خير ..

كريستالا .. ايش الحكاية انا احلم بمشمشة و انتي تحلمي انك جيتي المانيا و معاكي ولد .. انا الحين بالمانيا .. خطوط الاحلام شبكت :)..
عارفة الولد بالحلم خير و رزق و بالبنت مشكلة .. ان شاء الله يجيك خييييييييييييييير ... يمكن منحة لالمانيا :)
اتفائلي خير

بنااااات خلوكم دايما متفائلييييين ..و يالله عن اذنكم بقوم اطبخ :( ..
عندي عزييمة
سلاام

عاشقة الطفولة 09-01-2008 08:05 PM

اختنا الغالية noora ربي يثبت حملك و يرزقك ما تحبين و ان شاء الرحمان موفقة في دراستك
شكرا على مشاعرك الصادقة
تاكدي اختي انه الذي يجعلنا سعيدات بما رزقنا الله هو الامل و التفاؤل
الامل في غد جديد و التفاؤل من اجل عيش حياة افضل و اكمل
مشكورة مرة ثانية على مشاعرك ربي يرزقك ما تحبين يا رب
ربي يعينك على العزومة

kokar_2001 09-01-2008 08:52 PM

شوشو و مشاميشو و كريستالا ربنا يخليكم ليا يالا تعالو عندى تورتاية و كلام من بتاع الاحتفالات ده يالا تعالو شاركونى

مشاميشو مش لوحدك اللى عبيطة انا جارتى لكمتنى بتقولى انها حلمت حلم ليا و خير و انه رزق و كلام من الكلام ده المهم قلت طب و ليه لأ مع انى اصلا محصلش اى حاجى بيبنى و بين زوجى خاااااااالص فى فترة التبويض اللى اصلا مش موجودة الشهر دا و اللى كمان الدكتور ادانى حبوب منع الحمل يعنى طريقك مسدودون يا ولدى مسدودون مسدودون بس برضو بقول مافيش شئ بعيد عن ربنا خالص و مين عارف احمل مع كل الظروف دى

شوشو انا مافيش مباريات عشان انا النهاردة اخر يوم فى حبوب منع الحمل اللى كتبهالى الدكتور يعنى المفروض ان الهانم حتشرف و كمان سبحان الله عندى صدة نفس خالص مش عارفة لية؟ يمكن من حبوب منع الحمل؟ جايز

نورا انا عاوزة حلم من بتوع الشهرين دول احيات ابوكى

مشاميشو انا رأيى انك تعالجى ظهرك و بعدين تشوفى موضوع الحمل عشان لازم ظهرك يكون يقدر يشيل البيبى
مش شايفة التوافق اللى بينى و بينك ده؟ انا كمان ظهرى بايظ
انا نفسى يحصل توافق و نحمل مع بعض بقىىىىىىىى

الفراشة الجميلة اعملى الصبغة و نصيحتى نصيحتى نصيحتى خدى البنج خدى البنج خدى البنج
و اى تفاصيل انا تحت امرك

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

indienne 09-01-2008 09:43 PM

عشوقة عزيزتي عمليه زوجي الاسبوع القادم ان شاء الله
شكرا لسؤالك ودعواتك عزيزتي
الله يفرحك يارب وتحملي في القريب العاجل

عاشقة الطفولة 09-01-2008 09:50 PM

اندين حبيبتي انا اختلطت علي الايام ظننت انها اليوم
حبيبتي ربي يسخر له و يفرج همك يا رب

يا فراشة يا فراشة و الله اقسم لك انا جد متأسفة اكتب لك و لا اجيبك عن سؤالك بخصوص الصبغة حبيبتي انا عملتها ثلاثلا مرات تقريبا يعني اول مرة سنة 2003 و الثانية سنة 2006 و الثالثة 2007 صراحة صراحة المسألة تستوجب انك تتحملي يعني راح تحسي بالام شوية لكن بتروح بسرعة و اذا عرفت طبيب مختص شاطر يجريها لك مع المخدر انصحك خذيه و اعملي الصبغة مثل ما عملت كوكار اما عني انا فربي يتقبل مني و يجعلها في ميزان حسناتي لا اخفيك اتعذبت كثير كثير لكن كل شي في سبيل الله
تقبلي حبي

عاشقة الطفولة 09-01-2008 11:08 PM

زهــــــــــــــــــــــــــــــــــور مشتاقين لطلتك لا تغيبي عنا
انا منتظراك

indienne 09-01-2008 11:16 PM

اسماءكن ماشاء الله جميله جدا
اشكر دعواتك الصادقة يا عشوقة والله انك فعلا انسانه رائعه وربنا ان شاء اله سيجازيك صبرك ويرزقك بالدريه ان شاء الله في القريب العاجل

غموض السنين 09-01-2008 11:56 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هلا وغلا بالغالياااااااااااااات :d امهات المستقبل باذن الله

كوكااااااااااااااااااااااااااااار الله يجعلها سنه خير عليك يارب ويرزقك فيها كل ماتمنيتي ويارب السنه الجايه معاك النونو :15:اللهم امين وتجين تشتكين لنا مو قادرة تنامين من كثر مايبكي :29::29: بالليل ومايخليك تنامين :23::23:

عشوقه ياقمر الله يرزقك على كبر وطيبه قلبك الكبير الذريه الصالحه البارة المعافاة :dوتدرين راح يكونون اسعد اطفال بالدنيا ماشاء الله الى امهم انتي ياعشوقه
لانك انتي رائعه مع الناس الى ماتعرفينهم كيف مع اطفالك الله يرزقك يارب كل ماتمنيتي اللهم امين

ملووووووووكه كيف الصداع اليوم معاك طمنينا عنك ربي يشفيك ويعافيك ويرزقك يارب من حيث لاتحتسبين اللهم امين

كرستالا :dشفتي عاااااااااااااااد ماشاء الله علي :o:o
بس على فكرة اسمك حلو بالمرة وكيوت ربي يرزقك يالغاليه بنوته عسل تسمينها سااااااااااااااااارا ونقولك يأم سارة :23: مادري احس الاسم مناسبك بالمرة :d
ربي يسعدك دنيا واخرة ويعطيك على قد قلبك الكبير
وبنسبه لحلمك شوفي يالغاليه بما انك مرتين تحلمين بولد ونفس الشكل ونفس الهيئه المفروض تفسرين الحلم :d مع اني اشوفه باذن الله بشاااااااااااارة خير وخصوصا تو الحاجه كرستالا جايه من الحج وباذن الله بدت الدعاااااااااااوي الى دعتها تهل لنا بحول الله وقوته
بقولك حاجه يقولون الولد بالحلم زين :17::17:
واتوقع هالشهرين الجايات باذن الله نسمع خبر حملك بحول الله

اندين ربي يشفي زوجك ويعافيه ويقومك بالسلامه وتبشرينا عنه ويرزقكم الذريه الصالحه البارة اللهم امين

مشاميشو :dشفتي كيف عاد انا اقولك نوارة مصر وطلعتي نورا :17::17:وان شاء الله يالغاليه حلم نورة يتحقق قريب باذن الله وربي يرزقك الذريه الصالحه البارة اللهم امين
ويالله ياستس بدت بشاير الخير تهل باذن الله علينا وان شاء الله الحلم بشارة خير يالغاليه

سود ربي يرزقك ويعوض صبرك خير يالغاليه ويفرج همك ويسر امرك يارب

الفراشه :d يالله عاد ياعسل اعملي الصبغه وانتي متوكله على الله هونيها مافيه شي ان شاء الله غير الخير :29: وش فيكم كلكم خوفاااااااااااااات :19: اجل بكرة باذن الله اذا حملتي وجت الولاد وش تعملين فينا انتي وكوكار :16: وانتم تخافون من كل شي يالله تشجعي الموضوع كله يبغاله اشويت شجاعه ربي يرزقك يالغاليه الذريه الصالحه ويفرح قلبك وقلبنااااا فيها

الزرافه ربي يرزقك الذريه الصالحه القريبه اللهم امين ويفرج همك وسخر زوجك ياااااااااااااااااااااااارب:d

برشااااااااااا يالغاليه ربي يرزقك ياربى الذريه الصالحه البارة الجميله بالخلق والاخلاق ويعوض صبرك خير :17:

زهور الدعاء وينك لايكون بس للان زعلان :19: يالله عاد ربي يرزقك من حيث لاتحتسبين

رشرش طمنينا عن ربي يخليلك بنوتتك ويرزقك الاخ لها اللهم امين الى يكون قرة عين لك يارب يارب العالمين

فيفي فقدناك ربي يرزقك يارب الذريه الصالحه البارة المعافاة السليمه ويخليلك ربي ماعطااااااااااااااااااااااااااااك :23::23:

ميا ياعسل ربي يرزقك يالغاليه الذريه الصالحه وكل ماتمنيتي بالدنيا والاخرة يعطيك اياااااااااااااااااااااااة اللهم امين امين امين :d

يورنا وينك والله فقدتك عسى المانع خير طمنينا عنك وعن حملك ربي يثبته لك بالذريه الصالحه البارة اللهم امين امين امين :d

ماسا ربي يرزقك من حيث لاتحتسبين ويعطيك من حيث لاتحتسبين :D

الامل البعيد اخيراً شفتك متواجدة طمنينا عنك ربي ريزقك يااااااااااااااااارب الذريه الصالحه :dويكون املك قريب جدا باذن الله

الزاجله ربي يثبت حملك ويقومك بالسلامه انتي وكل الحوامل اللهم امين

ام عبدالرحمن طمنينا عن اختك ان شاء الله ولدت يارب بالسلامه :d والله بالي معاها من امس اقول ولدت ماولدت الله يعينها يارب

الحزينه طمنينا عنك ربي يعجل بفرحك يارب ويرزقك من حيث لاتحتسبين :17:

غلا جلاجل ربي يرزقك يارب من حيث لاتحتسبين ويقر عينك بولدك اللهم امين

نورة هلا وغلا :17::17: يشهد الله وش كثر اعزك ربي يقومك بالسلامه يالغاليه ويسهل ولادتك ويفرحنا بنجاحك وولدتك اللهم امين وان شاء الله حلمك خيرررررررر باذن الله وهي بشارة خير بحول الله وقوته

ام المهدي فقدنااااااااااااااااااااااااااااااااك ربي يرزقك يارب من حيث لاتحتسبين

فلورا هلا وغلا بعودتك ربي يرزقك يارب من حيث لاتحتسبين

وبالاخير افرحوا واستانسوا لنا الخير جاااااااااااااااااي بأذن الله بالطريق بس يبغى مننا اشوووووووووووووي صبر على اشوي تحمل على اشوي امل

غلا جلاجل 10-01-2008 12:01 AM

كل عام هجري وانتم بخير الله يعيده علينا وعليكم بالصحه والعافيه لا فاقد ولامفقود اللهم ااااامين
الله يصلح حال المسلمين بكل مكان اللهم ااامين ان شاء الله ماينتهي عام 1429 الا وكل البنات الي بموضوعنا حوامل وغموض السنين واخواتها متزوجين يارب
اشكر كل اخواتي الي اسالو عن ولدي ولله الحمد هو بخير وصحه الله يديمها عليه يارب تشفيه وتخليه لي يارب وتقر عيني فيه معرس يارب

عاشقة الطفولة 10-01-2008 12:10 AM

يا احلى غموض في السعودية كلها ربي يفرحني بك يا رب ان شاء الله تبشرينا بخبر زواجك انت و اخواتك البنات يا رب
حبيباتي كلكن دون ذكر الاسماء سنة سعيدة على الجميع يا رب يا رب يجعل هذه السنة الهجرية 1429 سنة خير و سلام و محبة و يا رب يحقق للكل فيها كل ما يحب يا رب

عاشقة الطفولة 10-01-2008 12:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشقة الطفولة (المشاركة 1689592)
يا احلى غموض في السعودية كلها ربي يفرحني بك يا رب ان شاء الله تبشرينا بخبر زواجك انت و اخواتك البنات يا رب
حبيباتي كلكن دون ذكر الاسماء سنة سعيدة على الجميع يا رب يا رب يجعل هذه السنة الهجرية 1429 سنة خير و سلام و محبة و يا رب يحقق للكل فيها كل ما يحب يا رب

ملووووووووووووووووووووووكة طمنينا عنك اتمنى يكون وجع الراس خف باذن الله

راميا 10-01-2008 12:50 AM

السلام عليكم ازيكم يا حلوين وحشتوني ووحشتني اخباركم؟
اولا كل عام وانتم كلكم بخير وسعادة ويارب السنه دي ما تمر الا وكل واحدة معاها ولدها او بنتها يارب
طبعا انا الحمد لله بخير بس متعطشه ليكم ولأخباركم كلكم نفسي افرح بيكم كلكم وبحملكم يارب قريب وكل دا لسه في الشهر التالت اللي مش راضي يخلص والوحم مجنني خلاص بقول يارب كل دقيقه وعقبالكم بس بدون وحم ولا تعب
اسفه لأني لسه ما قرأت الصفحات الفاتتني وان شاء الله في اقرب فرصه اكون احسن واقعد اعرف اخباركم بمزاج
وما تنسوني من دعائكم ربنا يهون عليا وعلي كل حامل ويارب عقبالكم كلكم

عاشقة الطفولة 10-01-2008 01:26 AM

راميا و الله مشتاقين لك و لاخبارك ربي يخفف عنك الوحم و تقومي لنا بألف سلامة يا رب
يا رب يرزقك طفل معافى سليم يا رب
حبيبتي فيك الخير لانك تطلي علينا كل مرة و تسألي عنا

kokar_2001 10-01-2008 01:53 AM

غموضة يا سيتى يجى هو بس و انا ححط شبشب فى بقى يعيط يصرخ حظبطته انا بس هو ييييييييجى اشوووووووووووفه

تصبحو على خير جميعا

رب لا تذرنا فردا و انت خير الوارثين

@فراشه هادئه@ 10-01-2008 03:21 AM

تسلمووووووووووون يابنات انا كنت بمزح معاكم ولا أنا عارفه إنه قلوبنا على بعض............

عشوقه بصراحـــــــــــــــــــــه انتي شكلك عانيتي منهـــــــــا لكن غريبه ما أخذتي شئ لو حبوب أو بنج موضعي......

انا بصراحه أفكر أعملها بالخاص ببنج موضعي وربي يساعدني يارب....

تصدقين يااندينا والله حتى انا ظنيت إنها اليوم مو الأسبوع الجاي الله يشفيه يارب وتنجح عمليته ويرجع لكم سالم يارب.....

تسلمين عشوقه على الكيكه والله شهيتيني عليها شكلي بكره أبسوي كيكه......

والله ياكوكـــــــــــــــار نفسي آخذ البنج لكن زوجي ماهو راضي يمكن آخذ بنج موضعي....

كرستالا ماشاءالله إسمك حلوووووووووووووووووووووو مرررررررررررررررررررره إنشاءالله إذا حملت وجبت بنت أسميها يــــــــــارا...

مشموشه يابنت اتعالجي بالأول عن ظهرك بعدين الحمل تخيلي حملتي وانتي كده تعبانه والله شكلك ماراح تقدري توصلي للتاسع عشان ألم الظهر بالحمل بيوجع مرررررررررررررررررررررررررره....

زهوووووووووووووووووووووووووور يابنت ياأختي الكبيره إرجعي ولا تطولي علينا ......ترى والله مشتاقين لك......

حلمي قريب فينها.....؟؟؟؟؟؟؟؟مادخلت اليوم.....؟؟؟؟؟؟

نورااااااااااا ماشاءالله دخلتي ومعــــــــــاكي أخبـــــــــــار حلوووووووووووووووه........

غمووووووووووووووضه ههههههههههههههه والله اني أكبر خواااااااااااااااااافه بالعالم ........لما تجي الولاده يارب تجي قريب يارب راح أحكيلكم كل شئ...................هههههههههههههههههههههه مفضوحه تقول تراها أي شئ يخوف.....

@فراشه هادئه@ 10-01-2008 03:28 AM

رااااااااميا آمين يارب..........

الله يثبتلك جنينك ويتممه لكي يارب....

وتجيبين ولد زي القمرررررررررررررررررررررررررر............يارب يهون عليكي ولادته وتربيته......

يورنا 10-01-2008 10:58 AM

صباح الخير حبيباتي
حبييت امر واسلم لانني مشغولة جدا بالعمل
واعذروني على غيابي فقد تعطل جهازي
حبيبتي زهور الف شكر على الإحساس الرائع والنصائح القيمة انا الآن باحسن حال والحمد لله
اما بالنسبة لحملي فالامور الى حد الآن ممتازة لا احس باي قلق مما تعانيه الحامل عادة في هذه الفترة وقد اتصلت بالطبيب لتحديد موعد طلب مني ان ادع الامر بيد المولى عز وجل واحافظ على نفسي بنفسي لان طبيب المرء نفسه واعطاني موعدا في شهر فبراير
indienne يا غالية ربي يطمنك على زوجك
ملوكة كوكار حبيباتي ليش الزعل والحزن ترى ربنا ما راح ينسى عباده الطيبين
عشوقة كلامك دوما زي العسل
ميااا ماسا كريستالا الزرافة saudd رشروشا حلمي قريب الامل البعيد ربي يحقق امانيكم جميعا

برشا طمنينا يا تحفونة يا رب تكوني حامل
غموض ربي يسعد قلبك حبيبتي مثل ما تسعدينا بكلامك المميز حبيبتي اتمنى ربي يرزقني بطفل يكون عنده رجاحة عقلك وقلبك الكبير ربي يفرحنا بيك انت واخواتك في القريب العاجل

مياااااااااا 10-01-2008 12:07 PM

غالياتي حبيت اسلم عليكم واقول اني اناااااااااااااااااااااااااااااا

احبكم :)

عاد مدري اعرف اسوي مقالب مثل كريستالا والا لا خخخخخخخ

mashamesho 10-01-2008 12:50 PM

عشوقه يا قمر تسلملي علي زوقك يا حبيبه قلبي ويرزقك بالذريه الصالحه عاجلا غير آجل يا يا رب هحاول اعمل بنصيحتك واعالج ظهري الاول وربنا يكتب اللي فيه الخير إن شاء الله وشكرا يا حبوبه علي دعاتك ربنا يسمع منك بس انا عاوزه افهم انتي ليه عملتي الصبغه 3 مرات ربنا يقويكي ويجعله في ميزان حسناتك يا رب

نورااااااا رغم اني عاوزاكي معانا علي طول في الصفحه الا انه لازم اقولك روحي يا بنت شوفي مزاكرتك عشان تفرحينا بنجاحك وتفضي بعد كه لببيبي يا شقيه ونفسك في كشري بس دا انا اعملك محل كشري مش طبق ولا اثنين تحت امرك يا جميل وكمان تطلعتي شيخه واحلامك بتتحقق يا مسهل يا رب انا متفائه بيكي خير إن شاء الله واكتب الموضوع ابشركو فيه وتدخلي تباركيلي نحقق الحلم

ياعني طلعنا في الهو سوا (عبط) بس هنعمل ايه لازم نفضل عايشين علي امل وان شاء الله نتوافق ونحمل في شهر واحد

اندين ربنا يهون عليكي خمليه جوزك ويقومهولك بالسلامه ويرزقكو من حيث لا تحتسبو

فروشه اتكلي علي الله واعملي الصبغه ببنج زي ما عشوقه وكوكاره قالولك وربنا يجعلها سبب ويفرجها عليكي ويفتحها ويرزقك من وسعه

ملوكه طمنينا ارتحتي شويه وبقيتي احسن ولا ايه الاخبار يا رب يا حنان يا منان اغمض عين ملوكه وارح بالها بدون مهدئات او اي ادويه وارزقها البنين والبنات

غموضه فيكي شئ لله توقعاتك في اسمس واسم كريستالا طلعت تمام امين يا رب يطلع حلم نورا صحيح يا رب يجبر بخاطرنا وتتحقق البشاير ويرزقك يا غموضه علي قد طيبته وحنيتك وقلبك الكبير اللي يساع الدنيا كلها راجل يكون سيد الرجال كلهم طول وعرض ووسامه ودين واخلاق وجاه ومال قولي آمين

الزافه برشا رشرش فيفي مايا ماسا فلورا

غلا جلاجل يا رب يشفيلم ابنك وتشفيه في الكوشه جنب احلي عروسه

الزاجله راميا حلمي قريب يورنا ربنا يهون عليكو حملكو وتقرو اعينكم برؤيه اولادكو في احضانكم يل رب

يورنا الحمد لله ان احنا اطمنا عليكي ورأي اسمعي كلام طبيبك واتركي كل شئ لربنا ومش كل حمل له اعراض واحه في ناس بتقعد 3 شهور وبعدين تكتشف انها حامل ومفيش اعراض ربي يثبتلك حملك ويحفظهولك ويرزقك بيبي صحيح معافي إن شاء الله

مايااااااااا كريستلا خلت الواحد يشك بنفسه ويتأكد اولا من الخبرويا رب المره الجايه تكتبيها حقيقه مش مقلب وتقوليلنا انا حامل يا بنات
وكل عام وانتم بخير جميعا والسنه القادمه تكون كل واحده فيكم فرحانه بولدها او بخبر حملها
ولا اخفيكم سرا انا مزاجي حلو جدا من ساعه ما عرفت الحلم بتاع نورا حتي لو محصلش بس مخلي مزاجي حلو وحاسه ربنا بيقولي اصبري الفرج قريب بإذن الله

غلا جلاجل 10-01-2008 01:26 PM

مشاميشو الف شكر على دعوتك لولدي الله يسعدك دنيا واخره بموازينك ان شاء الله

عاشقة الطفولة 10-01-2008 03:26 PM

السلام عليكم يا بنات يا حلوات يا قمامير
اولا حبيبتي مياااااااا ربي يسعدك تعرفين و الله و الله انشرح صدري و انا ابحث و انزل في الصفحة بعدما قلت انا................ يا بنت يا شقية و الله رد فعلي كان اني قهقهت من الضحك و الله عملت في مقلب فظيع حبيبتي ان شاء الله مقلبك يصير حقيقة يا رب لانك تستاهلي كل خير

كوكار يا حلوة الظاهر انك لسة زعلانة يا بنت فكيها و انسي الهم ينساك اتوقعي دائما الخير و الاخبار الحلوة و خلي اتكالك على الله

يورنا يا يورنا حمدا لله على سلامتك يا جميل و الله كنت مشغولة عليك لكن الحمد لله اطمان قلبي
حبيبتي ربي يقومك بالف سلامة و يرزقك طفل معافى سليم يا رب

حبيبتي الفراشة ربي يسهل لك يا رب انا حبيبتي ما كان في بالي أبدا انه ممكن يتعمل بنج لان الدكتور المختص عمره ما قال لي انها بتتعمل بالبنج لكن انا معروفة بصبري كله يهون في سبيل رحمة ربنا الكريم المهم انت اعملي بنج موضعي ما دامك خوافة و اذا قدرت تتحملي اعمليها بدون بنج و اجرك عند الله

مشاميشو يا جميل حبيبتي ربي يرزقك يا رب من حيث لا تحتسبين
ردا على سؤالك بخصوص الصبغة انا حبيبتي غيرت الدكاترة ثلاث مرات و كل واحد يطلب مني ان اعيد عمل الصبغة و اقول له اني عملتها سابقا لكنهم يردون كلهم بنفس الجواب لازم تعيديها لان الجسم بيتغير كل سنة يمكن يحصل اي تغيير لكن صدقا و الله كنت باتعذب كثير و اصبر و اتحمل الالم حتى ان الاطباء لاحظوا ذلك لكن كل شئ يهون المهم النتيجة
اما عن التلقيح فالدكتور لحد الان يقول نتبع المنشطات ممكن يصير حمل ان شاء الله و ربنا كريم
غلا جلاجل يا طيبة ان شاء الله تكوني بخير ربي يقومك بالف سلامة يا رب
حبيبتي عندي سؤال هو ابنك ربي يحفظه لك يا رب عنده اي مرض؟ حبيبتي و الله دائما ادعي معك و افكر في ابنك ان شاء الله تفرحي به و بأولاده يا رب

الامل البعيد 10-01-2008 03:59 PM

الســــــلام علــــيكم

كيفكم ياامـــــــهات المــستقبل زي ماتقول غمووضه ياحبيلها

كـــــل عـــــــام وانــــتــــم بخير <<متاخره كثير

تصدقوووون اشتقلكم مررررررررررررررررررررررررررررره انا كنت عند اهلي فترة العيد ولسى جايه امس

الف الف مبررووووووك يورنا والله يتمملك على خير يارب وتفائلي ولاتنسين تقرين على نفسك يارب تولدين بالسلامه وتشوفينه بين يديك سليم معافى يارب..

غموض ياغموضي اشكرك كثييير انك مانسيتيني وفي كل رد اشوف اسمي الله يخليك لاهلك ويرزقك الزوج الصالح انتي وخواتك في القريب العاجل ياااااااارب

ومبروووك افتتاح الجزء الجديد والحمدلله صار فاتحته خير بحمل يورنا وعقبال البقيه يااارب

فراشتي تصدقين حبيتك لا انا من زمان احبك بس حبيتك اكثر روحي اعملي الصبغه مو متعبه ولا شي لاحد يضحك عليك وراح تنسين الالم وبشرينا بالنتيجه والله يكتبلك الخير ويرزقك الذريه الصالحه

ليش التشائم يابنات انا شايفه كوكار وملاك طاغي عليهم الحزن تذكرو نعم ربي الثانيه عليكم ولايصير طول الوقت تفكرين بالعيال انسو وتفائلو واذكرو الله وان شاء الله ربي مايضيع احد اتمنى اشوف كوكار وملاك يجون ويقولون انهم متفائلين ونفسياتهم تماااام

عشوقه الوحيده الي ماتبين حزنها ياحبيلك بس الله يرزقك الذريه الصالحه في القريب العاجل يارب

اندين الله يسهل عملية زوجك ويرجعه لك بالسلامه يارب وبشرينا عنه اذا عملها والله يرزقك الذريه الصالحه يارب

كريستالا الله يعوض عليك يارب في الشهر الجاي وحلووو المقلب ياشقيه حتى انا شربته بس لاتعيدينه ههههههههه ولاتشيلين على زهور تراها ماتقصد الا الخير وانا عارفه ان قلبك طيب وبشوفك انتي وزهور متصافين

ماما زهور مشكوووووووره حبيبتي على نصايحك فعلا يمكن الواحد ينسى او يجهل امور بسيطه يقولها الله يخليلك بناتك ويرزقك اخو لهن يااارب

مشاميشو يارب يتحقق حلم نورا وتبشرينا الشهر هذا يااااااااااارب<<متحمسه راح انتظرك وعلى فكره اسمك حلووو

اخواتي الحوامل الله يتمم حملكم على خير ويرزقكم الذريه الصالحه

اما انا فشل برنامج الكلوميد الشهر الي فات والشهر هذا ماخذت شي ولا رحت للدكتوره لاني ماحب الابر واكيد هي راح تعطيني ابر لاني الشهر الي فات قلتلها مابي ابر وعطتني واخذتها على مضض وان شاء الله اذا جتني الدوره بلجأ للاعشاب
والحمد لله انا متفائله كثيييير ومزاجي مرتاح ومابغى اي شي يخرب تفائلي والله يكتب الي فيه الخير ياااارب

الامل البعيد 10-01-2008 04:08 PM

عدلت التوقيع بس ليش طلعت عندي صغيره ومو واضحه ياليت الي يعرف يعلمني كيف اعدل

indienne 10-01-2008 04:19 PM

السلام عليكم
اتمنى لكم سنه هجريه سعيده مليئة بالافراح والمسرات وان شاء الله تكون سنه مباركه لهدا الموضوع ونحمل كلنا مع بعض يارب
تحياتي

مياااااااااا 10-01-2008 04:34 PM

الامل البعيد نورتي الصفحه حبيبتي واحنا بعد مشتاقينلللللك كثر شوق العطشان للمي :) اموووله من متى وانتي باديه تاخذين كلوميد يعني من كم شهر ؟؟؟

عشووووقه حبيبتي جعل الضحكه دوووووووووم ان شاءالله الله يسلم قلبك ولايحرمنا منك ومن ردودك ...

مشاميشو يسمع منك ياااااااااارب ويرزقنا جميعاااااااااااا ياكريييييم...

اندينا حبيبتي ربي يخليك وان شاءالله يكون عام خير عليكي وعلينا ...

الساعة الآن 06:22 PM.